Pagina 2 van 3
Geplaatst: 12 sep 2007, 15:43
door YamaSam
denk dat ie gewoon te groot is kerel...
heb je'n fs1 piston in de buurt om te meten?
de streepjes op de flanken zijn echt geen goe teken..
Geplaatst: 12 sep 2007, 16:06
door bartman
ik heb er 4 en ze zijn allemaal evengroot...
Geplaatst: 12 sep 2007, 16:32
door bartman
het kan denk ik niet dat t d piston is geweest.
maar wat het wel is, geen idee
Geplaatst: 12 sep 2007, 18:23
door edje
zijn je tapeinden goed? en de krukas?
Geplaatst: 12 sep 2007, 18:40
door bartman
men tapeinden zijn nog geen 3 maanden oud.
me krukas heb ik nog niet naar gekeken. maar t lijkt me dat ie wel goed is want met 50cc reedt ie ook prima.
Geplaatst: 02 okt 2007, 17:47
door bartman
ik heb nu weer een nieuwe cilinder:
maar er gebeurd weer hetzelfde. ik heb een cilinder met kit van jmpb. Maar bij de linkerspoelpoort begint hij weer in te slijten.
ik weet zeker dat ie goed gemonteerd was.
maar ik zou graag willen weten wat het wel kan zijn./..
dit is al m 3e nieuwe cilidner

Geplaatst: 02 okt 2007, 18:04
door edje
toen je de zuiger monteerde heb je toen de slotjes naar boven gedaan? zodat ze niet over een poort lopen?
ik weet haast wel zeker dat jij iets fout doet, als het al 3x achterelkaar raak is.

Geplaatst: 02 okt 2007, 18:09
door ginofs1
laat de binnenkant eens zien.
aan de buitenkant ziet het er uit als een giet fout.
gr gino
Geplaatst: 02 okt 2007, 19:04
door Waslijn
Dit doet me een beetje denken aan een probleem wat ik heel lang had.. Als je gas geeft blijft je brommer dan lang in zn toeren hangen? En lijkt het alsof je niet zoveel kracht uit je cilinder haald dan dat erin zou moeten zitten?
Geplaatst: 02 okt 2007, 19:35
door Tombo
ginofs1 schreef:laat de binnenkant eens zien.
aan de buitenkant ziet het er uit als een giet fout.
gr gino
Idd!
Was dit al toen je hem kocht. Normaal gesproken slijt zoiets niet, of je moet een mengsel van benzine en zand tanken

Geplaatst: 02 okt 2007, 19:40
door edje
ja en dan ook nog weet ik hoeveel kilometer kunnen rijden

Geplaatst: 02 okt 2007, 20:21
door tinus
apart, ben wel benieuwd wat hier de oorzaak van is
Geplaatst: 02 okt 2007, 21:37
door bartman
ik heb hem goed gemonteerd dus de slotjes zitten ook goed.
de zuiger en de binnekant van de cilinder zien er als nieuw uit.
het is ook geen gietfout, 3x dezelfde gietfout zou meer dan toeval moeten zijn.
me toeren blijven ook niet hangen.
ik heb ook geen zand getankt.
toen ik de cilinder kocht was ie 100% zeker 100% in orde.
voor ik deze cilinder erop heb gezet, heb ik het blok nog helemaal open gehad, om alle eventuele resten van de vorige versleten cilinder eruit te halen.
ik heb er een gewoon 2-takt mengsel in, en nieuwe 10w30 oli.
wat me nu wel opvalt is dat me cilinder nu alleen aan 1 kant is gesleten. de vorige zat het bij beiden spoelpoorten.
Geplaatst: 02 okt 2007, 22:28
door edje
maak eens foto van de binnenkant

Geplaatst: 02 okt 2007, 22:34
door Waslijn
Als je toevallig nog een ander vliegwiel hebt liggen zou ik het is met die proberen.. want ik had hetzelfde probleem en uiteindelijk bleek het dat te zijn.. doordat de timing van dat vliegwiel niet helemaal goed was reed ik ook de ene na de andere zuigerveer kapot