maar heb jij nog tips hoe ik het snelst optrek? en met welke tandwiel verhouding ik dan ongeveer 60 a 65 zou rijden? en hoe ik dat schroefje van mijn uitlaat los krijg, het schroefje zit heel erg valt, en is niet heel sterk....
Geplaatst: 22 sep 2009, 21:45
door Tombo
nieknatuurlijk schreef:
fs-ael schreef:lekker laten zitten dan, zonder demper gaat ie niet harder
het gaat om het geluid ^^ , nu is het net een oversized-grasmaaier ^^
Als je het voor het geluid wilt, koop dan een Homoet. Met een beetje geluk loopt je brommer dan ook wat harder.
Verder zou ik niet een te lichte vertanding erop gooien. Dan draait je brommertje vet veel (over)toeren, met lage snelheid. Dat is een goed recept voor een vastloper.
Geplaatst: 22 sep 2009, 21:54
door fs-ael
Tombo schreef:Net zeg je dat je een 32mm bocht hebt? je zou je 13 tands kunnen vervangen voor 12 tands. 13/39 is best wel zwaar. Welk nummer staat er op je cilinder?
cilinder is denk ik een 3f2, die zit op de meeste yb1's die ik gezien heb
ik zou tandwiel 12 voor proberen dat is goedkoop en snel te doen
Geplaatst: 23 sep 2009, 15:47
door nieknatuurlijk
eindelijk! Schroefje eruit! Net als demper ^^, klinkt idd erg donker.
Tandwiel 12 ga ik ook maar eens onder zetten.
Maar heeft iemand ervaring met de demper aanpassen? Hij geeft nu net ff te hard geluid.. .
Geplaatst: 23 sep 2009, 17:05
door nieknatuurlijk
dit geluid maakt ie met en ZONDER demper^^
maar het maffe is dat ie nu veel harder trekt zonder demper...
Geplaatst: 23 sep 2009, 17:22
door Triforce
dat is zeker geen fs50 uitlaat aan de demper te zien, ik denk dat hij een beter geluid krijgt met een fs50 pijp, vooral zonder demper want dan was het een lichte 4takt geluid
Geplaatst: 23 sep 2009, 17:30
door nieknatuurlijk
maar nu kan ik ook een andere demper in de uitlaat zetten
zou dit helpen? kun je een demper dan ook aanpassen (zaag en slijp werk)??
kan je proberen, heb het zelf ook een keer gedaan maar ik heb er geen verlies of winst op gevoeld met rijden, geluid niet op gelet
Geplaatst: 23 sep 2009, 17:43
door nieknatuurlijk
naja, ik heb er wel 8 euro voor over maar aan die orginele demper te zien zit er 1 plaat voor die bijna alles tegen houdt... als ik die eruit haal in die nieuwe demper..... moet het beter klinken volgens mijn theorie
Geplaatst: 23 sep 2009, 18:55
door jeroenvans
koop gewoon wat demperwol bij de bromboer, sloop de oude eraf, maak de gaatjes schoon en doen er niet zo veel demperwol op terug...
tada je brommer klink zoals jij hem wil hebben...
Geplaatst: 23 sep 2009, 19:49
door nieknatuurlijk
jeroenvans schreef:koop gewoon wat demperwol bij de bromboer, sloop de oude eraf, maak de gaatjes schoon en doen er niet zo veel demperwol op terug...
tada je brommer klink zoals jij hem wil hebben...
weet je dat zeker want nu heb ik helemaal geen schape-demper-wol achtig spul op demper zitten, zie filmpje
Geplaatst: 23 sep 2009, 19:50
door mpro09
enjou brommer is ook splinternieuw toch?
Geplaatst: 23 sep 2009, 19:54
door nieknatuurlijk
mpro09 schreef:enjou brommer is ook splinternieuw toch?
naja vergeleken de meeste fs1 wel, zij is gebouwd in 2001....