een kennis van mij had zoiets op een kreidler. Het werkt, en nauwkeurig, maar 't ding is erg "zenuwachtig", je ziet constant die cijfertjes veranderen, dat is wel irritant.
Op een fs1 is een analoge teller mooier denk ik, Koso heeft universele analoge tellers, die zijn echt mooi, ook mooi verlicht.
Dat klopt, die teller had ik ook ergens gepost. Die tellers werken simpel, met een soort van spoel die je om je bougiekabel heenwikkelt (of een klem) telt 'ie het aantal pulsen. Kan dus op iedere brommer/auto/motor. Wat bedoel je met powerconverter? Je hebt een 12v voeding nodig, dus iets van een 12 volts batterijpack of een kleine accu.
nou ik had ergens een schema gezien hoe je van 6 12v kon maken
en op die site stond idd ook een klem om hem makkelijker aan te sluiten maar kan je niet gewoon een draad je maken aan de draad tussen je puntjes en de bobine?
Weet niet, hij moet de pulsen tellen. Je kan het zowiezo wel mooi wegwerken bij een fs1, je bobine zit in het frame, je kan die klem dus ook in het frame zetten.
Verder kan je gewoon een kleine omvormer kopen, die kostenv olgens mij niet veel.
Nee, want de vonk komt niet op je klem. Doordat er stroom door die klem (je kan het zien als een spoel) loopt, wordt die spoel even magnetisch, dat registreert de toerenteller.