Wat heb jij vandaag met of op je brommer gedaan? v2.0

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Na ja, ik ben het met Tom in deze eens dat je van een F5B dan eigenlijk een FS1 oid hebt gemaakt. Maakt me eigenlijk ook niet uit. Ik weet alleen dat 90 flink hard is als het ECHT km/h zijn. Ik heb wel het idee dat de km-tellertjes flink afwijken van elkaar. Een meting met een navigatie-systeempie lijkt mij stukken dichter bij de echte snelheid te komen.
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

een tellertje die je instelt op de omtrek van de buitenband klopt vaak ook wel redelijk, maar dan moet je hem wel goed instellen :P
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

jonnotje schreef:de omtrek van de buitenband


Vooral dat inderdaad :P
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

mijn bewerkte f5b die heeft onderin veel meer kracht dan een fs1 cilinder omdat de hoogte van de uitlaat poort 25,5mm en ik kan er best hoge toeren mee halen heb ik laatst gemerkt, ik heb me eigen poorten verbreed en hij heeft een hele andere timing dan een fs1 cilinder, en met een goede orginele bewerkte f5b kan heel makkelijk 90 rijden als je maar weet wat je moet doen met de spoelpoorten en uitlaat poort
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

heel makkelijk zeker niet hoor, want je moet wel weten wát je moet doen, en ik heb het nog niémand op dit forum zien doen

plus met je uitlaatpoort op 25.5mm ga je gegarrandeert geen 90, tenzij je hem ontzettend breed kunt maken ofzoiets :roll:
Axel

Bericht door Axel »

jonnotje schreef:een tellertje die je instelt op de omtrek van de buitenband klopt vaak ook wel redelijk, maar dan moet je hem wel goed instellen :P


Je moet de wieldiameter, dus velgmaat (bij ons meestal 17 inch), in milimeters, keer Pi doen. Tenminste zo is het bij mijn digitale fietsteller. Dus dan zou het zijn: 17 inch = 25.4 mm X 17 = 431,8 X 3,1416 = 1356,5
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

jonnotje schreef:heel makkelijk zeker niet hoor, want je moet wel weten wát je moet doen, en ik heb het nog niémand op dit forum zien doen

plus met je uitlaatpoort op 25.5mm ga je gegarrandeert geen 90, tenzij je hem ontzettend breed kunt maken ofzoiets :roll:


ik heb de uitlaatpoort behoorlijk breed gemaakt en de uitlaat vorm is als een rechthoek alleen de boven kant is een halve maan vorm
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik ga binnenkort een 43,5 zuigertje halen voor mijn fs1 cilinder die ik nog moet laten honen, deze cilinder reed toen hij 500km was ingereden met gemak 90 met de vertanding 13/40
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Axel schreef:
jonnotje schreef:een tellertje die je instelt op de omtrek van de buitenband klopt vaak ook wel redelijk, maar dan moet je hem wel goed instellen :P


Je moet de wieldiameter, dus velgmaat (bij ons meestal 17 inch), in milimeters, keer Pi doen. Tenminste zo is het bij mijn digitale fietsteller. Dus dan zou het zijn: 17 inch = 25.4 mm X 17 = 431,8 X 3,1416 = 1356,5


behalve dan dat de meeste mensen ook nog banden om hun velgen hebben :P

het beste/makkelijste is gewoon dmv ventiel dop 3 slagen maken en de afstand op de grond meten gedeeld door 3 en je hebt de omtrek toch vrij nauwkeurig
Axel

Bericht door Axel »

Hmmm het stond in de gebruksaanwijzing uitgelegd hoe je het moest doen, dus de wieldiameter in mm keer Pi. Er stond niet dat je de band ook moest meerekenen. Wat eigenlijk wel logisch is als ik er over nadenk :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18365
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Je moet de band ook gewoon meerekenen :P
Axel

Bericht door Axel »

Ja is eigenlijk ook best wel logisch :P Ik heb het nu uitgerekend hoeveel het wiel aflegd per omwenteling zoals mitchel het zei, is iets van 174 cm per omwenteling.
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

Tombo schreef:
Aad schreef:
Net als een aantal volgens mij ware dat werkendammers, die 120 gingen en zo, met de meeting niks van gemerkt.

Dan had je mss trouwens vooraan moeten rijden :P 120 was het niet maar het tempo lag soms best hoog :P


Ma jij was toch de snelste?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik in iedergeval niet, met mijn slecht lopende athena die een warm loper had gehad :oops:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18365
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Vandaag trouwens nog met Falko naar de boot van m'n ouders gereden, en z'n brommer afgesteld. Ding loopt nu top :)
Gesloten