Algemene vragen en antwoorden over de FS1
edje
Bericht
door edje » 27 mei 2008, 09:41
inderdaad, er moet in gaan wat er ook weer uit gaat richting de verlichting. en dan nog een beetje extra voor de verliezen
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 27 mei 2008, 10:45
ja maar niemand rijd echt uren achter elkaar met licht aan dus hij mag best een beejte verliezen met licht aan zo lang ie dat maar weer bij laad als je met licht uit rijd
Yamaha rd50m
7500km gereden
Berichten: 9209 Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Bericht
door Yamaha rd50m » 27 mei 2008, 10:46
in belgie ben je verplicht contant met je licht op te rijden hoor
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 27 mei 2008, 10:47
echt waar
Yamaha rd50m
7500km gereden
Berichten: 9209 Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Bericht
door Yamaha rd50m » 27 mei 2008, 10:48
uhu, bomfietsen en moto's moeten altijd met licht rijden, ik denk niet dat het snel gconroleerd wordt ofzo, maar van de wetmoet het
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Andries
1500km gereden
Berichten: 1577 Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19
Bericht
door Andries » 27 mei 2008, 11:12
is ook veel veiliger
je wordt veel eerder gezien
mijn vader rijdt op de motor ook altijd met licht aan
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 27 mei 2008, 11:48
tisnatuurlijk veiliger maar wel raar dat het verplicht is
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 27 mei 2008, 11:52
Uiteindelijk kost het ook meer benzine op die manier
Yamaha rd50m
7500km gereden
Berichten: 9209 Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Bericht
door Yamaha rd50m » 27 mei 2008, 11:54
is dat?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
edje
Bericht
door edje » 27 mei 2008, 12:32
hoe snel is Yampe normaal gesproken met verzenden?
geo
Bericht
door geo » 27 mei 2008, 23:37
edje schreef: hoe snel is Yampe normaal gesproken met verzenden?
bijlange na niet zo snel als ympb en almere.
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 28 mei 2008, 08:55
Yamaha rd50m schreef: is dat?
Jah natuurlijk, een belaste verlichtingsspoel heeft meer magnetische fluxkracht nodig om aan de vraag te kunnen voorzien. En aangezien die magnetische fluxkracht wordt gegenereerd door het ronddraaiend vliegwiel op de krukas zal de vraag naar meer stroom, en dus de vraag naar indirecte mechanische belasting toenemen als je je lichten aanzet.
Jelle
Bericht
door Jelle » 28 mei 2008, 09:39
Yamaha rd50m
7500km gereden
Berichten: 9209 Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Bericht
door Yamaha rd50m » 28 mei 2008, 10:06
ahzo, weer iets bijgeleerd dan
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Thomash
1000km gereden
Berichten: 1079 Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53
Bericht
door Thomash » 28 mei 2008, 10:39
Niels schreef: Yamaha rd50m schreef: is dat?
Jah natuurlijk, een belaste verlichtingsspoel heeft meer magnetische fluxkracht nodig om aan de vraag te kunnen voorzien. En aangezien die magnetische fluxkracht wordt gegenereerd door het ronddraaiend vliegwiel op de krukas zal de vraag naar meer stroom, en dus de vraag naar indirecte mechanische belasting toenemen als je je lichten aanzet.
ik wist niet dat als er meer vraag is naar flux dat er dan ook mechanische kracht als tegenwerking kon ontstaan! wel lache