Gas blijft hangen

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Klote ding, nog steeds hetzelfde

Gaat harder zachetr en dan weer uit, voetpakking ook nog maar weer vervangen hielp ook weer niet.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

als ik met m'n vingers de carburateur afsluit voor een groot gedeelte loopt ie perfect stationair, vingers eraf en het gaat gelijk snoeihard.
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Steek eens een andere carbu erin die je eerst helemaal proper maakt.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Andere carb gemonteerd en andere membraampakking ,ja toen deed ie weer normaal stationair maar nou rijdt weer helemaal klote, was eerst 10 en nu 16 mm carb.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

miran72 schreef:Andere carb gemonteerd en andere membraampakking ,ja toen deed ie weer normaal stationair maar nou rijdt weer helemaal klote, was eerst 10 en nu 16 mm carb.


welke sproeier zit erin? En welke setup hangt onder jou fs1? :)
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23447
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Heb je soms speling op je krukaslagers?
Yamaha Sheriff 1981
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Andere cilinders en carburateurs geprobeerd gashandle ook gesmeerd, linkerkrukkeering vervangen, hielp allemaal niks. Maar nu heb ik goede hoop.
Heb een scheurtje ontdekt in het koppelingsdeksel.

Afbeelding



Zelfde plek binnenkant.
Afbeelding




Die membraamplaat is net iets te groot en heeft jaren zitten douwen daar en uiteindelijk een scheurtje veroorzaakt.
Afbeelding
Was altijd al beetje nat onder de carburateur en vandaag al na een blokje zeiknat daar en de carb was helemaal droog.

Moest natuurlijk de carterpakking vervangen zie ik ook nog dat er een gare dubbele krukkeering in zit.
Afbeelding
Deze keering is altijd een drama, oude wil er niet uit en de nieuwe wil er niet in. heb 'm er maar weer in geperst met de bankschroef en een paar passende ringen.

Van de week ff een ander koppelingsdeksel monteren en dan maar weer kijken, denk zelf dat het dan opgelost is.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23447
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Die dubbele keerringen gaan er altijd lastig in.

Kijk ook even of de bus die erin moet niet te ver is ingesleten.

Die imi spruitstukken passen soms ook net niet helemaal lekker.

Maar daar is makkelijk wat aan te doen.
Yamaha Sheriff 1981
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 7718
Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Volgende keer je keerringen in de vriezer doen en hetgeen waar hij in moet warm maken :wink:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23447
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Bankschroef 4 laif 8)
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Dat membraamhuis heeft nooit aangesloten gezeten, dus altijd valse lucht.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

NIX schreef:Dat membraamhuis heeft nooit aangesloten gezeten, dus altijd valse lucht.



bingo :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Ding heeft altijd gelekt natuurlijk maar ook altijd goed gereden, dat stationair lopen is wel altijd raar geweest en de laatste weken was er helemaal geen houden meer aan.
Bleef maar in toeren dat motortje snapte er de ballen niet van.
Als het een beetje droog blijft gooi ik er ff een ander koppelingsdeksel op morgenavond.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ondanks de beschadiging denk ik dat die kap nog best bruikbaar is, maar dat je je spruitstuk op die plek even moet bijwerken. Dat zou ik sowiso doen voor je dat ding op een andere kap monteert.

Volgens mij spookte dit ding ook bij andere toerentallen en was ie ook niet echt snel te krijgen. Of was dat een ander project?
Kijk eerst even in de FAQ.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Dat was de 1J5 Nix, die heeft jarenlang gespookt maar is inmiddels getemd en rijdt als nieuw netjes 50 km/u, kan je zo mee naar Tokyo.

Dit is van de 2f2, 6000 km gereden zonder echte mankementen maar nu even spoken.

Scheurtje in koppelingsdeksel is door en door zit gewoon een gat dus word een ander deksel en spruitstuk is inmiddels ook bijgewerkt
Plaats reactie