Pagina 2 van 4
Geplaatst: 17 dec 2007, 17:37
door Tombo
Jawel, als je toevallig net een andere voetpakking hebt, of cilinderkop, of cilinder

Geplaatst: 17 dec 2007, 17:40
door Martijn
Hmm, daar heb je een punt
Dan maar is kijken of ik iets kan regelen dat mn schuifmaat mooi in een bougie blijft hangen ^^
Geplaatst: 17 dec 2007, 17:45
door mpro09
zoiets?

Geplaatst: 17 dec 2007, 17:48
door mpro09
Tombo schreef:Jawel, als je toevallig net een andere voetpakking hebt, of cilinderkop, of cilinder

1.8 mm onder bdp blijft dat punt maakt nie uit wat je kop of pakkingdoet
Geplaatst: 17 dec 2007, 17:51
door Martijn
Waar zet je dat op je cilkop vast dan ?
En waarom maken de pakkingen niet uit ?
Ik neem aan dat er een verschil zit in dikte per pakking, dus als ik ooit een andere pakking erop zet .....
Ach fuck it, dan pas ik dat ding wel weer aan ^^
Geplaatst: 17 dec 2007, 17:56
door mpro09
dat onderste puntje is een oude bougie die draai je er dus gewoon in
kop en voetpakking bepalen je compressie en zo maar 1.8mm blijft 1.8mm
je moet idd niet het verschil tussen kop en zuiger meten maar gewoon vanaf bdp
Geplaatst: 17 dec 2007, 18:12
door Tombo
mpro09 schreef:Tombo schreef:Jawel, als je toevallig net een andere voetpakking hebt, of cilinderkop, of cilinder

1.8 mm onder bdp blijft dat punt maakt nie uit wat je kop of pakkingdoet
Wel als je speciaal voor 1.8mm een bougie maakt. Dat werkt danalleen bij die cilinder, die kop en die pakking
Geplaatst: 17 dec 2007, 18:14
door Martijn
Wat ik ook kan doen is vervolgens 2 merktekens zetten, 1 op mn vliegwiel en 1 op mn carter

Geplaatst: 17 dec 2007, 18:16
door mpro09
ja idd maar niet als je er een met een schuifmaat maakt en iedere keer op nieuwe bdp meet
Geplaatst: 17 dec 2007, 18:16
door Martijn
Ik ga voor het 1 keer meten en dan een 2 merktekens op mn carter en vliegwiel

Geplaatst: 17 dec 2007, 18:18
door mpro09
dat kan ook maar dan wel 2 keer meten he

Geplaatst: 17 dec 2007, 18:25
door Martijn
Doe ik ^^
Geplaatst: 17 dec 2007, 18:27
door jerrow
Ik heb er al een paar afgesteld en heb nooit het BDP opgemeten.
1x gedaan ja maar da klopt nie.
Ik zet gewoon m'n contactpunten 0,45 uitmekaar als het vliegwiel de contactpunten op z'n verst heeft gedraaid, snappie
Klopt als een bus volgens mij...
Dat BDP is voor mij bullshit. Ofwel heb ik tot nu toe wreed veel chance gehad
GreetzzZ...

Geplaatst: 17 dec 2007, 18:36
door YamaSam
sorry jerrow, maar daar ga ik toch totaal niet mee akkoord hoor,
als het zo simpel was, waarom zouden ze dan meetklokken leveren tot een honderste juist om dat punt vast te stellen?
het schilt écht!
(wat niet wil zeggen dat ie anders niet draait natuurlijk)
1.7 of 1.8 scheelt op mijn blok op de top zo'n 1200 toeren..
Geplaatst: 17 dec 2007, 18:41
door Martijn
Mijn blokje haalt volgens mij de 10000+ toeren niet ! Dus ik vrees daar niet voor !
Maar dat van die merktekens plaatsen is een puik idee ?