Te hoge toeren
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 07 jun 2008, 08:43
- Locatie: Tilburg
Te hoge toeren
Ik heb een probleem met mijn fs1
Als de motor warm is en ik heb er behoorlijk hard mee gereden , dan komt er een moment dat de motor veel te veel toeren gaat maken , en een geluid heeft alsof hij op wil stijgen
Laat ik het gas wat los dan blijft hij in die hoge toeren hangen , net of de gasschuif blijf hangen
Ik kan dan ook nog maar half gas rijden
normaal rijd hij ongeveer 70 maar als hij te heet word loop hij even 85 en dan begint het gedonder
Er werdt voorgesteld om meer smeering te gebuiken 1 op 35
wie weet raad
Als de motor warm is en ik heb er behoorlijk hard mee gereden , dan komt er een moment dat de motor veel te veel toeren gaat maken , en een geluid heeft alsof hij op wil stijgen
Laat ik het gas wat los dan blijft hij in die hoge toeren hangen , net of de gasschuif blijf hangen
Ik kan dan ook nog maar half gas rijden
normaal rijd hij ongeveer 70 maar als hij te heet word loop hij even 85 en dan begint het gedonder
Er werdt voorgesteld om meer smeering te gebuiken 1 op 35
wie weet raad
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
ik zou zeggen kijk naar je bougie en ga daarmee de goeie sproeier uitzoeken(voor het warm worden)
gooi er ff nieuwe olie in (voor natte koppelings platen)
check ook ff je gasschuif op slijtage, en controleer je gaskabel op knikken.
wat gebeurd er als je ipv halfgas dan volgas gaat rijden?
gooi er ff nieuwe olie in (voor natte koppelings platen)
check ook ff je gasschuif op slijtage, en controleer je gaskabel op knikken.
wat gebeurd er als je ipv halfgas dan volgas gaat rijden?
wat heeft een schel geluid ermee te makenTriforce schreef:maakt hij ook een schel geluid als hij dat doet??
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 07 jun 2008, 08:43
- Locatie: Tilburg
Hij maakt geen schel geluid , maar je kan duidelijk horen dat de toeren
veel te hoog worden , en hij niet goed meer op de gashendel reageerd
je krijgt het iedee dat hij vast gaat lopen
bougie de goede kleur
De motor is door een kenner gerev dus ik neem aan dat dat goed is gebeurd
Ik moet er wel bijzeggen dat de vorige eigenaar er niet veel mee
heeft gereden
bedankt voor jullie reacties
ik ga beginnen met wat meer mengsmering , en nieuwe carterolie
veel te hoog worden , en hij niet goed meer op de gashendel reageerd
je krijgt het iedee dat hij vast gaat lopen
bougie de goede kleur
De motor is door een kenner gerev dus ik neem aan dat dat goed is gebeurd
Ik moet er wel bijzeggen dat de vorige eigenaar er niet veel mee
heeft gereden
bedankt voor jullie reacties
ik ga beginnen met wat meer mengsmering , en nieuwe carterolie
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
wat voor mengverhouding gebruikte je dan?joske schreef:Hij maakt geen schel geluid , maar je kan duidelijk horen dat de toeren
veel te hoog worden , en hij niet goed meer op de gashendel reageerd
je krijgt het iedee dat hij vast gaat lopen
bougie de goede kleur
De motor is door een kenner gerev dus ik neem aan dat dat goed is gebeurd
Ik moet er wel bijzeggen dat de vorige eigenaar er niet veel mee
heeft gereden
bedankt voor jullie reacties
ik ga beginnen met wat meer mengsmering , en nieuwe carterolie
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik denk wel dat als het dit is, de cylinder of de piston wat zal getekend zijn,
zo dicht tegen een warm/vast-loper rij je nooit zonder sporen..
een brommer die vrij veel toeren doet, of vaak lange volgas-stukken,
en rijdt op olie die niet volledig verbrand (lees goedkopere olie) kan beginnen gillen als door de hitte de piston op z'n grootst is, en er koolafzetting tussen piston en segmenten zit..
doorgaans moet je cylinder dan wel al goed gebruikt zijn, zodat je piston in koude stand veel speling heeft (dan kan het ophopen)
het is een piste, altijd moeilijk iets zinnig te zeggen op 'een geluid'
zo dicht tegen een warm/vast-loper rij je nooit zonder sporen..
een brommer die vrij veel toeren doet, of vaak lange volgas-stukken,
en rijdt op olie die niet volledig verbrand (lees goedkopere olie) kan beginnen gillen als door de hitte de piston op z'n grootst is, en er koolafzetting tussen piston en segmenten zit..
doorgaans moet je cylinder dan wel al goed gebruikt zijn, zodat je piston in koude stand veel speling heeft (dan kan het ophopen)
het is een piste, altijd moeilijk iets zinnig te zeggen op 'een geluid'
when men were men, and helmets were for divers