Het grote kleine vragen topic v2.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mpro09 schreef:wat zijn de eigenschappen van dunnere of dikkere membraanplaatjes?

dunnere bezorgen je een vollere cartervulling ;)
(worden reeds bij minder onderdruk 'wakker')
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

dunne plaatjes
flexibeler, gaan dus verder open bij een lager toerental. want bij een lagertoern tal heb je minder onder druk. ze sluiten echter niet zo snel, dus gaan ze bij hoge toerentallen zweven. dus geschikt voor brommers met weinig toeren. dus de originele bromfietscilinders (2ru 3e9,2f2,f5b)

dikkere plaatjes
stugger, gaan dus bij een laag toerental niet zo ver open, maar sluiten ook bij hogere toerentallen goed. dus geschikt voor echte toerenmakers als een fs1 of zeta :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

bedankt :D
nico
500km gereden
500km gereden

Bericht door nico »

Niels schreef:
nico schreef:hoe zit het met de strepe op de tank van een fs1 p van 1969 ? want ik had een foto gevonde van het kontje en is dat het zelfde als van de tank?

Afbeelding

en de streep onder/zijkant van de tank waar zit die of moet ik die gwoon op gevoel doen of zo iets of zo??? :wink:

groeten nico

Afbeelding

:wink:

ja dat wist ik
maar wat ik bedoel is zijn de lijn dikktes het zelfde als van het kontje want dan kun je hem eigeluk over nemen snap je wat ik bedoel? :wink:
nico
500km gereden
500km gereden

Bericht door nico »

hallo

ik had vandaag weer een warmloper en dat is de zoveelste al terwijl ik 55 of 50 rijd dus genees op me top

ik heb 60 cc
118 kleine sproeier

ik meng 1 op 30 dus 300 cl op 10 L
en ik heb net ingereden en zit op ongeveer 900 km maar nu heb ik steeds warmlopers en staat me achterband stil :? en dan hoor ik dat hij vermoge verliest en dan doe ik snel mij koppelingshendeling en laat hem ff afkoele.

maar ik heb dit best vaak en rijd niet eens gek ( vind ik zelf)
komt dat door me olie wat ik er in doe of zo ?
wat voor gevoel koelt hij niet goed

wat moet ik doen ?
wat zoude jullie doen?

gr nico
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Als je een originele kleine mikuni sproeier hebt is 118 denk ik te klein. Je bougie zal wel helemaal wit of grijs zijn! Wat staat er op de zijkant van je cilinder, FS1 of F5B?
nico
500km gereden
500km gereden

Bericht door nico »

heb ff foto van me bougie gemaakt en hij zit er nie egt dat je zegt goed uit :?

dus er moet een grotere in denk ik

Afbeelding
hoop dat je het goed ziet

fottotje van me cilinder :wink:

Afbeelding
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Nou, opzich is de kleur netjes! Zo te zien is het een imitatie F5B. Rijdt hij (op het feit na dat hij warmloopt) wel goed? Houdt hij verder niet in ofzo? Stottert 'ie?
Draai er anders eens een korte sproeier 140 in?
nico
500km gereden
500km gereden

Bericht door nico »

af en toe stotterd hij wel ja maar ik denk zelf dat dat het lucht stelschroefje is

maar ik heb 140 maar die is egt groter want ik had een doos je van een vriend en daar zit van alles in en ik had een doosje van jmpb besteld met sproeiers van 125 tm 148 maar die ware egt groter en daar mee trok hij niet en verzoop hij en daar van heb ik alles geprobeerd en steeds naar me bougie gekeken en was zwart en nat dus ben ik steeds meer naar benede gegaan gegaan en had ik voor de gein eens 108 maar die was zwart en droog.
dus ben heb ik 110 er in gedaan en was iets koffie dus heb ik wat groter gedaan 120 toen
maar hij verzoop net iets in ze 1 en 2 en ik kon niet door trekken dus geen toere make
en had ik 118 er in gedan en liep hij toen goed en nu stotterd hij wel wat
maar niet egt dat je zegt dat je daar wakker van ligt( denk dat dat lucht stelschroefe is)

me vader zegt dat ik naar een brommer boer moet gaan en daar late af stelle maar ja ik vertrouw hem nie egt zo....
want ik heb zelf al 2 cilinders verneukt en wil ik niet weer hebbe dus .... :roll: :lol:

maar op het begin had ik al dat hij op eens me achterband stil stond ... en dan reed ik maar 50 :?:
en had ik sproeier 160 er in dus duidelijk te groot :!:

maar nu heb ik dat weer helaas :?
en er zitte hele hele hele lichte krasse in me cilinder

ik hoop dat je hier wat mee heb

gr nico
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

zijn dat sproeiers van stage 6 toevallig? die werken bij mij namelijk niet optimaal...

160 kort is niet veel te groot denk ik, denk dat je daar met korte sproeiers wel ongeveer goed zit
nico
500km gereden
500km gereden

Bericht door nico »

geen ik idee zal ik anders een foto make want ik dat kun je het zien??
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

weet iemand een manier om stickers trug wit te krijgen, men tank ziet er nog goed uit en de stickers hangen nog goed, alleen hebben de stickers bruine plekken,
ik heb juist een uur zitte schrobbe met dreft en ze worden wel wit, maar dit is echt afzien :D
iemand een beter manier? (zodat ik zeker niks beschadig?)
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

nico schreef:
fottotje van me cilinder :wink:

Afbeelding

lol waarom staat er op mijn imi f5b de letters f5b wel goed op mijn cilinder
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Omdat er veel meer fabrikanten zijn van FS1 cilinders :roll: Je hebt ze ook nog met tum 178 erop, en zonder tum 178 etc
edje

Bericht door edje »

naar je eerste warmloper is het vaak wachten op de volgende. hoe zien je zuiger en cilinder er uit?
Gesloten