Het grote kleine vragen topic v2.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

Andriesfs1 schreef:ja idd...
maar ben je ook nog van plan om ze over te spuiten dan??
http://www.rd50page.nl/ wel es op die site gekeken?? is wel leuke site

dat weet ik dus nie, als het niet de orginele lak is wrsl wel, anders liever niet,
moet binnekort zowiezo nog spuiten want heb een één persoonszadel en amerikaans spatbord gekocht en die moeten dan in dezelfde kleur gespoten worden,
maar als de tank enzo niet orgineel is kan ik beter alles in één keer doen!
site heb ik al dikwijls op zitten kijken, staan wel vele mooie en nuttige dingen op!
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

fs50 schreef:wat bedoel je met glinsters?

metallic schilfers ofzo?

want die rd's zijn met metallic lac gespoten hoor

david

ja , zo schilfers

heeft iemand daar een voorbeeld van ofzo?
is wel moeilijk vast te leggen op foto
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
fs50
100km gereden
100km gereden

Bericht door fs50 »

die glinsters zijn dat zo een soort wolkjes in de lak?

volgens mij origineel hoor

dat is de metalic laag die door de inktvernis heen komt, en heb al bij enkele rd's gezien dat dit in wolkjes gespoten is

dat was bij m'n blauw witte fs1 trouwens ook zo

david
Axel

Bericht door Axel »

Ik heb net een nieuwe cilinder (wel tweedehands) erop zitten met boring 42,5 mm (56,6cc). Ik heb nog de hogedruk 50cc kop (40mm) erop zitten, maakt dat veel uit qua prestatie?
En ik heb nu nog een b7hs bougie erin zitten, sproeier 175 kort (ik dacht dus eerst 115 lang, maar nadat ik nieuwe lange sproeiers binnenkreeg bleken ze toch anders te zijn en die 1 bleek een 7 te zijn). Is het aan te raden een 8 erin te doen? Bougie is wel mooi bruin.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

fs50 schreef:die glinsters zijn dat zo een soort wolkjes in de lak?

volgens mij origineel hoor

dat is de metalic laag die door de inktvernis heen komt, en heb al bij enkele rd's gezien dat dit in wolkjes gespoten is

dat was bij m'n blauw witte fs1 trouwens ook zo

david

niet echt wolkjes, tis echt over heel de tank zo glinsters (zoals smink glinsters) die in de lak zitten
lespaultje

Bericht door lespaultje »

Axel schreef:Ik heb net een nieuwe cilinder (wel tweedehands) erop zitten met boring 42,5 mm (56,6cc). Ik heb nog de hogedruk 50cc kop (40mm) erop zitten, maakt dat veel uit qua prestatie?
En ik heb nu nog een b7hs bougie erin zitten, sproeier 175 kort (ik dacht dus eerst 115 lang, maar nadat ik nieuwe lange sproeiers binnenkreeg bleken ze toch anders te zijn en die 1 bleek een 7 te zijn). Is het aan te raden een 8 erin te doen? Bougie is wel mooi bruin.

Als de bougie mooi bruin is, dan zou ik het zo houden. Je kan het natuurlijk wel een keer proberen :wink:
En de cilinderkop weet ik zo niet hoe dat daarmee zit :oops:
Jelle

Bericht door Jelle »

wat is het verschil tussen het zadel met kontje van de street en dat van de 3E9 (? )

ik kan een nieuw kopen van een 3E9 denk ik :D
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

heb hier nog een overtrek liggen voor een fs1 zadel, ik denk voor een zadel van een 378 van 75, heeft iemand aar afmetingen van ofzo zodat ik zeker weet dat het daarvan is?
en zoekt toevallig iemand er nog zo eentje?
Jelle

Bericht door Jelle »

ik zoek nog een voor een 378 van 73 :shock:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

is dat dezelfde?
deze komt van bij richard, ziet er wel kwaliteit uit
Jelle

Bericht door Jelle »

is het origineel? :shock:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

hoe weet ik dat?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

volgens niels is het niet orgineel jelle, anders wou hij hem ook.

nog een vraag, als je voorvering nogal lost staat, kan dit dan zijn dat er te weinig olie in zit of omdat de vering versleten is?
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Yamaha rd50m schreef:volgens niels is het niet orgineel jelle, anders wou hij hem ook.

Jah is wel jammer idd. ik zoek daar al 2 jaar naar :roll:
Als iemand er 1 heeft liggen, dan voel ik me aanbevolen.
In dit geval speelt geld ook helemaal geen rol dan :wink:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

is het resultaat van verzinken en verchromen eigenlijk anders?,
en kan je alles wat klein genoeg is laten verzinken (en kan je bij verzinken dingen afplakken?)
Gesloten