11/44 is de standaard tandwielverhouding voor een 45km/h bromfiets. Daarmee gaat je cilinder dik overtoerne mee draaien. Met 9000 toeren rijd je brommer bv maar echt krap aan 65 km/h. En 9000 toeren is al best veel...
BTW ik heb de topictitel veranderd, en ff verplaatst naar de technical sectie, dit was wat onduidelijk
Dan zou ik 'm niet eens begrenzen met lichte tandwielverhoudingen... dan hebben we over 2 weken een topic met "m'n fs1 is vastgelopen " als je dan langaam wilt rijden, monteer dan een langzame cilinder.
Nou, het zou misschien kunnen. Je brommer gaat uit, doordat je de massa kortsluit. Je zou iets kunnen maken, dat een apparaatje/electrische schakeling, dat bij een bepaald voltage (=een bepaald toerental van de brommer) de massa gaat kortsluiten.
Maar, ik zou gewoon als je langzamer wilt gaan rijden, een langzame cilinder gaan rijden. Of zoiets als die luchtfilterbegrenzer
je kunt ook gewoon een 13 mm carb erop zetten, heb ik momenteel ook, rijdt hij 64 mee, dat wou je toch ongeveer? Wel met standaard vertanding geloof ik.