philippeg schreef:NIX schreef:\Wat is je huidige setup? Dus wat voor cilinder heb je nu? Wat voor uitlaat heb je nu? Wat voor carb heb je nu? wat voor spruitstuk heb je nu?
Als je een FS1 cilinder koopt, realiseer je dat dat een toerenmaker is waarmee zo goed als niet rustig te rijden is en dat je er ook een hogedrukkop op moet zetten, een snelle uitlaat moet hebben (heb je hoogswaarschijnlijk al, maar vertel je er niet bij) een 16mm spruitstuk en carb en de juiste vertanding. Zomaar een FS1 cilinder monteren kan een teleurstelling opleveren. Je huidige cilinder laten boren naar een overmaat betekent gewoon weer een zo goed als nieuwe set en als je wil kun je die lichtelijk sneller maken zonder je powerband in laag- en middengebied kwijt te raken.
Het is niet mijn bedoeling om de bromfiets op te voeren, wil gewoon de motorblok deels reviseren. Ik denk dat ik dan maar zo'n zeta cilinder 50cc neem aangezien de kwaliteit beter is en hij niet zoveel meer kost. Welke carb eronder zit weet ik niet en wat de uitlaat betreft is het één die begrenst is. Misschien dat ik er later een snelle opsteek, maar eerst motorisch in orde maken.
Bedankt voor de tips.
Een Z1 (of FS1, imi of ori maakt niet uit) met een begrensde uitlaat is een hele slechte combinatie. Dat gaat gewoon niet lekker lopen. Maak eerst je demper eens schoon. Ik gok dat je die amper uit je uitlaat getrokken krijgt. Is het een uitlaat waar de bocht van de demper geschroefd kan worden?
Als je niet zeker weet of je een grote carb hebt, dan is een Z1 ook echt een hele verkleerde keuze.
Als je niet wil opvoeren, waarom koop je dan in godsnaam een Z1?
Wat voor cilinder heb je nu?