APK voor bromfietsen, scooters en motoren
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
APK voor bromfietsen, scooters en motoren
Fabrikanten willen apk voor bromfietsen
AMSTERDAM - Er dient een jaarlijkse keuring te komen voor bromfietsen en scooters. De Europese vereniging van fabrikanten van gemotoriseerde tweewielers (ACEM) werkt aan richtlijnen op basis van vrijwilligheid.
Een woordvoerder van RAI Vereniging bevestigde maandag een bericht hierover in De Telegraaf. RAI Vereniging, in ons land de vertegenwoordiger van de fabrikanten, steunt de plannen, waarmee de strijd kan worden aangebonden tegen opgevoerde, lawaaierige en slecht onderhouden brommers en scooters.
De plannenmakers willen de apk laten gelden voor tweewielers tot 50 cc. Ze gaan er vooralsnog vanuit dat de eigenaren vrijwillig meewerken. Mocht dat niet lukken, dan willen ze wettelijke regels.
De Bovag, die de tweewielerwinkels vertegenwoordigt, is bereid over de plannen te praten.
(ANP)
Bron: http://www.ad.nl/binnenland/2830829/Fab ... etsen.html
-----
APK voor scooter
Scooters, motoren en bromfietsen moeten ook gewoon onder de APK vallen.
De Europese vereniging van motorfietsfabrikanten ACEM pleit daarvoor.
Ons land is één van de weinige Europese landen waar zo'n keuring niet geldt. Het plan wordt met applaus verwelkomd door ANWB en Bovag, zo meldt De Telegraaf.
De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging is woedend over het voorstel.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... ooter.html
AMSTERDAM - Er dient een jaarlijkse keuring te komen voor bromfietsen en scooters. De Europese vereniging van fabrikanten van gemotoriseerde tweewielers (ACEM) werkt aan richtlijnen op basis van vrijwilligheid.
Een woordvoerder van RAI Vereniging bevestigde maandag een bericht hierover in De Telegraaf. RAI Vereniging, in ons land de vertegenwoordiger van de fabrikanten, steunt de plannen, waarmee de strijd kan worden aangebonden tegen opgevoerde, lawaaierige en slecht onderhouden brommers en scooters.
De plannenmakers willen de apk laten gelden voor tweewielers tot 50 cc. Ze gaan er vooralsnog vanuit dat de eigenaren vrijwillig meewerken. Mocht dat niet lukken, dan willen ze wettelijke regels.
De Bovag, die de tweewielerwinkels vertegenwoordigt, is bereid over de plannen te praten.
(ANP)
Bron: http://www.ad.nl/binnenland/2830829/Fab ... etsen.html
-----
APK voor scooter
Scooters, motoren en bromfietsen moeten ook gewoon onder de APK vallen.
De Europese vereniging van motorfietsfabrikanten ACEM pleit daarvoor.
Ons land is één van de weinige Europese landen waar zo'n keuring niet geldt. Het plan wordt met applaus verwelkomd door ANWB en Bovag, zo meldt De Telegraaf.
De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging is woedend over het voorstel.
Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... ooter.html
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 2000km gereden
- Berichten: 2110
- Lid geworden op: 26 mei 2007, 11:51
- Locatie: St.Maarten
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
ik vinnet wel een beetje gek dat ze rekenen op de vrijwillige meewerking, dat zou wel een goed systeem zijn,
maar als dan bevoorbeeld 100 eigenaars het niet willen moeten ze het int totaal toch nog altijd verplcith maken...
maar als dan bevoorbeeld 100 eigenaars het niet willen moeten ze het int totaal toch nog altijd verplcith maken...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
- br3cht
- 100km gereden
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 19:19
- Locatie: België Leuven
ben er altijd al voor geweest om moto's te keuren
die rijden net als auto's ook op de autosnelweg 120km/h
stel je maar eens voor dat je voorwiel door een losse bout wegvliegt
en moto's zouden hun lichten ook moeten regelen, als je met de auto rijd en er komt zo'n moto voorbij met het licht te hoog zie je niets meer van de baan.
voor scooters/brommers vind ik het klein beetje overdreven.
gewone dingen zoals lichten en snelheid oke
doen ze in het dagelijkse leven ook
maar om echt alles van a tot z te controleren
neen dat niet
die rijden net als auto's ook op de autosnelweg 120km/h
stel je maar eens voor dat je voorwiel door een losse bout wegvliegt

en moto's zouden hun lichten ook moeten regelen, als je met de auto rijd en er komt zo'n moto voorbij met het licht te hoog zie je niets meer van de baan.
voor scooters/brommers vind ik het klein beetje overdreven.
gewone dingen zoals lichten en snelheid oke
doen ze in het dagelijkse leven ook
maar om echt alles van a tot z te controleren
neen dat niet
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Niet dat ik er op zit te wachten hoor, maar toch geen
gek idee een apk, je haalt wel de slecht onderhouden
brommers en scooters van de weg, of dwingt ze tot goed onderhoud.
De serieuze oldtimer bezitter zit qua onderhoud toch al goed,
het grootste nadeel zal het terugvoeren zijn.
Maar wat mij weer een vraag oproept
waarom worden brommers en scooters van de weg gehaald
nadat ze te hard gereden hebben?
En waarom worden er dan motoren en auto's
op de markt gebracht die met gemak
1.5 tot 2 x de maximun snelheid kunnen halen???????
gek idee een apk, je haalt wel de slecht onderhouden
brommers en scooters van de weg, of dwingt ze tot goed onderhoud.
De serieuze oldtimer bezitter zit qua onderhoud toch al goed,
het grootste nadeel zal het terugvoeren zijn.
Maar wat mij weer een vraag oproept
waarom worden brommers en scooters van de weg gehaald
nadat ze te hard gereden hebben?
En waarom worden er dan motoren en auto's
op de markt gebracht die met gemak
1.5 tot 2 x de maximun snelheid kunnen halen???????
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
pee67 schreef:Niet dat ik er op zit te wachten hoor, maar toch geen
gek idee een apk, je haalt wel de slecht onderhouden
brommers en scooters van de weg, of dwingt ze tot goed onderhoud.
De serieuze oldtimer bezitter zit qua onderhoud toch al goed,
het grootste nadeel zal het terugvoeren zijn.
Maar wat mij weer een vraag oproept
waarom worden brommers en scooters van de weg gehaald
nadat ze te hard gereden hebben?
En waarom worden er dan motoren en auto's
op de markt gebracht die met gemak
1.5 tot 2 x de maximun snelheid kunnen halen???????
aangezien je in duitsland op sommige plekke toch zo hard mag rijde als je wilt is die maximumsnelheid voor auto's wel iets anders volgens mij,
met een brommer mag je alleen op plekke rijde waar je maximum 50 mag,
die keuring zou volgens mij vooral problemen geven met "specials"..
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
@br3cht
ik snap je punt maar ik zie het precies anders om
motorrijders zorgen over het algemeen goed voor hun motoren(evenals de meeste oldtimer brommers
)
maar die scooters die 10.000km's rijden zonder ooit onderhoudente worden met kromme frames en pneumatische remmen
vind ik goe dals die is gecontroleerd zouden worden
ik snap je punt maar ik zie het precies anders om

motorrijders zorgen over het algemeen goed voor hun motoren(evenals de meeste oldtimer brommers

maar die scooters die 10.000km's rijden zonder ooit onderhoudente worden met kromme frames en pneumatische remmen
vind ik goe dals die is gecontroleerd zouden worden
Laatst gewijzigd door mpro09 op 08 dec 2008, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- PD
- 1250km gereden
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
- Locatie: Zevenaar
Re: APK voor bromfietsen, scooters en motoren
Jeti schreef:De plannenmakers willen de apk laten gelden voor tweewielers tot 50 cc.
nou lijkt me eazy toch, 60 cctje er op

- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Yamaha rd50m schreef:aangezien je in duitsland op sommige plekke toch zo hard mag rijde als je wilt is die maximumsnelheid voor auto's wel iets anders volgens mij,
met een brommer mag je alleen op plekke rijde waar je maximum 50 mag,
die keuring zou volgens mij vooral problemen geven met "specials"..
Dat is niet helemaal waar, want in Griekenland en Italië (dacht ik..) mogen brommers harder dan 50..