Laars schreef:Vooralsnog bedankt voor de vele tips Alleen heb ik mijn remklauw er nog niet opzitten, tis dus enkel het wiel wat is ingeklemd. Ga het weekend eens vanalles proberen
Laars,
Ken het probleem, heb het ook gehad!
Dacht eerst dat de lagers niet diep genoeg in de naaf zaten maar later bleek dat de schijf achter de grote keerring deze die de km telleraandrijving mee moet nemen niet goed in zijn nokjes zat.
Grote keerring er even uit wippen en goed kijken of deze ring juist zit daarna de keerring er weer in de telleraandrijving 200% zeker over de nokjes drukken en wiel weer monteren.
Als de telleraandrijving niet juist zit klemt deze de boel aan de buitenomtrek tegen de naaf af en zit het wiel bij het aandraaien vast.
Laars schreef:Vooralsnog bedankt voor de vele tips Alleen heb ik mijn remklauw er nog niet opzitten, tis dus enkel het wiel wat is ingeklemd. Ga het weekend eens vanalles proberen
Laars,
Ken het probleem, heb het ook gehad!
Dacht eerst dat de lagers niet diep genoeg in de naaf zaten maar later bleek dat de schijf achter de grote keerring deze die de km telleraandrijving mee moet nemen niet goed in zijn nokjes zat. Grote keerring er even uit wippen en goed kijken of deze ring juist zit daarna de keerring er weer in de telleraandrijving 200% zeker over de nokjes drukken en wiel weer monteren. Als de telleraandrijving niet juist zit klemt deze de boel aan de buitenomtrek tegen de naaf af en zit het wiel bij het aandraaien vast.
Bij deze trek ik mijn eerdere reacktie op dit probleem in.
ik had gisteren ies soorgelijks maar bij mij ging het stuur steeds scheef staan ten opzichte van het wiel omdat ik er van uit ging dat het spatbord het torderen opving van de voorvork.
een telefoontkje met henk jan bracht de oplossing, de vooras goed vast draaien voorwiel draait bijna niet meer, nu een tik met een grote hamer op de as en hoppa het wiel draait mooi vrij rond.
de brommer rijd nu weer veel strakker en stuiterd niet meer rond de 70, die mep met de hammer zorgt dat de lagers zich goed zetten ook ten opzichte van de afstand busjes.
dus johan als je dit probleem nog hebt ff de grote moker erbij
fs1man schreef:Bij deze trek ik mijn eerdere reacktie op dit probleem in. ik had gisteren ies soorgelijks maar bij mij ging het stuur steeds scheef staan ten opzichte van het wiel omdat ik er van uit ging dat het spatbord het torderen opving van de voorvork. een telefoontkje met henk jan bracht de oplossing, de vooras goed vast draaien voorwiel draait bijna niet meer, nu een tik met een grote hamer op de as en hoppa het wiel draait mooi vrij rond. de brommer rijd nu weer veel strakker en stuiterd niet meer rond de 70, die mep met de hammer zorgt dat de lagers zich goed zetten ook ten opzichte van de afstand busjes. dus johan als je dit probleem nog hebt ff de grote moker erbij
Thnxz voor de tip, ga gelijk een moker/voorhamer zoeken
Laars schreef:Ik heb mijn dx stervoorwiel geplaatst Alle onderdelen geplaatst, nieuwe lagers Als ik de moer aandraai gaat het wiel klemmen Wat doe ik fout
Ik heb een keer gehad dat mijn wormwiel voor de snelheidsmeter niet ver genoeg erop zat.
Als ik dan mijn bout aandraaide liep het wiel vast.Hie moet gelijk zitten met waar hij op zit.