Pagina 73 van 100
Geplaatst: 28 feb 2011, 20:59
door Tombo
Camiel schreef:Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??
Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst

Geplaatst: 28 feb 2011, 21:03
door Arnoute
marco schreef:Jep.
Die keerring is alleen voor membraam blokken.
bedankt!

Geplaatst: 28 feb 2011, 23:25
door Triforce
Tombo schreef:Camiel schreef:Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??
Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst

Vindt ik dus ook!
En is vaak ook nog zuiniger ook
Geplaatst: 28 feb 2011, 23:39
door Camiel
Triforce schreef:Tombo schreef:Camiel schreef:Loopt een 60cc imitatie f5b lekkerder met membraan of met schijf (Langzaam/Aanpassen volgens FAQ voor 50cc f5b/snelle schijf) ??
Kwa motorkarakteristiek is een membraan echt het lekkerst

Vindt ik dus ook!
En is vaak ook nog zuiniger ook
haha oke:) Dan ga ik gewoon 2f2 blok membraanblok laten

Lijkt me wel leuk om verschil eens te voelen

Geplaatst: 28 feb 2011, 23:44
door Twowheeler
Membraan is voor pannekoeken die geen schijf kunnen aanpassen

Geplaatst: 28 feb 2011, 23:46
door Triforce
Twowheeler schreef:Membraan is voor pannekoeken die geen schijf kunnen aanpassen

Haha,
Schijf is wel leuk, maar daar heb je pas echt profijt van als je meer dan 9000 toeren blijft draaien.
Zelf heb ik ook liever membraam, maar schijf is ook wel leuk op zijn tijd.
Geplaatst: 28 feb 2011, 23:49
door Twowheeler
Membraan is stukken makkelijker door zijn variabiliteit
Maar met een schijf kan je het karrakter meer sturen en beïnvloeden zou je kunnen zeggen
Geplaatst: 01 mar 2011, 08:56
door Tombo
Klopt, maar 99% van de FS1's heeft daar geen baat bij, een standaard of snelle schijf voldoet vaak prima. Wil je er echt merkbaar profijt bij hebben t.o.v. een membraan, dan moet je al gauw aan een pure racer gaan denken.
Maarja, als je op dat niveau zit, kan je net zo goed een goed V-Force membraan o.i.d. passend maken, dat is dan uiteindelijk nog beter

Geplaatst: 01 mar 2011, 10:12
door nieknatuurlijk
ik vind schijf meer fs1 dan membraan

Geplaatst: 01 mar 2011, 10:22
door Niels
Eigenlijk wel apart, want er zijn uiteindelijk meer modellen met membraan dan met schijf gemaakt

Geplaatst: 01 mar 2011, 11:15
door Twowheeler
Ik ben het met Niek eens, en nee dat is niet omdat mijne een schijf heeft.
De inlaat van een fs1 is gewoon erg bijzonder. Als het roterend is dan is dat nog bijzonderder
Geplaatst: 01 mar 2011, 11:36
door NIX
Een membraam heeft altijd een beetje weerstand dat een schijf niet heeft. Wel moet je een schijf aanpassen op de uitlaattiming van de gebruikte cilinder. Gebruik je een te snelle schijf, dan wordt ie wat onzuiniger door het heen en weer blazen in de carb, gebruik je een te langzame schijf, dan knijp ie het vermogen. Bij hoge toeren zijn onze FS1 membramen ook nog een beetje aan de kleine kant. Het voordeel van het membraam is dus dat je geen rekening hoeft te houden met de timing, het nadeel is het beetje extra weerstand, ook al zullen de meesten niet in staat zijn hun schijf zodanig te timen dat ze voordeel hebben met hun schijf. Mijn beschrijving voor het aanpassen van een langzame schijf voor een F5B is wel een poging in die richting.
Maar deze discussie is bijna net zo zinvol als die over het monteren van trappers of een steppenbalkje.
Geplaatst: 01 mar 2011, 11:59
door Tombo
Idd, als je over weerstand gaat spreken, kan je ook zeggen dat een schijf vermogen kost. Je moet immers iets aandrijven

Geplaatst: 01 mar 2011, 12:15
door NIX
Dat is massa. Membraam moet open geduwd worden en is dus op de gasstroom zelf van invloed. Het blijft zelfs niet als gevolg van massa openstaan.
Geplaatst: 01 mar 2011, 12:27
door Twowheeler
En de extra massa die met een schijf versnelt moet worden is verwaarloosbaar als je het tegen de totale draaiende massa zet.
BAM!