Pagina 2 van 3
Geplaatst: 01 apr 2012, 15:56
door miran72
Klote ding, nog steeds hetzelfde
Gaat harder zachetr en dan weer uit, voetpakking ook nog maar weer vervangen hielp ook weer niet.
Geplaatst: 01 apr 2012, 16:49
door miran72
als ik met m'n vingers de carburateur afsluit voor een groot gedeelte loopt ie perfect stationair, vingers eraf en het gaat gelijk snoeihard.
Geplaatst: 01 apr 2012, 17:01
door GoM!cky
Steek eens een andere carbu erin die je eerst helemaal proper maakt.
Geplaatst: 01 apr 2012, 18:02
door miran72
Andere carb gemonteerd en andere membraampakking ,ja toen deed ie weer normaal stationair maar nou rijdt weer helemaal klote, was eerst 10 en nu 16 mm carb.
Geplaatst: 01 apr 2012, 18:10
door the_destroyers
miran72 schreef:Andere carb gemonteerd en andere membraampakking ,ja toen deed ie weer normaal stationair maar nou rijdt weer helemaal klote, was eerst 10 en nu 16 mm carb.
welke sproeier zit erin? En welke setup hangt onder jou fs1?

Geplaatst: 02 apr 2012, 00:14
door marco
Heb je soms speling op je krukaslagers?
Geplaatst: 15 apr 2012, 21:20
door miran72
Andere cilinders en carburateurs geprobeerd gashandle ook gesmeerd, linkerkrukkeering vervangen, hielp allemaal niks. Maar nu heb ik goede hoop.
Heb een scheurtje ontdekt in het koppelingsdeksel.
Zelfde plek binnenkant.
Die membraamplaat is net iets te groot en heeft jaren zitten douwen daar en uiteindelijk een scheurtje veroorzaakt.
Was altijd al beetje nat onder de carburateur en vandaag al na een blokje zeiknat daar en de carb was helemaal droog.
Moest natuurlijk de carterpakking vervangen zie ik ook nog dat er een gare dubbele krukkeering in zit.
Deze keering is altijd een drama, oude wil er niet uit en de nieuwe wil er niet in. heb 'm er maar weer in geperst met de bankschroef en een paar passende ringen.
Van de week ff een ander koppelingsdeksel monteren en dan maar weer kijken, denk zelf dat het dan opgelost is.
Geplaatst: 15 apr 2012, 21:25
door marco
Die dubbele keerringen gaan er altijd lastig in.
Kijk ook even of de bus die erin moet niet te ver is ingesleten.
Die imi spruitstukken passen soms ook net niet helemaal lekker.
Maar daar is makkelijk wat aan te doen.
Geplaatst: 15 apr 2012, 21:25
door Twowheeler
Volgende keer je keerringen in de vriezer doen en hetgeen waar hij in moet warm maken

Geplaatst: 15 apr 2012, 21:26
door marco
Bankschroef 4 laif

Geplaatst: 15 apr 2012, 22:53
door NIX
Dat membraamhuis heeft nooit aangesloten gezeten, dus altijd valse lucht.
Geplaatst: 15 apr 2012, 22:55
door ginofs1
NIX schreef:Dat membraamhuis heeft nooit aangesloten gezeten, dus altijd valse lucht.
bingo

Geplaatst: 16 apr 2012, 00:11
door miran72
Ding heeft altijd gelekt natuurlijk maar ook altijd goed gereden, dat stationair lopen is wel altijd raar geweest en de laatste weken was er helemaal geen houden meer aan.
Bleef maar in toeren dat motortje snapte er de ballen niet van.
Als het een beetje droog blijft gooi ik er ff een ander koppelingsdeksel op morgenavond.
Geplaatst: 16 apr 2012, 09:31
door NIX
Ondanks de beschadiging denk ik dat die kap nog best bruikbaar is, maar dat je je spruitstuk op die plek even moet bijwerken. Dat zou ik sowiso doen voor je dat ding op een andere kap monteert.
Volgens mij spookte dit ding ook bij andere toerentallen en was ie ook niet echt snel te krijgen. Of was dat een ander project?
Geplaatst: 16 apr 2012, 12:00
door miran72
Dat was de 1J5 Nix, die heeft jarenlang gespookt maar is inmiddels getemd en rijdt als nieuw netjes 50 km/u, kan je zo mee naar Tokyo.
Dit is van de 2f2, 6000 km gereden zonder echte mankementen maar nu even spoken.
Scheurtje in koppelingsdeksel is door en door zit gewoon een gat dus word een ander deksel en spruitstuk is inmiddels ook bijgewerkt