Opvoeren en modificeren van de FS1
m.vdlouw
Aan het inrijden
Berichten: 10 Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:42
Locatie: Ewijk
Bericht
door m.vdlouw » 19 okt 2008, 17:01
Jongens een vraag:
al twee maal een vastloper gehad.
Motor wordt te heet.
Ik meng zelf euro95 ongeveer 20 liter met een halfe liter 2stroke
kan het zijn dat ik te vet meng waardoor geen goede verbranding is
met als gevolg een te warme cilinder???
of kan ik het beste benzine uit de pomp (2takt halen)
en wat is hier de mengverhouding van ??
bougie is toch mooi bruin van kleur ngk8 op fs1.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18341 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 19 okt 2008, 17:42
Je mengverhouding is 1:40. Dat is in principe goed, daarvan loopt hij niet vast.
Welke sproeier heb je?
Axel
2000km gereden
Berichten: 2220 Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord
Bericht
door Axel » 19 okt 2008, 18:49
m.vdlouw schreef: of kan ik het beste benzine uit de pomp (2takt halen) en wat is hier de mengverhouding van ??
Mengsmering van de pomp is 1:50
m.vdlouw
Aan het inrijden
Berichten: 10 Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:42
Locatie: Ewijk
Bericht
door m.vdlouw » 19 okt 2008, 19:56
sproeier was 90 nu 100
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18341 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 19 okt 2008, 19:58
Is dat een lange of een korte sproeier? 100 kort is wel klein opzich, als ik er vanuit ga dat er een FS1 cilinder op zit (en geen F5B ofzo)
m.vdlouw
Aan het inrijden
Berichten: 10 Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:42
Locatie: Ewijk
Bericht
door m.vdlouw » 19 okt 2008, 20:01
had er 150 in maar liep voor geen meter (verzuipt)
m.vdlouw
Aan het inrijden
Berichten: 10 Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:42
Locatie: Ewijk
Bericht
door m.vdlouw » 19 okt 2008, 20:02
had f5b erop met sproeier 90
nu fs1 met sproeier 100 (lang)
indian
Aan het inrijden
Berichten: 48 Lid geworden op: 24 sep 2007, 21:52
Locatie: bilthoven
Bericht
door indian » 19 okt 2008, 22:54
m.vdlouw schreef: had f5b erop met sproeier 90 nu fs1 met sproeier 100 (lang)
Ik reed ook met een f5b met 150 sproeier nooit problemen meegehad en een fs1 cilinder met 170 sproeier zonder problemen,ik denk een kwestie van afstellen van de carb.
ik reed ook in de jaren zeventig met deze combie's
ronny
100km gereden
Berichten: 225 Lid geworden op: 21 mar 2008, 21:23
Locatie: rijen
Bericht
door ronny » 20 okt 2008, 21:18
ik denk ook een 150 sproeier
wat is de stand van je gasnaald ?
m.vdlouw
Aan het inrijden
Berichten: 10 Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:42
Locatie: Ewijk
Bericht
door m.vdlouw » 21 okt 2008, 20:36
stand gasnaald is halverwege dus middenstand
ronny
100km gereden
Berichten: 225 Lid geworden op: 21 mar 2008, 21:23
Locatie: rijen
Bericht
door ronny » 22 okt 2008, 18:13
probeer eens toch met een 150 en dan de gasnaald in de 2de van boven
en dan fijn afstellen met je schroefje aan de buitenkant