Pagina 2 van 3

Geplaatst: 12 apr 2011, 19:22
door henkie22222
wie weet :?

Geplaatst: 12 apr 2011, 19:23
door NIX
Niet geloven wat je erop hebt zitten, want dan geloof ik dat je beter je band kunt gaan plakken ofzo. Gewoon even goed kijken en opmeten en anders plaatjes maken.

Als je veel rollenbanken hebt, dan moet je je FS1 cilinder vervangen voor een langzame. Daar ga je sowieso plezier van hebben. Je FS1 set kun je bewaren of verkopen op MP.

Als je een 2F2 blokje hebt, dan verwacht ik een membraaminlaat.

Een 10mm met FS1 cilinder is een slechte combinatie. Je hoeft niet zelf te lopen, maar het zal nooit de power geven die je wil. Trek onder het rijden je choke eens open, als ie dan heel even wel vooruit wil, heb je gewoon een te kleine sproeier. Als je je kraantje moet sluiten om hem harder te laten lopen, zit er een te grote sproeier in. Op welke stand staat de gasnaald? Wat voor kleur heeft de bougie? Welke maat carb en wat voor maat spruitstuk heb je?

Geplaatst: 12 apr 2011, 19:32
door henkie22222
Ik heb dat met het kraantje dus al geprobeerd en dan rijd hij lekker (als ik m dicht maak). De bougie was zwart en vettig, daar moet dus een kleinere sproeier in.
De overige info ga ik morgen voor je uitzoek/opmeten.
Hoe herken ik een 2f2 blok?

Geplaatst: 12 apr 2011, 19:34
door NIX
Aan het bloknummer links bovenop dat met 2F2 begint.

Geplaatst: 12 apr 2011, 19:36
door henkie22222
het bloknummer begint met 5A6

Geplaatst: 12 apr 2011, 19:37
door marco
Sheriff blok met membraam inlaat.

Geplaatst: 12 apr 2011, 19:38
door henkie22222
Die sherrifs hebben toch hele andere ratios in de versnellingsbak?

Geplaatst: 12 apr 2011, 19:39
door marco
Nee dat zijn de 5a7 blokken die hebben 80cc.

Geplaatst: 13 apr 2011, 16:17
door henkie22222
Ik heb er net sproeier 110 ingedaan, reed redelijk.
Er zitten echter nog forse bruggen tussen het schakelen.
Ik rijd dus heel lang heel sloom en dan haal ik de powerband en dan trekt ie weer als een gek. Dit is overigens alleen in de 3de en 4de versnelling.
Kan dat liggen aan het feit dat ik een 10mm carb heb (ik heb m opgemeten weet t nu zeker) op een fs1 cilinder waar NIX het eerder over had

Geplaatst: 13 apr 2011, 16:27
door Twowheeler
ja, wat is je tandwiel vertanding?

Geplaatst: 13 apr 2011, 16:31
door pee67
een 10 mm carb en een FS1 cilinder gaat nooit een goed huwelijk worden
of je zet er een 16 mm carb met de FS1 cilinder
of een andere cilinder (F5B) met de 10 mm carb

Geplaatst: 13 apr 2011, 17:05
door henkie22222
tandwiel verhouding is 12/41
Ik denk dat het dan een 16mm carb gaat worden.
Heeft iemand die toevallig rondslingeren?
En wat voor een snelheden gaat dat trouwens opleveren?

Geplaatst: 13 apr 2011, 18:22
door 1j5
henkie22222 schreef:tandwiel verhouding is 12/41
Ik denk dat het dan een 16mm carb gaat worden.
Heeft iemand die toevallig rondslingeren?
En wat voor een snelheden gaat dat trouwens opleveren?


Heb wel een 16mm mikuni voorje zonder de gas schuif, deze kun je zo van je andere cab. overzetten

Geplaatst: 13 apr 2011, 18:31
door marco
Dat moet je wel een korte gasschuif hebben en niet een lange uit een 10mm.

Geplaatst: 13 apr 2011, 18:40
door 1j5
Een korte Los heb ik er wel bij