Pagina 2 van 2
Geplaatst: 20 apr 2007, 17:30
door Jelle
sjaa er is gene oplossing voor mijn probleem
ik vind hem goed rijden, nog niet perfect

maar ik wil niet gepakt worden door de politie
helaas is dara geen oplossing voor
Geplaatst: 20 apr 2007, 18:05
door Tombo
jawel, niet rijden

Geplaatst: 20 apr 2007, 18:07
door Jelle
Geplaatst: 27 apr 2007, 15:07
door wiebo
Tombo schreef:11/44 is de standaard tandwielverhouding voor een 45km/h bromfiets. Daarmee gaat je cilinder dik overtoerne mee draaien. Met 9000 toeren rijd je brommer bv maar echt krap aan 65 km/h. En 9000 toeren is al best veel...
BTW ik heb de topictitel veranderd, en ff verplaatst naar de technical sectie, dit was wat onduidelijk

Hoi Tom, kun je een schatting maken van het toerental bij 70km/u bij 14/43? Dat is mijn max. snelheid nu. Ben daar wel benieuwd naar.
wiebo
Geplaatst: 27 apr 2007, 16:02
door Tombo
Ja, dat kan ik zeker
Dat zit rond de 7500 rpm.
Je kan het zelf ook, namelijk met de excelsheet die ik heb gemaakt

, zie
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=219
Geplaatst: 27 apr 2007, 16:25
door wiebo
Maar zo gaat het toch een stuk makkelijker
Dankjewel!
wiebo
Geplaatst: 27 apr 2007, 18:57
door mpro09
die idd vet handing maar een fs1 cilinder kan toch veel meer toeren dan 9000 maken of niet

Geplaatst: 27 apr 2007, 19:01
door fs-ael
met kontakt punten
deed de mijne eens 10500 toeren op de testbank
liep toen rond de 100kmh met 15/43
Geplaatst: 27 apr 2007, 19:05
door Tombo
mpro09 schreef:die idd vet handing maar een fs1 cilinder kan toch veel meer toeren dan 9000 maken of niet

ja, maar dat is afhankelijk van welke cilinder je hebt. En ook zoals fs-ael zegt, je contactpunten, boven een bepaald toerental beginnen die te zweven. Daarom is zo'n HPI zo goed (afgezien van het feit dat er óók nog eens een goede onstekintscurve in zit

), de ontsteking kan in principe een onbeperkt toerental aan

Geplaatst: 27 apr 2007, 19:12
door mpro09
nog even door sparen

Geplaatst: 27 apr 2007, 22:34
door wiebo
idd mooi schema Tom!