Het grote kleine vragen topic v2.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Axel

Bericht door Axel »

Ok, bedankt. Ik ga denk wel maar ff een 60cc koppakking bestellen, want die ik nu heb valt een beetje over de rand van de cilinder heen. Dat lijkt me niet echt gunstig dus.
edje

Bericht door edje »

dat lijkt me wel verstandiger ja :wink:
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

nagelschaar...!
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja, of gewoon voor 50 cent een pakking kopen :P
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

is lassen eigenlijk moeilijk?
kan iemand misschien int kort beetje uitleg geve van wa lasse juist is, hoe da ge da doe enzo?
en evnetueel ook de prijzen vant materiaal?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
edje

Bericht door edje »

nou lassen in het kort:

je verbind twee materialen door ze te smelten en dan in elkaar te laten vloeien. meestal doe je er toevoegmateriaal bij. Lassen is wel te leren maar je moet het gewoon vaak doen. je hebt al electrode aperaten van 150 euro of zo. daar kun je staal me lassen van af een mm of 2 (als je het goed kunt wel dunner).
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

en voor bevoorbeeld uitlaten of tank te lassen ofzo is dat goed genoeg?
want ik was wat aant zoeke op internet en zijn verschillende soorten lasse, dus kheb gene idee wat waar jusit voor dient :P
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
edje

Bericht door edje »

nee, voor uitlaten en zeker voor een tank zou ik TIG pakken :wink:
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1984
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

en wat is het verschil tussen tig, mig, electrode enzo?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

electrode =electrisch
tig met vlam
mig voor alu dachtik
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nee, zowel electrode, mig/mag en tig zijn electrisch. Autogeen is met een vlam.
Uitlaten kan je in principe (als je goed kan lassen en een goed apparaat hebt :P) gewoon mig/mag lassen. En iemand die heeeel goed kan lassen kan het ook mooi met electrode's
edje

Bericht door edje »

jonnotje schreef:en wat is het verschil tussen tig, mig, electrode enzo?



tig=je voert zelf draad toe, er word warmt toe gevoerd door een electrische vlamboog

mig=draad word automatisch toegevoerd, electrische vlamboog

electrode=lassen met beklede stalen pennen. electrische vlamboog
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

Kan een dt/rd cilinder op een fs1?

Jordy
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Tapeind afstand is gelijk, evenals de boring x slag verhouding. Dus in principe wel. Ik weet alleen niet of je het carter uit moet kotteren, dus dat het cilinderhemd te breed is. Dat zou je moeten nakijken/meten. Verder zal je wel de spoelkanalen in je blok op maat moeten maken.
edje

Bericht door edje »

en wat bedenken voor je inlaat, weet niet zeker op er een spruitstuk+carb+luchtfilter tussen je cilinder en frame passen :wink:
Gesloten