V Power of gewoon 95???

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:
Triforce schreef:
me vader heeft een onderzoek vroeger gedaan en hij zegt toch echt wat anders

en ik geloof hem meer dan wat hier gezegt wordt, want me brommert ging wel meer toeren maken toen ik op loodvervanger reed en met v-power ook alleen dan net iets minder

Wat iedereen gelooft moet 'ie zelf weten, maar het staat gewoon kei-hard in de boeken geschreven dat lood alleen voor de dempende werking zorgte, en voor een hoger octaangetal. Van alle 2 die dingen gaat een (zeker een 2-takt) brommer niet harder lopen :P


en in welk boek staat het dan :?:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

dewaal schreef:
ginofs1 schreef:wat heb jij nu voor smerig plaatje als avatar.
is dat die porno acteur met 25 cm


nu beter :wink:


ja mooi das een stuk beter :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

ik moet even mijn verhaal onderbouwen.
hier vast de tekst op het flesje van mijn lood vervanger.
ik ben nog op zoek waar het staat betreft de elektrolyse :lol:
maar ga maar vast goed zitten, de waarheid is hard :lol:

dat het een wit grijs afscheiding geeft is bekend, zelfs je uitlaat werd grijs/wit aan het uiteinde

Afbeelding
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hier in de buurt was het idee van vitriool en aceton bij de benzine te doen,
een veer bij op de contactpunten,
segmentkoppen afvijlen tot 0.5mm
geen koppakking maar alles vlakken
voorontsteking op 2mm
en de uitlaatpoort op 19.5

dán boort ie wel (vijf minuten :lol: )

chemie is een kunst, het mag enkel niet van zichzelf beginnen knallen :wink:
when men were men, and helmets were for divers
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

ja of je compressie goed verhogen.
en metanol bij je benzine toevoegen dan krijg je een veel hogere octaan gehalte.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

ginofs1 schreef:ik moet even mijn verhaal onderbouwen.
hier vast de tekst op het flesje van mijn lood vervanger.
ik ben nog op zoek waar het staat betreft de elektrolyse :lol:
maar ga maar vast goed zitten, de waarheid is hard :lol:

dat het een wit grijs afscheiding geeft is bekend, zelfs je uitlaat werd grijs/wit aan het uiteinde

Afbeelding

Kijk, om de kleppen te beschermen dus! Bij oude 4-takt motoren.
Ben je niet in de war met je electrolyse, dat je meer een redox reactie bedoelt? Dus bv net zoals onder een boot, een anode plaatst, die zich op gaat offeren als het hoofdmetaal gaat oxideren?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

je kleppen hebben een steeltje en daar gaat het om.
deze slijten als dwazen als je er geen lood vervanger in gooit.
de lood vervanger geeft een film laagje tussen de klep(steeltje) en de geleiders.
zo dat er geen spannings verschillen kunnen optreden(elektrolyse).

dat de octaan hoger word is mooi maar dat was niet de opzet hier van.

maar ik zal het je wel laten lezen als ik het heb gevonden.
dan kan je je leerraar hier mee om de oren slaan
:lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Spanningsverschillen? :P
Dat zie ik niet gebeuren... :roll:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

niels ooit goed naar een landrover gekeken .
deze zij gemaakt van twee verschillende metalen staal en allu.
op de plaatsen waar de metalen elkaar raken word het allu opgevreten :lol: elektrolyse
let maar op de achter klep van de landrover :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Haha dat is wat ik dus bedoel, jij als botenman moet dat toch wel weten ;)
Dat is geen electrolyse maar een redox reactie! Daarom plaats je onder je boot (staal dan) een anode, als het ijzer wilt oxideren zal deze eerst de electronen van dat anode dingetje pakken.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik bedacht me net in de trein hoe het ook alweer werkt.
Door het potentiaal verschil van 2 metalen gaat het (snel) oxideren. Ik denk dat Sam (de scheikunde expert zoals ik het lees :P) of Niels (de electro-expert) hier wel meer over kan vertellen
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Jah inderdaad, dat heet geen elektrolyse maar een reductiereactie :wink:
Omdat de 2 verschillende metalen een potentiaalverschil hebben heffen ze dit op door elektronen te "switchen" en dan gaat het roesten...

Maar dat gebeurt zeker niet bij aluminium zuigers icm. gietijzeren cilinders en al helemaal niet alleen door wrijving :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

REDOX :D
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ojah, dat stond voor Reductie Oxidatie :lol: :oops:
Plaats reactie