Gas blijft hangen
-
- 5000km gereden
-
- 500km gereden
Andere cilinders en carburateurs geprobeerd gashandle ook gesmeerd, linkerkrukkeering vervangen, hielp allemaal niks. Maar nu heb ik goede hoop.
Heb een scheurtje ontdekt in het koppelingsdeksel.
Zelfde plek binnenkant.
Die membraamplaat is net iets te groot en heeft jaren zitten douwen daar en uiteindelijk een scheurtje veroorzaakt.
Was altijd al beetje nat onder de carburateur en vandaag al na een blokje zeiknat daar en de carb was helemaal droog.
Moest natuurlijk de carterpakking vervangen zie ik ook nog dat er een gare dubbele krukkeering in zit.
Deze keering is altijd een drama, oude wil er niet uit en de nieuwe wil er niet in. heb 'm er maar weer in geperst met de bankschroef en een paar passende ringen.
Van de week ff een ander koppelingsdeksel monteren en dan maar weer kijken, denk zelf dat het dan opgelost is.
Heb een scheurtje ontdekt in het koppelingsdeksel.

Zelfde plek binnenkant.

Die membraamplaat is net iets te groot en heeft jaren zitten douwen daar en uiteindelijk een scheurtje veroorzaakt.

Was altijd al beetje nat onder de carburateur en vandaag al na een blokje zeiknat daar en de carb was helemaal droog.
Moest natuurlijk de carterpakking vervangen zie ik ook nog dat er een gare dubbele krukkeering in zit.

Deze keering is altijd een drama, oude wil er niet uit en de nieuwe wil er niet in. heb 'm er maar weer in geperst met de bankschroef en een paar passende ringen.
Van de week ff een ander koppelingsdeksel monteren en dan maar weer kijken, denk zelf dat het dan opgelost is.
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 7500km gereden
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- Tombo is mijn testpiloot
NIX schreef:Dat membraamhuis heeft nooit aangesloten gezeten, dus altijd valse lucht.
bingo

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 500km gereden
Ding heeft altijd gelekt natuurlijk maar ook altijd goed gereden, dat stationair lopen is wel altijd raar geweest en de laatste weken was er helemaal geen houden meer aan.
Bleef maar in toeren dat motortje snapte er de ballen niet van.
Als het een beetje droog blijft gooi ik er ff een ander koppelingsdeksel op morgenavond.
Bleef maar in toeren dat motortje snapte er de ballen niet van.
Als het een beetje droog blijft gooi ik er ff een ander koppelingsdeksel op morgenavond.
- NIX
- 10000km gereden
Ondanks de beschadiging denk ik dat die kap nog best bruikbaar is, maar dat je je spruitstuk op die plek even moet bijwerken. Dat zou ik sowiso doen voor je dat ding op een andere kap monteert.
Volgens mij spookte dit ding ook bij andere toerentallen en was ie ook niet echt snel te krijgen. Of was dat een ander project?
Volgens mij spookte dit ding ook bij andere toerentallen en was ie ook niet echt snel te krijgen. Of was dat een ander project?
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 500km gereden
Dat was de 1J5 Nix, die heeft jarenlang gespookt maar is inmiddels getemd en rijdt als nieuw netjes 50 km/u, kan je zo mee naar Tokyo.
Dit is van de 2f2, 6000 km gereden zonder echte mankementen maar nu even spoken.
Scheurtje in koppelingsdeksel is door en door zit gewoon een gat dus word een ander deksel en spruitstuk is inmiddels ook bijgewerkt
Dit is van de 2f2, 6000 km gereden zonder echte mankementen maar nu even spoken.
Scheurtje in koppelingsdeksel is door en door zit gewoon een gat dus word een ander deksel en spruitstuk is inmiddels ook bijgewerkt