Pagina 90 van 100

Geplaatst: 15 mar 2011, 22:16
door Camiel
the_destroyers schreef:
Camiel schreef:
Jeti schreef:tenzij je in opleiding bent bij 1 van de beunteams, of er zelf 1 wilt oprichten


Beunteam Roast-eren :baas:


:lol::lol:


Wat zijn eigenlijk onze concurrenten :P Edwin en Co.?

Geplaatst: 15 mar 2011, 22:18
door the_destroyers
Camiel schreef:
the_destroyers schreef:
Camiel schreef:
Jeti schreef:tenzij je in opleiding bent bij 1 van de beunteams, of er zelf 1 wilt oprichten


Beunteam Roast-eren :baas:


:lol::lol:


Wat zijn eigenlijk onze concurrenten :P Edwin en Co.?


Jullie hebben geen concurrentie. :baas:

Geplaatst: 15 mar 2011, 22:18
door marco
Camiel schreef:
the_destroyers schreef:
Camiel schreef:
Jeti schreef:tenzij je in opleiding bent bij 1 van de beunteams, of er zelf 1 wilt oprichten


Beunteam Roast-eren :baas:


:lol::lol:


Wat zijn eigenlijk onze concurrenten :P Edwin en Co.?


In Nh noord zijn er ook nog een paar.

Geplaatst: 15 mar 2011, 22:18
door Arnoute
marco schreef:Paarse veertjes:
Bij 50cc.nl zijn DT80LC veertjes te koop die zo in je FS1 passen. Ze zijn een pietsje sterker dan onze groene en dat kan net genoeg zijn om een koppeling goed aan te laten grijpen op een snellere brommer. Nummer 20501 is wat je zoekt.

aah die van DT, had ze gezien, maar wist niet dat het die waren
zocht bij fs1 achter paarse veertjes :P
de vraag is nu wel of het eigenlijk echt nodig is, want zo snel is mijn brommer niet en ze zijn wel wat duurder,
beter toch gewone zeker?

Geplaatst: 15 mar 2011, 22:20
door NIX
Als je veren gaat vernieuwen, kun je beter of je oude groene houden, of nieuwe paarse kopen. Nieuwe groene kopen is echt zinloos.

Geplaatst: 15 mar 2011, 22:20
door Arnoute
NIX schreef:Als je veren gaat vernieuwen, kun je beter of je oude groene houden, of nieuwe paarse kopen. Nieuwe groene kopen is echt zinloos.

okido :P

Geplaatst: 15 mar 2011, 22:23
door NIX
the_destroyers schreef:
marco schreef:Er hoort officieel 10w30 in maar 10w40 is ook geen enkel probleem.
Als je maar zorgt dat het voor natte platenkoppeling is.


Ok, ik vroeg het me af, omdat in het koppeling topic staat dat van motorolie je koppeling gaat slippen.
Maar ik doe er altijd 10w40 in, en heb geen problemen.

Bedankt Marco!

:cheers:


In auto motorolie zitten antifrictie dopes. In motorfiets olie zijn die weggelaten. Auto's hebben een droge koppeling, bij de meeste motorfietsen draait de koppeling net als bij een FS1 in de motorolie. Als daar antfrictiedopes in zouden zitten, blijft de koppeling dus slippen.

Geplaatst: 15 mar 2011, 22:25
door the_destroyers
NIX schreef:
the_destroyers schreef:
marco schreef:Er hoort officieel 10w30 in maar 10w40 is ook geen enkel probleem.
Als je maar zorgt dat het voor natte platenkoppeling is.


Ok, ik vroeg het me af, omdat in het koppeling topic staat dat van motorolie je koppeling gaat slippen.
Maar ik doe er altijd 10w40 in, en heb geen problemen.

Bedankt Marco!

:cheers:


In auto motorolie zitten antifrictie dopes. In motorfiets olie zijn die weggelaten. Auto's hebben een droge koppeling, bij de meeste motorfietsen draait de koppeling net als bij een FS1 in de motorolie. Als daar antfrictiedopes in zouden zitten, blijft de koppeling dus slippen.


Ok, zitten deze ook in volsynthetische 10w40?

Geplaatst: 15 mar 2011, 22:49
door NIX
Als het auto-olie is ja, de allerbeste. Haal motorfietsolie.

Geplaatst: 16 mar 2011, 00:12
door paull
NIX schreef:Als je veren gaat vernieuwen, kun je beter of je oude groene houden, of nieuwe paarse kopen. Nieuwe groene kopen is echt zinloos.

bedoel je dan de immi, of ook originele groene? dat is toch gewoon beter als je je blok gaat reviseren?

Geplaatst: 16 mar 2011, 14:40
door Arnoute
de koppelingsplaten bestaan uit 2 met de tanden langs buiten en 1 met de tanden langs binnen he?

Geplaatst: 16 mar 2011, 14:52
door the_destroyers
NIX schreef:Als het auto-olie is ja, de allerbeste. Haal motorfietsolie.


ok, motorfiets olie voor versnellingsbak.

Geplaatst: 16 mar 2011, 14:58
door NIX
paull schreef:
NIX schreef:Als je veren gaat vernieuwen, kun je beter of je oude groene houden, of nieuwe paarse kopen. Nieuwe groene kopen is echt zinloos.

bedoel je dan de immi, of ook originele groene? dat is toch gewoon beter als je je blok gaat reviseren?


Ik zou gewoon de originele groene houden. Nieuwe groene zijn bijna altijd imi en vallen tegen. Dan kun je beter alleen een setje nieuwe platen kopen. Die paarse veertjes geven wel een merkbare verbetering. Nieuwe groene eigenlijk niet.

Geplaatst: 16 mar 2011, 14:58
door NIX
Arnoute schreef:de koppelingsplaten bestaan uit 2 met de tanden langs buiten en 1 met de tanden langs binnen he?


Ja.

Geplaatst: 16 mar 2011, 20:36
door Jeti
ik was vandaag mijn luchtfilterhuis aan het schuren.. (een andere dan op mijn brom zit).. en zat daar een klein vierkant gaatje zitten aan de onderkant, 0,5 x 0,5 cm ofzo. Heeft deze een functie??