Ontsteking probleem

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Higherking
500km gereden
500km gereden

Ontsteking probleem

Bericht door Higherking »

me brommer ree na lange tijd echt belabberd steeds plof uit de uitlaat,
dat bleek dus dat de ontsteking te laat staat.

maar ik was rijdend op school gekomen, alleen moest ik op me versnellingen terug 20 km/u 8)
stationair loopt hij, wil ik gas geven dan gebeurt er niks, bougi pikzwart. maar geen veranderingen van toeren.

dus wat blijkt nou me contactpunt is verschoven.
is het verband tussen stationair lopen en rijden zo van belang dat het contactpuntje goed moet staan?

Wat is er aan de hand?

Jordy
edje

Bericht door edje »

een juiste timing en opening vna de punten is erg belangrijk voor het lopen vna je brommer :wink: dus stel hem eeerst maar eens goed :D
Higherking
500km gereden
500km gereden

edje schreef:een juiste timing en opening vna de punten is erg belangrijk voor het lopen vna je brommer :wink: dus stel hem eeerst maar eens goed :D

Ja dat begrijp ik, alleen hij loop stationair wel alleen met gas geven gebeurt er niks en langzaam verzuip je hem.

Jordy
edje

Bericht door edje »

stel eerst je punten eens, zo gek veel werk is dat toch niet? goed staan moeten ze toch :wink:
Higherking
500km gereden
500km gereden

Nee maar ik weet niet precies hoe het afstellen moet. als de contactpunten open gaan moeten ze op 0.4 staan.

Jordy
edje

Bericht door edje »

je moet ze zo stellen dat de contactpunten beginnen te openen op 1,8 mm voor het bovenste dode punt :wink:
Axel

Bericht door Axel »

Higherking schreef:Nee maar ik weet niet precies hoe het afstellen moet. als de contactpunten open gaan moeten ze op 0.4 staan.

Jordy

Op 2RU vliegwiel staat een inkeping en die moet je gelijk zetten met een lipje dat op de grondplaat staat. Als die gelijkstaan moeten de punten beginnen te openen, redelijk simpel :wink:
Plaats reactie