Pagina 72 van 100
Geplaatst: 28 feb 2011, 19:44
door NIX
Nee, maakt geen bal uit. Als ie te rijden is, lekker rijden en een keer een korf meenemen als je er tegenaan loopt. Zoveel werk is het niet.
Geplaatst: 28 feb 2011, 19:50
door Twowheeler
ja maar waarschijnlijk kwam z'n koppeling al niet los doordat hij te erg was ingeslagen

Geplaatst: 28 feb 2011, 20:02
door Arnoute
om precies te beschrijven
als de motor niet draait en ik stop hem in eerste en ik loop vooruit, slaat hij eerst 2 keer aan en dan ontkoppelt hij,
als de motor draait, geen probleem..?
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:08
door Arnoute
de lagerset die te koop is op yamahafs1.com
"motorlagerset fs1 en NT"
is dat ook die voor men 2rt?
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:12
door marco
Ja.
Je kunt de lagers beter los bestellen bij JMPB dan ben je max 30 euro kwijt.
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:18
door Arnoute
maar daar heb ik geen keerringset...
EDIT: gevonden!
EDIT2:
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... ductId=102
hier staat er dat er een keerring niet inzit die sommige blokken wel hebben, heb ik zo'n keerring nodig of is dat niet voor mijn blok?
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:32
door Arnoute
kan het dat jmpb lager 6303 niet heeft?
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:35
door NIX
Arnoute schreef:om precies te beschrijven
als de motor niet draait en ik stop hem in eerste en ik loop vooruit, slaat hij eerst 2 keer aan en dan ontkoppelt hij,
als de motor draait, geen probleem..?
Prima toch?
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:38
door Jens36
Arnou wilt gewoon alles in een keer in orde maken
Zou ook stom zijn, blok helemaal in orde maken buiten koppeling.
Dan na een maand of 3 is de koppeling helemaal kaduuk en moet het blok er terug onderuit + open...
Zo kan je nooit rijden

Geplaatst: 28 feb 2011, 20:45
door NIX
Dan heeft ie 3 maanden de tijd om aan een goed koppeling te komen en kan hijn ook nog rijden.
Jongens, weten jullie nou echt steeds alles beter? Is prima, dan bemoei ik me er niet meer mee.
Ik leg het nog 1x uit:
- Kruklagers is een klotewerk, het blok moet er helemaal onderuit en ook nog gesplitst.
- Schijfgedoe is allemaal leuk, als je zelf niet heel handig bent, pak dan gewoon een snelle en stop die erin. Klaar, hoeft ook de boel niet meer open en de koppeling eraf als blijkt dat een zelf aangepaste schijf toch niet zo heel goed aangepast was. En je FS1 komt goed tot zijn recht, zolang je geen F5B, 2RU of 3E9 cilinder hebt. Kun je toch rijden en ook nog lekkerder dan tot nu toe.
- Oude koppeling gewoon monteren, die doet het nog prima en vervangen is geen gedoe zoals kruklagers. lekker er mee rijden, dan hoef je niet te wachten tot er eens een mooie koppeling je weg kruist. Als je die een keer een treft, gewoon vervangen, je blokje kan gewoon onder de brommer blijven zitten. Is een werkje van minder dan een uur.
Of je luistert lekker naar alle andere deskundigen en blijft prutsen en geld ertegenaan smijten dat je ook aan leuke of werkelijk noodzakelijke dingen kunt uitgeven.
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:54
door Arnoute
over mijn koppeling ben ik al uit hoor, zoals ik daarnet zei ga ik de inslag een klein beetje uitdiepen
en ivm met mijn schijf ik ga gewoon op safe spelen, 4graden vervroegen en 10 verlaten(zodat ik wat speling heb en niet meteen bij het limiet zit), denk dat mijn fs1 ook daarmee al veel beter zal rijden, niet?
het enigste wat ik nu nog zoek is lager 6303 bij jmpb, maar die staat niet tussen de lijst, wel 6303 c3(heb ik ook nodig) maar niet de gewone 6303, of kijk ik er weer over.. :s
@ nix, ik zeg toch niet dat ik het beter weet?
ik overweeg enkel, en ik dacht in het begin dat een koppeling vinden niet zo'n probleem ging zijn, maar blijkt toch groter probleem te zijn dan ik dacht
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:55
door Camiel
Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:55
door marco
Arnoute schreef:het enigste wat ik nu nog zoek is lager 6303 bij jmpb, maar die staat niet tussen de lijst, wel 6303 c3(heb ik ook nodig) maar niet de gewone 6303, of kijk ik er weer over.. :s
6303 c3 is goed.
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:56
door Arnoute
marco schreef:6303 c3 is goed.
als uitgaand versnellingsbaklager?
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:56
door marco
Jep.
Die keerring is alleen voor membraam blokken.