Pagina 2 van 5

Geplaatst: 11 dec 2013, 23:02
door Tombo
Ik zou me eerst focussen op het uberhaupt passend maken van het blok in het frame, rekening houdend met de plaatsing van de radiateur. De rest is bijzaak :P
Overigens als je zo iets bouwt zou ik 'm heftig opvoeren, anders is het naar mijn idee best wel zonde van de moeite zeg maar :P

Geplaatst: 11 dec 2013, 23:04
door marco
Ja je moet niet al die moeite gaan doen om een brommer te hebben die begrenst is op 50km/h.

Geplaatst: 11 dec 2013, 23:23
door fs1man
De waterkoeling geeft geen problemen daar heb ik zelfs 2 mogelijkheden mee.
het kan op de fs1 frame beugels maar ik kan ook een deel van het tzr frame gebruiken
alleen moet de tweede optie dan ook onder de motor doorlopen en daar aan het fs1 frame gelast worden.
ik ben nog het een en ander aan het bekijken en aan het meten en vergelijken met de twee frames.
er is misschien een mogelijkheid om de complete ophanging van het tzr frame aan het fs1 frame te lassen
omdat het tzr blok korter is dan het fs1 blok.
maar hoe dan ook zal de carburateur in de accu ruimte moeten.
Ik twijfel ook nog of ik hier wel een frame met fs1 nummer voor moet gebruiken, van de andere kant als ik een sheriff frame
gebruik moet ik dat weer kopen dus wat is wijsheid.

Geplaatst: 11 dec 2013, 23:33
door marco
Fs1 tank op een tzr frame maken?

Geplaatst: 11 dec 2013, 23:55
door fs1man
valt er door heen Marco.

Geplaatst: 12 dec 2013, 00:16
door fs1man
een filmpje van de fs1 van de foto,s.
http://www.youtube.com/watch?v=7s3oxRZTgM8

Geplaatst: 12 dec 2013, 00:22
door NIX
Pak een RDM frame. Past ook veel FS1 zooi op.

Geplaatst: 12 dec 2013, 00:23
door Triforce
Zou ook goed opletten met de achterwiel lagers van de tzr velgen, die kunnen nog wel een los gaan zitten,
Ik heb er vaak op mijn oude werk velgen van tzr, aprilia, tzr en rijeu weg gebracht om er stallen bussen in te maken waar de lagers in kunnen, want je kon de lagers gewoon met de vingers eruit halen, ze hadden echt een dikke speling erin zitten!

Geplaatst: 12 dec 2013, 19:28
door Tombo
NIX schreef:Pak een RDM frame. Past ook veel FS1 zooi op.

Lijkt mij ook het makkelijkste, een buizenframe. Daar is makkelijker een motorsteun in te beunen dan FS1 frame, plus het ziet er denk ik beter uit.

Geplaatst: 12 dec 2013, 20:17
door Jeti
Ik denk dat ik er nog wel eentje heb met een onbruikbaar nummer.. Kun je op passen en meten en verslijpen. Maar kan ook zijn dat hij al mee is met het oud ijzer.

Geplaatst: 12 dec 2013, 22:56
door Zwepper
Afbeelding

inspiratiebron?

Geplaatst: 12 dec 2013, 23:10
door ginofs1
fs1man schreef:een filmpje van de fs1 van de foto,s.
http://www.youtube.com/watch?v=7s3oxRZTgM8


Is dat 50cc tuning of 50cc building. :roll:

Geplaatst: 13 dec 2013, 10:03
door fs1man
Zwepper dat is wel een beetje waar ik met het frame heen wil behalve dan dat ik minder wil weg slijpen en er zijkappen op wil kunnen zetten.
en ook zo een uitlaat zou niet mijn idee zijn maar het ingelaste frame deel kijkt niet slecht.

Gino ik denk dat die groene een beetje beiden is dus 50 cc building en 50 cc tunning al lijkt het als je naar de teller kijkt en het geluid erbij hoort
dat het veel geluid is maar weinig speed.
eerlijk gezegd klinkt mijn tzr zonder busje in de uitlaat ook zo ongeveer.

Geplaatst: 14 dec 2013, 23:24
door fs1man
Vandaag ff naar de dealer geweest met de cilinder de cilinderdeksel en de zuiger van het tzr blok.
helaas was er niets op voorraad moest dus besteld worden, maar dat is niet zo een probleem.
toen we over de zuigerveren begonnen moest ik wel even slikken er schijnen twee verschillende
zuigerveren op te moeten hij heeft ze wel bij naam genoemd maar dat ben ik alweer vergeten.
Alleen de prijs van 17,95 per stuk is me bij gebleven :lol:
Verder is de vorige eigenaar niet echt zachtzinnig met de cilinder om gegaan er zitten voldoende
afdrukken van hamer slagen op en in het deksel is ook de thermostaat vernield.
ik heb nu alleen een pakking set besteld voor de cilinder en een thermostaat omdat de motor
toch goed liep voordat hij stil viel.
ik kreeg het advies het blokje even terug te bouwen in het frame en de bedrading aan te sluiten
zodat er gestart kan worden nu is de ontsteking de hoofd verdachte afhankelijk van het type dat
er op kan zitten 2 mogelijkheden 6 of 12 spoelen 60 of 246 euro.
De cilinder is zoals ik al dacht niet de originele cilinder maar goed ik kom de winter wel door met
dit project.

Geplaatst: 18 dec 2013, 14:46
door fs1man
Gisteravond ben ik bij Dr. bob geweest voor een fs1 frame het is een belg dat frame een 1j6 hier kan ik nu verder mee expirimenteren
ik houd ook een rd frame in mijn achterhoofd ook omdat ik bij bob een rd zag staan zonder motor en zo op het eerste gezicht meer mogelijkheden
lijkt te bieden.
ik heb ook de brommers van bob gezien nu een mooie verzameling met als buitenbeentje de waterkoker wat ziet dat er allemaal goed en netjes uit
die hele brommer straalt snelheid uit :lol: