APK voor bromfietsen, scooters en motoren

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
PD
1250km gereden
1250km gereden

Bericht door PD »

Jeti schreef:
Yamaha rd50m schreef:aangezien je in duitsland op sommige plekke toch zo hard mag rijde als je wilt is die maximumsnelheid voor auto's wel iets anders volgens mij,
met een brommer mag je alleen op plekke rijde waar je maximum 50 mag,

die keuring zou volgens mij vooral problemen geven met "specials"..

Dat is niet helemaal waar, want in Griekenland en Italië (dacht ik..) mogen brommers harder dan 50..

in italie mag je zo hard als je wilt, als het maar 50cc is :lol:

yamasam zou zich er vast thuis voelen :lol: :cheers:
Thomash
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Thomash »

Welkom in nederland, hier maken ze zelfs nog van je goudvis een melkkoe...

Er zijn al plannen voor uitgebreide theorie en praktijk lessen voor brommerrijders kosten: rond de 400 EURO!

En dan nog jaarlijks langs een keuring, ging die nou 2 tientjes kosten oke. Maar de huidige bromfietsmarkt kennende gaat het weer een 100 tje of anderhalf kosten.

Het is een slecht idee vind ik dus! het kost de rijders geld, het zorgt voor veel administratieve rompslomp (denk aan kneuzige dealertjes van kymco's die opeens moeten gaan doorgeven of een brommer goed gekeurd is of niet.)

En dan heb je net als bij de auto's natuurlijk dat de brommer een uur moet blijven (in de praktijk een dag) omdat een mannetje van het RDW het ook nog moet kunnen na controleren.

En dan komend op de Oldtimers. Welke dealer weet tegenwoordig nou voldoende van een oldtimer af om hem goed te keuren? remblokjes op? (bij 8 mm ;) want ze moeten verdienen) afgekeurd, maar nieuwe leveren kunnen ze niet. Het voegt qua veiligheid ook niks toe want de meeste scooters zouden weleens afgekeurd kunnen worden a fabriek, met de huidige bouw kwaliteit
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

Goed gezegd Thomash!
Dat dus. Wat er dus op neer gaat komen dat er minder mensen brommer/scooter/motor gaan rijden, met dus NOG meer zichtbaar verschil tussen 'arm' en 'rijk' (onder andere, lees: tussen de scholieren waarvan de ouders alles betalen en degenen die alles zelf moeten betalen). Of meer mensen gaan auto rijden (want dat is dan niet meer zoveel duurder) met alle gevolgen van dien.

Ik vraag me af of zo'n voorstel erdoor gaat komen..

En los van of het idee wel of geen klote-idee is, het lost het aangedragen probleem (lawaai, opgevoerd, barrels) niet op. Daar zijn andere keuringen voor nodig (à la rollerbank).
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

als gevolg zou het volgens mij wel kunnen dat de rollerbanken gaan minderen of verdwijnen,
aangezien dat elk jaar toch gecontroleerd wordt dat de brommers niet te hard rijden...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Jeti schreef:het lost het aangedragen probleem (lawaai, opgevoerd, barrels) niet op. Daar zijn andere keuringen voor nodig (à la rollerbank).

daar ben ik het niet me eens, rollerbank lost echt niks op, heeft niks met geluid of technische toestand te maken :wink:
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

Thomash schreef:
Het is een slecht idee vind ik dus! het kost de rijders geld, het zorgt voor veel administratieve rompslomp (denk aan kneuzige dealertjes van kymco's die opeens moeten gaan doorgeven of een brommer goed gekeurd is of niet.)

dus als je kymco dealer bent ben je al een kneus? :P nee maar van de ene kan heb je gelijk, maar het is dan precies zoals jeti toevoegt.
de mensen met poen zie je veel meer rijden, en de 'armere' mensen minder, zoals het al word met dat opgaan voor je bromfietsrijbewijs van 400 euro.
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Jeti schreef:
Yamaha rd50m schreef:aangezien je in duitsland op sommige plekke toch zo hard mag rijde als je wilt is die maximumsnelheid voor auto's wel iets anders volgens mij,
met een brommer mag je alleen op plekke rijde waar je maximum 50 mag,

die keuring zou volgens mij vooral problemen geven met "specials"..

Dat is niet helemaal waar, want in Griekenland en Italië (dacht ik..) mogen brommers harder dan 50..

in griekenland mogen ze degelijk wel harder dan 50, ze rijden daar gewoon op 80cc brommers en scooters

ik vind ook als ze dit doen dat de snelheid wordt verhoogd naar 65 km/h of zelfs 70 km/h
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

duitsland heb je de kleinkraft rad in zwitserland, snorfiets op je 14e, in nederland is het echt het ergst
Giel_fs1
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Giel_fs1 »

wat is kleinkraft rad?
lespaultje

Bericht door lespaultje »

snorfiets?
Thomash
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door Thomash »

Giel_fs1 schreef:
Thomash schreef:

dus als je kymco dealer bent ben je al een kneus? :P nee maar van de ene kan heb je gelijk, maar het is dan precies zoals jeti toevoegt.
de mensen met poen zie je veel meer rijden, en de 'armere' mensen minder, zoals het al word met dat opgaan voor je bromfietsrijbewijs van 400 euro.

Ik geef toe, een beetje lomp ;) maar kymco vind ik zulke lompe scootaahs

In duitsland is het inderdaad beter geregeld,

snorfiets, brommer, lichte motor, motor en nog wat tussenstappen zelfs! zo groei je veel beter in het rijden!
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

maar in duitsland heb je bevoorbeeld kleinraft rader uber 40 km/h en bis 40km/h, das alletwee 50 cc ,
maar de ene dus met onbegrensde snelheid en ander tot 40 km/u
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Giel_fs1 schreef:wat is kleinkraft rad?

idd ja gewoon een brommer die harder mag/kan :wink:
Martijn

Bericht door Martijn »

Apk vind ik een puik plan, snelheid afvoeren is niet zo'n probleem lijkt me. Waar het mij eerder omgaat is de veiligheid ---> Licht, remmen en constructie.

Als het gratis is, dan werk ik zeker vrijwillig mee ! Afvoeren is echt geen probleem.
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

ik ga mijn brommer niet afvoeren, ik rij toch bijna altijd wel netjes dus.
Plaats reactie