als het een schijf is kan het ook zijn dat bij het vastspannen de schijf tegen de klauw knelt,
heb ik me es gek op gezocht,
die as spant normaal gezien enkel de center op, los draaien moet het zowieso, opgespannen of niet,
de breedte op de as bepaalt het veren wel, maar niet het rollen.
Ik denk dat het normaal is laars ik heb dat ook gehad bij mijn dx voorwielen ik draai ze vast en dan weer een beetje los en borg de as met een splitpen dan draait het wiel wel vij.
als de vork ongelijk zit loopt vooral de schijf aan, maar het lijkt mij dat tijdens het rijden dat wel corrigeerd.
maar het is idd een beetje vreemd dat dat wiel aanloopt bij te vast draaien maar ik rij er nu al 2 jaar zo mee en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
YamaSam schreef:als het een schijf is kan het ook zijn dat bij het vastspannen de schijf tegen de klauw knelt, heb ik me es gek op gezocht,
die as spant normaal gezien enkel de center op, los draaien moet het zowieso, opgespannen of niet, de breedte op de as bepaalt het veren wel, maar niet het rollen.
Idd. Als de remklauw vastgerot zit (de remklauw is zelfstellend, die kan een beetje draaien om dat stuk waarmee die aan de voorvorkpoot vast zit) om z'n as, dan kan de boel goed vast komen te zitten.
Vooralsnog bedankt voor de vele tips Alleen heb ik mijn remklauw er nog niet opzitten, tis dus enkel het wiel wat is ingeklemd.
Ga het weekend eens vanalles proberen
YamaSam schreef:als het een schijf is kan het ook zijn dat bij het vastspannen de schijf tegen de klauw knelt, heb ik me es gek op gezocht,
die as spant normaal gezien enkel de center op, los draaien moet het zowieso, opgespannen of niet, de breedte op de as bepaalt het veren wel, maar niet het rollen.
Idd. Als de remklauw vastgerot zit (de remklauw is zelfstellend, die kan een beetje draaien om dat stuk waarmee die aan de voorvorkpoot vast zit) om z'n as, dan kan de boel goed vast komen te zitten.