Gas blijft hangen

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Gas blijft hangen

Bericht door miran72 »

Word er niet goed van . kabel blijft zo t zien niet hangen gasschuif gaat netjes naar boven en beneden maar als ik rijd en laat me gas los blijft ie hoog in toeren en moet ik remmen op de motor dan gaat ie wel lager in toeren.
Stationair draaien doet ie even en dan gaat ie zo langzaam dat ie uitvalt en als ik hem opdraai dan gaat ie te hard.

Kabel is gesmeerd, blijft niet hangen op het manchetje of rubber kunnen er nog andere oorzaken zijn?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Valse lucht!
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Inderdaad .Maar kan ook een brandstof probleem zijn.
dwz te weinig benzine. Sproeier .kraantje ,filtertje etc.
check ook je voetpakking.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10824
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Kijk ook of de schroeven van het membraam in orde zijn en of de ontsteking een vette bende is. Dan is de linkerkeerring gaar.
Kijk eerst even in de FAQ.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Zal het benzinefilter ff checken en ook de inlaat op valse lucht maar waarom blijft ie dan zo hoog in toeren (hij rijdt overigens prima)als ie minder benzine en/of meer lucht krijgt? Gasschuif gaat toch naar beneden.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10824
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Omdat hij dan lucht van elders kan aanzuigen die dus niet door de carb tegengehouden wordt. In toeren blijven hangen is typisch voor valse lucht.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23445
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Kijk idd maar eens onder je vliegwiel.
Yamaha Sheriff 1981
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Spuit is met een deodorant of iets anders ontvlambaar
rond de motor en dan kan je mss de plaats achterhalen van de valse lucht.
Maar idd, kijk eerst es naar je vliegwiel, als het vettig erachter is, dan heb je de plaats gevonden.
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

met een busje axe rond de motor en als tie harder gaat lopen is het een lekke voetpakking.

Word nog een leuke zoektocht zo naar dat lek.
Ontsteking heb ik net afgesteld maar daar was iig niks vettigs aan.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

miran72 schreef:met een busje axe rond de motor en als tie harder gaat lopen is het een lekke voetpakking.

Ook zeker dat je carb goed is vastgemaakt op het spruitstuk, boutje kan wel es lostrillen e dan pakt hij daar valse lucht.

Zijn we hier over ene schijf of membraanblok bezig?
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Het is een membraamblok..
Zo, vandaag de hele dag bezig geweest maar krijgt 'm met geen mogelijkheid stationair meer (blijft wel uitstekend rijden).

Gaat of gewoon langzaam uit, of draait haast volgas als ik de stationairschroef opdraai.

Als ie langzamer gaat draaien pikt ie alleen op met 1/2 gas, beetje gas pikt ie 'm niet meer op.

Membraamplaat nagekeken 2 carbs erop gehad ik weet het niet meer.
Wie heeft er nog een idee?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Klinkt als een flinke vacuum lek :cry:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

maar waar dan ? overal nw pakkingen en rijdt prima.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

miran72 schreef:maar waar dan ? overal nw pakkingen en rijdt prima.


keerring achter de ontsteking. is het daar nat?
rookt hij erg , dikke grijze rook wolken?
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 533
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Alles gehad en bijna slles is normaal behalve de linker krukaskeering daar ben ik nu mee bezig.

Het is echt minimaal nat op de keering zelf en er is blijkbaar wel wat naar beneden gelopen maar dan praten we over een paar druppels die onder in het onstekingsgedeelte liggen en dan nog echt niet meer dan 3 druppels bijelkaar, denk dat dat toch de oorzaak is .probeer 'm te vervangen zonder het blok uitelkaar te halen iig .
Plaats reactie