Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 19 mar 2011, 19:54
Tombo schreef: Naar de motorcrosszaak gaan
Het grote nadeel is dat ik een van de laatste heb met zo'n membraam, de rest is allemaal 6 kleps.
Misschien heeft 1tje hem nog, heeft veel oude crossers in onderdelen, ook beste 65 cc cilinders met ruim 18pk
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23445 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 19 mar 2011, 20:11
Je kan altijd een keer een 6 kleps proberen.
Yamaha Sheriff 1981
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 19 mar 2011, 20:12
Effectief maakt het toch geen zak uit...?
Het gaat om de oppervlakte, niet om de hoeveelheid klepjes.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18360 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 19 mar 2011, 20:13
Was het maar zo simpel
(stromingsleer etc)
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 19 mar 2011, 20:16
Lijkt me sterk dat dat erg veel merkbaar effect heeft.
marco
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23445 Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Bericht
door marco » 19 mar 2011, 20:17
De klepjes worden volgens mij naarmate ze smaller worder alleen maar slapper.
Yamaha Sheriff 1981
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 19 mar 2011, 22:32
marco schreef: Je kan altijd een keer een 6 kleps proberen.
Dat past dus helaas niet, want die is smaller dan mijn membraam.
Jens36
5000km gereden
Berichten: 6140 Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen
Bericht
door Jens36 » 20 mar 2011, 18:08
De bouten voor de carterdeksels...welke zijn dat bij jmpb?
En welke voor de handvaten(ori)?
Arnoute
Bericht
door Arnoute » 20 mar 2011, 19:16
carterdeksels heb ik gewoon imbussen van M6 gebruikt als ik me niet vergis
Twowheeler
7500km gereden
Berichten: 7718 Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Bericht
door Twowheeler » 20 mar 2011, 21:22
vraagje voor de tuners:
na het zien van de SOBW race vandaag, is het toch wel erg jammer dat er geen fs1'tje bij rijd.
terwijl die eigenlijk heel erg een opbouw heeft om veel meer vermogen op los te laten.
dus:
hoeveel vermogen kunnen we eruit halen zonder de basis regels te overtreden?
dus 16mm, niets oplassen, standaard inlaat (dat is het mooie en bijzondere van fs1) 4-bak, lucht koel en verder mag alles volgens mij.
met fs1 cillinders wordt het denk ik te heet(?)
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485 Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum
Bericht
door ginofs1 » 20 mar 2011, 21:31
Camiel
5000km gereden
Berichten: 5485 Lid geworden op: 06 jul 2009, 17:44
Bericht
door Camiel » 20 mar 2011, 21:51
Imbus is toch makkelijker en beter ofniet?
Triforce
2500km gereden
Berichten: 4927 Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle
Bericht
door Triforce » 20 mar 2011, 21:54
Camiel schreef: Imbus is toch makkelijker en beter ofniet?
Is een heel eind makkelijker en beter inderdaad.
Arnoute
Bericht
door Arnoute » 20 mar 2011, 22:03
heb ik idd ook!