Indeling forum,s
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Indeling forum,s
Indeling forum,hoi ik bezoek nu al een tijdje jullie forum,s en ik vind dat ik veel handelingen moet verrichten op jullie forum .
Het is ingewikkeld ingedeelt ,kijk eens naar de eenvoud en goede opzet van ons forum van de rd350.nl ,je hebt daar café ,techniek ,en evenementen,je knalt daar zo doorheen om iets te vinden ,alles staat ook simpel onderelkaar werkt super.
Bij jullie moet ik altijd zoeken ,ook zou ik het leuk vinden dat er wat meer diepgang komt in technische kennis van de fs1,ik mis heel erg echte kennis van het opvoeren van de fs1 blok,zo ben ik mij al tijden suf aan het zoeken op internet en bij jullie wat voor inlaatschijven er zijn voor de fs1 ,en dan bedoel ik hoeveel graden open ,wanneer open,wanneer dicht,waarom word de uitlaat bij schijfinlaat niet goed gebruikt?????/ als de schijf opengaat dan gaan de spoelpoorten net dicht dat is juist het moment waar de uitlaat door het carter naar de carburateur kan zuigen voor een goede inlaat,bij een snelle tweetakt is dit enorm belangrijk, dat de uitlaat gevuld word met mengsel zodat die met pulseren het mengsel weer de cilinder induwt zodra de uitlaatpoort bijna sluit.
Als je dit soort dingen op internet opzoekt dan kom je niks van de fs1 tegen,je ziet altijd weer een verhaal van Pavel Husak over schijfsturing van een wegracer maar dat heb ik zelf wel in de boeken staan.
Misschien ben ik te oud voor jullie club maar aangezien mij dit opvalt wou ik dit eens in de groep sturen.
Het is ingewikkeld ingedeelt ,kijk eens naar de eenvoud en goede opzet van ons forum van de rd350.nl ,je hebt daar café ,techniek ,en evenementen,je knalt daar zo doorheen om iets te vinden ,alles staat ook simpel onderelkaar werkt super.
Bij jullie moet ik altijd zoeken ,ook zou ik het leuk vinden dat er wat meer diepgang komt in technische kennis van de fs1,ik mis heel erg echte kennis van het opvoeren van de fs1 blok,zo ben ik mij al tijden suf aan het zoeken op internet en bij jullie wat voor inlaatschijven er zijn voor de fs1 ,en dan bedoel ik hoeveel graden open ,wanneer open,wanneer dicht,waarom word de uitlaat bij schijfinlaat niet goed gebruikt?????/ als de schijf opengaat dan gaan de spoelpoorten net dicht dat is juist het moment waar de uitlaat door het carter naar de carburateur kan zuigen voor een goede inlaat,bij een snelle tweetakt is dit enorm belangrijk, dat de uitlaat gevuld word met mengsel zodat die met pulseren het mengsel weer de cilinder induwt zodra de uitlaatpoort bijna sluit.
Als je dit soort dingen op internet opzoekt dan kom je niks van de fs1 tegen,je ziet altijd weer een verhaal van Pavel Husak over schijfsturing van een wegracer maar dat heb ik zelf wel in de boeken staan.
Misschien ben ik te oud voor jullie club maar aangezien mij dit opvalt wou ik dit eens in de groep sturen.
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
Mijn gedacht; ,no offence!
Gewoon bullshit.
Als ge alles moet weten moet ge maar zoeken, voor degene die de site al kennen is da geen probleem.
Voor mezelf heb ik ook moeten zoeken.
Deze site en al de mensen die zich daar mee bezig houden doen da goed en ik wil da die da blijven doen.
GreetzzZ...
ps; no offence hé
Gewoon bullshit.
Als ge alles moet weten moet ge maar zoeken, voor degene die de site al kennen is da geen probleem.
Voor mezelf heb ik ook moeten zoeken.
Deze site en al de mensen die zich daar mee bezig houden doen da goed en ik wil da die da blijven doen.
GreetzzZ...
ps; no offence hé

- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Onderbouwde kritiek is altijd welkom, we zijn nooit te oud om te leren
Wat betreft opvoeren, er is al een FAQ van, niet heel uitgebreid, maar een goed begin:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=509
En wat over de inlaatschijven:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Als je dieper in wilt gaan op tuning, kan je dat beter zoeken op andere fora, bv het forum van www.2stroke-tuning.nl , daar zitten veel mensen met een hoop ervaring.
Wat indeling betreft, we ehbben voor deze indeling gekozen omdat dit voor ons het meest logische leek. Alles is nu overzichtelijk bij elkaar ingedeeld.

Wat betreft opvoeren, er is al een FAQ van, niet heel uitgebreid, maar een goed begin:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=509
En wat over de inlaatschijven:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Als je dieper in wilt gaan op tuning, kan je dat beter zoeken op andere fora, bv het forum van www.2stroke-tuning.nl , daar zitten veel mensen met een hoop ervaring.
Wat indeling betreft, we ehbben voor deze indeling gekozen omdat dit voor ons het meest logische leek. Alles is nu overzichtelijk bij elkaar ingedeeld.
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
- Locatie: Holwierde
Ja,ik dacht dat er misschien mensen waren die weten welke schijf het beste gebruikt kan worden met daarbij behorende graden.
Jerrow je hoeft niet zo fel te reageren.
Ik maak gewoon iets bespreekbaar op een fatsoenlijke manier,je zecht zelfs dat je voor jezelf ook moest zoeken? dat merk ik voor mij zelf dus ook steeds.
Als je ons forum nu eens bezoekt dan zul je merken dat je er zo doorhaan vliegt,dat wou ik gewoon even laten weten misschien dat men daarmee ideen opdoet.
Ik zech niet dat er iets anders moet ik geef het gemak van onze forum aan.
Wat het diepe techniek betreft tja misschien is het moeilijk om daar de juiste persoon voor te vinden die dat voor de fs1 precies weet.
Jerrow je hoeft niet zo fel te reageren.
Ik maak gewoon iets bespreekbaar op een fatsoenlijke manier,je zecht zelfs dat je voor jezelf ook moest zoeken? dat merk ik voor mij zelf dus ook steeds.
Als je ons forum nu eens bezoekt dan zul je merken dat je er zo doorhaan vliegt,dat wou ik gewoon even laten weten misschien dat men daarmee ideen opdoet.
Ik zech niet dat er iets anders moet ik geef het gemak van onze forum aan.
Wat het diepe techniek betreft tja misschien is het moeilijk om daar de juiste persoon voor te vinden die dat voor de fs1 precies weet.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
Dan zou ik toch eens kijken in het cilinder- en pistonmodificaties topic. Daar staat genoeg
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=2172&start=435

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=2172&start=435
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
en te oud ben je zeker niet 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: