Frederik schreef:ik heb al een 16 mm carb, en vandaag heb ik mijn spruitstuk uitgeboord, ook naar 16 mm ik denk dat ik die membranen er gewoon uit laat :p nu kan ik rijden, met membraam doet hij helemaal niks hij reed wel heel slecht ik denk dat ik hem binnenkort eens naar een brommerzaak ga doen voor afstellen enzo
hoezo de membramen eruit laten
meneer yamaha heeft dat niet voor neits zo bedacht denk ik...
ik denk dat ik het gewoon zo laat !
met membraan erin doet hij gewoon niks
ik ga hem normaalgezien woensdag naar een brommerzaak doen om de carb af te stellen enzo
als ze hem krijgen afgesteld, is het goed, anders trek ik het blok nog eens open
Frederik schreef:ik denk dat ik het gewoon zo laat ! met membraan erin doet hij gewoon niks ik ga hem normaalgezien woensdag naar een brommerzaak doen om de carb af te stellen enzo als ze hem krijgen afgesteld, is het goed, anders trek ik het blok nog eens open
Zonder membraan kán je niet eens rijden, omdat je dan brandstof in je carter/cilinder krijgt terwijl het helemaal niet kan, dus blijft hij verzuipen/stilvallen.
ik heb er nochtans al mee gereden, hij reed wel slecht, maar niet onmogelijk
en hij blaast alleen benzine terug als ik van hogere toeren plots gas loslaat
ik ga hem gewoon laten afstellen, lukt dat, dan is het goed, en anders haal ik mijn blok nog maar eens open ....
ginofs1 schreef:kom maar langs met je blokje dan maken we hem samen weer toppi. en wat sneller?
als het niet zo ver was (190 km) stond ik al aan je deur...
dit is de eerste keer dat ik een fs1 blok openhaal, en dat heb ik volledig volgens de uitleg op deze site gedaan, ik zou niet weten waar het probleem is, als iemand mij wilt komen helpen, kom maar af!
mpro09 schreef:echt heel vreemd das alsof dingen ineens omhoog gaan vallen
het kan gewoon hoor, je hebt wel iets van inlaat timing door dat je wel een vacuum krijgt. bovendien blijven bij hoge toerentallen je menbraamkleppen toch wel open staan. dan loopt ie toch ook maar echt mooi zal het wel niet lopen
het is alleen bij lage toeren dat hij wat problemen heeft, als je dan wat plots gas geeft, verzuipt hij (denk ik)
mijn suzuki ts 185 doet trouwens net hetzelfde (die is zowel zuigergestuurd als membraangestuurd)
volgens mij valt dat wel op te lossen met afstellen
ik heb trouwens de mengselschroef volledig ingedraait, en dat leek al te helpen, misschien gewoon een veel kleinere sproeier en de gasnaald lager?
hij staat momenteel in een brommerzaak voor de carb af te stellen,ik ben curieus wat die mechanieker er mogen van gaat zeggen dat ik het membraan er tussenuit heb gelaten