YamaSam schreef:vanwaar kwamen die gebroken zuigerveren laatst?
om nog even op terug te komen,
ik verdenk dat die zuigerveren zijn gebroken wegens een versleten lager die te veel speling heeft bij de vliegwiel kan waardoor de vliegwiel omhoog en omlaag kan, dus ook meteen de ontstekingstijdstip veranderd, en hij rijdt verder heel goed en ik heb nu al 200km met die sproeier gereden dus het moet goed gaan.
ik heb ook een oude zuiger gebruikt, dus daar kan het wel aan liggen, en met die Z1 had ik een 100 sproeier van stage 6 erin zitten, komt ongeveer overeen met een 100 lang
stage 6 sproeiers zijn Vaaaaaaaaaaaaaaag die 4takten altijd.... en sproeier 100 lang is best klein eigelijk.... voor in een 16mm en en 50cc... maar daar is ook weer weinig over te zeggen, want geen cilinder is hetzelfde...
ik denk een happend zuigerveertje of die zuiger was gewoon slecht
ik denk de zuiger want die was nogal slecht toen ik hem erin deed, en ik had geen andere, de cilinder is nog heel en geen krassen of iets erin zitten. maar de FS1 cilinder waar ik nu mee rij is best goed moet ik zeggen, aardig wat trek kracht onderin en enorm veel boven in voor een 50cctje, alleen teveel spelling op het vliegwiel lager dus het goede rijden lukt niet
om nog even op terug te komen, ik heb ook een aangepaste inlaat schijf, hij opent precies wanneer de zuiger omhoog gaat en dus komt er ook meer mengsel in
Laatst gewijzigd door Triforce op 10 okt 2008, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
jonnotje schreef:stage 6 sproeiers zijn Vaaaaaaaaaaaaaaag die 4takten altijd.... en sproeier 100 lang is best klein eigelijk.... voor in een 16mm en en 50cc... maar daar is ook weer weinig over te zeggen, want geen cilinder is hetzelfde...
ik denk een happend zuigerveertje of die zuiger was gewoon slecht