Is dit wat?

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
guazzoni

Is dit wat?

Bericht door guazzoni »

Nou, ik heb al een paar brommers, maar nog geen yamaha, en al helemaal geen fs1 terwijl dat toch best wel leuke brommers zijn.
Nu kwam ik toevallig dit tegen, en vroeg me af of dit wat is.
Of kan ik er maar beter met een wijde boog omheenlopen?

[img=http://img59.imageshack.us/img59/8232/yamahakb8.th.jpg]
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Nou, in eerste instantie lijkt het alsof je er niks meer mee kan, maar onder alle roest enzo zit toch een redelijk complete en nog redelijk originele FS1 uit 1976 (wel met RD uitlaat :lol:)

Dit model is maar 1 jaar gemaakt en dus redelijk zeldzaam in originele staat.
De originele, zeer zeldzame schokbrekers zitten er nog op, het zadel zit er nog op.

Je hoeft hem niet te mijden, maar dat is geheel afhankelijk van de prijs.
Zoals je ziet heb je er best wat werk aan, maar geheel origineel maken zal niet zo moeilijk zijn :D
Riekes
50km gereden
50km gereden

Bericht door Riekes »

Het hangt van een aantal factoren af: de prijs, hoe origineel jij de brommer wil hebben, de tijd die je er in wilt steken.
De brommer bevat, zoals niels al zegt veel originele onderdelen. En als jij daar veel waarde aan hecht en de tijd neemt om er weer een mooie FS1 van te maken, is het een leuk project.
Maar als er teveel voor wordt gevraagd, dan zou ik die FS1 links laten liggen en een andere zoeken.

Gezien je naam, heb je misschien een Guazzoni? :mrgreen:
guazzoni

Bericht door guazzoni »

Nou, misschien eerst de financiele kant van de zaak. De vraagprijs is honderd euro, en mij lijkt dat redelijk. Al moet ik wel toegeven dat ik geen idee heb van de waarde van een fs1 tegenwoordig (niet voor nette brommers, noch projecten) Heb net even op marktplaats gekeken om een idee te krijgen, maar misschien zit er best wel veel prijsverschil tussen de diverse modellen?

Bedoeling zou inderdaad zijn om hem weer origineel (en netjes) te maken. Al is dat dan wel op langere termijn. Nu gewoon aanschaffen en dan rustig aan onderdelen verzamelen vooraleer ik eraan begin :D
Wat dat origineel maken betreft, als hij van 76 is zoals jullie zeggen dan was hij dus Silver Dust, Brigade Blue, Ivy Green of Competition Yellow? Deze was dus wellicht silver dust, moet hij dat ook weer worden, of kan je dat eigenlijk nergens aan zien? (framecode ofzo) In dat geval kan ik hem dus ook in een andere kleur opbouwen.

@ riekes, k heb diverse brommers maar (nog) geen guazzoni. Hij staat wel op het verlanglijstje, maar ze zijn zeldzaam en wil er ook geen te gekke prijs voor betalen, dus zal nog wel even zoek worden. Tips zijn altijd welkom :wink:
Riekes
50km gereden
50km gereden

Bericht door Riekes »

100 euro is niet eens zo hele veel, gezien de originele en zeldzame onderdelen die er nog op zitten (zoals Niels al zei). Als ik dat project kreeg aangeboden (en het was hier in de buurt) dan nam ik de gok wel. Hier is een hele mooie FS1 van te maken!

ps. bij mij staat er ook een Guazzoni op het verlanglijstje, maar zoals je al zegt: zeldzaam en daar is waarschijnlijk de prijs ook naar :(
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Voor 100 euro zou ik geen minuut twijfelen, dat zijn alleen die schokbrekers al waard :shock:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

mja, 100 euro loop je geen risico mee, als het toch echt niet lukt kan je de stukke makkelijk verkope voor dat geld, dus is wel safe!
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Zwepper »

Niels schreef:Voor 100 euro zou ik geen minuut twijfelen, dat zijn alleen die schokbrekers al waard :shock:

maar zit er normaal niet zo'n kapje op ?
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Nee, dat was in 77 pas.
Deze schokbrekers hebben (gezien vanaf de zijkant) een rechthoekige veer, anders dan die van de 2RU (die loopt conisch aan elke kant) en zijn enkel en alleen in 1976 geleverd :shock:
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

100 euro?
:shock:
als jij het niet doet......geef mij ff een belletje dan :wink:
Bob
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door Bob »

ik ben ook wel geintresseert eig nie om het zadel en zo maar eerder frame en blok dan voor men volgende :lol:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

en je kan hem zo in een andere kleur spuiten, dit is nergens anders aan te zien :wink:
guazzoni

Bericht door guazzoni »

Nou, het is de mijne :D

Ik ga/kan hem zelf niet ophalen (zit in het buitenland) maar heb net bericht gekregen dat hij in de auto zit.
Ik zal binnenkort hier wel een paar foto's plaatsen, en dan even bedenken wat ik er op korte termijn mee wil doen. Het hangt er wellicht vanaf of het blokje al dan niet vast zit, maar dat zien we dan weer wel...

Alvast bedankt voor de hulp hier
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Nice!! :D

Alvast veel plezier ermee! 8)
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

gefeliciteerd 8) 8)