Gelijkrichter
-
- 1250km gereden
Gelijkrichter
Zit er verschil tussen een oud type gelijkrichter en een nieuw type? Ik heb op m''n 2ru namelijk een nieuw oudtype erop gemonteerd, maar mijn accu wil nog steeds niet opgeladen worden.
-
- 250km gereden
-
- 1250km gereden
-
- 250km gereden
ik dacht dat de gelijkrichter kapot ging als hij niet aangesloten was op de batterij (dus zonder zekering)
dit was bij mij het geval, en heb daarbij 2 gelijkrichters versleten
zorg er dus altijd voor dat de bedrading perfect in orde is!
en is de batterij niet leeg, en wilt hij daardoor teveel stroom om op te laden, en krijgen de lampen daardoor te weining?
een zekering beveiligt ook niet echt tegen overspanning, maar tegen overstroom, en kortsluiting
dit was bij mij het geval, en heb daarbij 2 gelijkrichters versleten
zorg er dus altijd voor dat de bedrading perfect in orde is!
en is de batterij niet leeg, en wilt hij daardoor teveel stroom om op te laden, en krijgen de lampen daardoor te weining?
een zekering beveiligt ook niet echt tegen overspanning, maar tegen overstroom, en kortsluiting
-
- 7500km gereden
- Contacteer:
edje schreef:Triforce schreef:hij heeft er geen zekering nog tussen zitten of nu wel?? paul,
ik gebruik zelf geen zekering omdat ik toch geen overspanning krijg wegens omgebouwd naar 12volt zonder de spoel aan te passen
en jij kunt dus ook geen kortsluiting krijgen

Omgebouwd naar 12v zonder de spoelen aan te passen? je hebt dus 12V lampjes in je fittingen gedraait

- Handyman
- 500km gereden
rise and shine schreef:edje schreef:Triforce schreef:hij heeft er geen zekering nog tussen zitten of nu wel?? paul,
ik gebruik zelf geen zekering omdat ik toch geen overspanning krijg wegens omgebouwd naar 12volt zonder de spoel aan te passen
en jij kunt dus ook geen kortsluiting krijgen
![]()
![]()
Omgebouwd naar 12v zonder de spoelen aan te passen? je hebt dus 12V lampjes in je fittingen gedraait![]()
12 V accu misschien ?