Zo ik ga vanavond ook fijn een tap eind uitboren, eens kijken of dat een beetje wilt lukken, het is toch bij een oude honda kop, dus veel slechter kan het er niet op worden
rise and shine schreef:Zo ik ga vanavond ook fijn een tap eind uitboren, eens kijken of dat een beetje wilt lukken, het is toch bij een oude honda kop, dus veel slechter kan het er niet op worden
als metaal heel erg hard is kan je eerst een kleinere maat boor (bijv een 2 of 3 mm boor) gebruiken, goed een puntje voorslaan met een drevel en dan boor je in.
als je een stuk erin bent, gebruik je een grotere boor (4 mm bijv.) en zo stap je ook over naar de 5 mm.
als je een 5.5 gebruikt, en goed wd40 hebt gespoten (zoals het nu wel zal zijn) dan heb je kans dat de "wandjes" van de tapeinden zo dun worden dat ze los geraken.
zodoende bespaar je het schroefdraad in je blok. indien dit niet lukt, moet je het opnieuw insnijden met een snijmoer. maar dat is geen lastig klusje.
waarom pak je gewoon niet een linkse tap die je in de tapeind draait, eerst boren en dan met de linkse tap ook wel gezegd de extractor, nederlandse naam weet ik zo niet