The Big small question topic, partnumber 6
- Triforce
- 2500km gereden
The Big small question topic, partnumber 6
Nieuwe omdat de oude op 100 zit.
- Triforce
- 2500km gereden
Om nog bij mijn verhaal toe te voegen:
Hij valt onderin nogal dood als ik aan het optrekken ben, tussen zijn 3 en 4 valt hij niet dood, kan zelfs in zijn 4 vanaf de 40km/h door trekken naar de 70km/h, maar als ik een beetje in de toeren ga klinkt het alsof hij enorm aan het janken is, zuigerveren hoor je dan best erg (zit een ori zuiger in), misschien dat het tijd is voor een overmaat met die cilinder, maar de spelingen zijn nog goed
Hij valt onderin nogal dood als ik aan het optrekken ben, tussen zijn 3 en 4 valt hij niet dood, kan zelfs in zijn 4 vanaf de 40km/h door trekken naar de 70km/h, maar als ik een beetje in de toeren ga klinkt het alsof hij enorm aan het janken is, zuigerveren hoor je dan best erg (zit een ori zuiger in), misschien dat het tijd is voor een overmaat met die cilinder, maar de spelingen zijn nog goed
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Dit is mijn probleem:
Gister opweg naar school hoorde ik op een gegeven moment een raar tikkend geluid, kleine 100m doorgereden tot ik op school was, toen was het geluid ook weg.
Terugweg nergens problemen mee gehad.
Vanmorgen, heenweg ging goed nergens last van gehad.
Terug deed ie al lastig met starten, maar na het aanlopen deed hij het goed.
Toen kwam hij niet harder dan 55km/h, en viel hij terug in snelheid met gas vol open. Bij het stoplicht ongv 100m voor mn huis viel hij uit en wou hij nietmeer starten (kick en aanlopen)
Net met mn pa er ff naar gekeken, kicken lukte nog steeds niet, aanlopen doet hij het een beetje maar valt dan snel uit, en als hij het doet dan hoor je een soort ploffend geluid in de uitlaat, en hij valt best snel weer uit.
Ff naar de bougie gekeken, die was een beetje zwart.
Olie zit er nog genoeg in, benzine ook (maandag nog getankt)
Waar kan dit aan liggen?
Wij dachten dat het misschien aan de uitlaat/cilinder kon liggen, ook omdat hij een soort ploffend geluid maakt in de uitlaat....
Weet misschien iemand waar ik naar kan kijken en waar ik hierbij moet letten om dit te verhelpen?
Mvg,
Niels
Gister opweg naar school hoorde ik op een gegeven moment een raar tikkend geluid, kleine 100m doorgereden tot ik op school was, toen was het geluid ook weg.
Terugweg nergens problemen mee gehad.
Vanmorgen, heenweg ging goed nergens last van gehad.
Terug deed ie al lastig met starten, maar na het aanlopen deed hij het goed.
Toen kwam hij niet harder dan 55km/h, en viel hij terug in snelheid met gas vol open. Bij het stoplicht ongv 100m voor mn huis viel hij uit en wou hij nietmeer starten (kick en aanlopen)
Net met mn pa er ff naar gekeken, kicken lukte nog steeds niet, aanlopen doet hij het een beetje maar valt dan snel uit, en als hij het doet dan hoor je een soort ploffend geluid in de uitlaat, en hij valt best snel weer uit.
Ff naar de bougie gekeken, die was een beetje zwart.
Olie zit er nog genoeg in, benzine ook (maandag nog getankt)
Waar kan dit aan liggen?
Wij dachten dat het misschien aan de uitlaat/cilinder kon liggen, ook omdat hij een soort ploffend geluid maakt in de uitlaat....
Weet misschien iemand waar ik naar kan kijken en waar ik hierbij moet letten om dit te verhelpen?
Mvg,
Niels
- marco
- Sheriff of the Posbank
Jeti schreef:Ik heb nog 2 bruine verroeste fs1 cilinders uit een boerenschuur (50 en 60 cc), voor zover ik kan zien zonder krassen. Is daar nog iets bruikbaars van te maken en zo ja, hoe?
Buitenkant laten stralen en opnieuw spuiten met hittebestendige verf.
Binnenkant laten honen en als het te erg is opboren naar een overmaat.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden