Pagina 71 van 100

Geplaatst: 28 feb 2011, 17:27
door RD50MX
weet iemand of de homoet-demper bij FS1-parts ook past op een RDmx voorbocht? en wijzigd de snelheid hierdoor?

Geplaatst: 28 feb 2011, 17:55
door marco
RD homoet : http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... URL=id=59|

De snelheid zal een stukje hoger liggen.

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:05
door RD50MX
maar die snelheid zal waarschijnlijk een heel stuk hoger liggen, ik wil eigenlijk een klein beetje harder :P

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:06
door marco
Wat is je setup nu dan?

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:07
door RD50MX
marco schreef:Wat is je setup nu dan?


alles ganz ori :) ori zuiger, cilinder, carb (12mm, heb 16 nog wel liggen), 4bak, ori uitlaat. topsnelheid zo'n 60 kilometers op de tellert

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:09
door marco
Probeer eerst die 16mm een keer uit dan kan je ook wat zwaarder vertanden.

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:11
door RD50MX
marco schreef:Probeer eerst die 16mm een keer uit dan kan je ook wat zwaarder vertanden.

de 16 verhoogt de topsnelheid niet, een heel klein beetje de trekkracht, maar ik wil hem eigenlijk niet veel zwaarder vertanden, eigenlijk een iets krachtigere uitlaat oid, en dan misschien een tandje minder voor ( = meer trekkracht over hele toerenbereik, en een iets hogere top)

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:13
door marco
Zit er nog demperwol om je uitlaatdemper heen?
Dan moet je dat als eerste verwijderen.

Heb je ook nog de standaard cilnderkop?

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:16
door RD50MX
marco schreef:Zit er nog demperwol om je uitlaatdemper heen?
Dan moet je dat als eerste verwijderen.

Heb je ook nog de standaard cilnderkop?


demperwol om de einddemper denk ik dat je bedoelt? dat zit er niet in :roll: en volgens mij is de kop ook nog gewoon standaard

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:21
door marco
Zit er een dikke rand onder de cilinderkop?

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:22
door RD50MX
marco schreef:Zit er een dikke rand onder de cilinderkop?

hoe bedoel je?

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:30
door marco
Bij een fs1 heb je van die hele lage druk cilinderkoppen die hebben een hele dikke rand aan de onderkant.

Geplaatst: 28 feb 2011, 18:31
door jan-lommaert
RD50MX schreef:
marco schreef:Zit er een dikke rand onder de cilinderkop?

hoe bedoel je?


vaak zit er een redelijke rand aan de cilinderkop voor de squishband begint, waardoor je met een heel grote squish zit die de prestaties niet bepaald bevordert.

Geplaatst: 28 feb 2011, 19:09
door NIX
Een homoet is pas de laatste stap in het opvoeren. Eerst zet je er een gewone snelle pijp op. Die lijk je al te hebben. Dan verhoog je de compressie, dan ga je naar een grotere carb en kun je de vertanding verzwaren. kan kun je nog een snellere cilinder pakken of zelf de poort uitvijlen en de kop nog verder vlakken. Pas daarna ga je baat hebben bij een expansiepijp.

Voor kleiner vertanden en een homoet eronder gaat je niet brengen wat je zoekt. Beter verhoog je je compressie en zet je er een groeter carb op, dan heb je meer trekkracht.

Als je allang weet wat je wil en gewoon toch een homoet gaat monteren en een kleiner voortandwiel, prima, niemand verbiedt het je, maar waarom dan hier erover beginnen?

Geplaatst: 28 feb 2011, 19:22
door Arnoute
NIX schreef:Bel of mail Sjon uit H'sum eens. En die korf is niet noodzakelijk.

de groeven zijn te diep om uit te vijlen, maar als ik ze nu slechts een beetje uitvijl?
dat zal al veel schelen zeker?