The Big small question topic, partnumber 6

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

mocht je nog kogeltjes nodig hebben, ik heb vanalles liggen in diverse maten, en nog niet eens heel ver van bij u
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

vraagje, kan het eigenlijk kwaad om met een te koude bougie te rijden? Gaat dat iets veranderen aan je verbranding? Ik heb een Fs1 cilinder, met 16mm carb en een rondel in uitlaat, waardoor deze ipv 32mm, iets van een 15mm is. Hij rijdt 60 met een B8HS en 50 met een B7HS mvg Nick
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Warmtegraad van de bougie zou geen verschil moeten uitmaken op de snelheid. hooguit slaat een koude bougie vet of gaat ie gewoon kaduuk. Ik ben ook geen fan van een geknepen FS1 cilinder, maar als jij er lekker mee rijdt, moet je zelf weten.
Kijk eerst even in de FAQ.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

NIX schreef:Warmtegraad van de bougie zou geen verschil moeten uitmaken op de snelheid. hooguit slaat een koude bougie vet of gaat ie gewoon kaduuk. Ik ben ook geen fan van een geknepen FS1 cilinder, maar als jij er lekker mee rijdt, moet je zelf weten.


bwaa hij is niet echt geknepen, hij gaat gewoon niet meer in de echt hoge toeren.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Geknepen, dus.
Kijk eerst even in de FAQ.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

NIX schreef:Geknepen, dus.


ja eigenlijk wel, maar als ik dat niet doe ben ik binnen de 5dagen kwijt, door die stomme politie bij ons in de buurt! :evil:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Snap ik. Ik zou alleen een F5B of andere originele cilinder monteren in plaats van een FS1 als je niet te hard wil. Nu beperk je een cilinder die eigenlijk alleen goed kan lopen in hoge toeren. je brommer zal bij wind tegen of een passagier snel terugvallen en hij is met deze ciklinder onzuiniger dan een langzame. Maar zoals ik al zei, als jij er lekker mee rijdt, dan moet je er gewoon mee blijven rijden.
Kijk eerst even in de FAQ.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

NIX schreef:Snap ik. Ik zou alleen een F5B of andere originele cilinder monteren in plaats van een FS1 als je niet te hard wil. Nu beperk je een cilinder die eigenlijk alleen goed kan lopen in hoge toeren. je brommer zal bij wind tegen of een passagier snel terugvallen en hij is met deze ciklinder onzuiniger dan een langzame. Maar zoals ik al zei, als jij er lekker mee rijdt, dan moet je er gewoon mee blijven rijden.


Hij valt inderdaad terug, maar binnenkort ga ik toch die rondel nog wat uitvijlen, dat hij vlot 65 rijdt.
:)
jeroenalbers

Bericht door jeroenalbers »

wat is de reden dat bougies kapot petsen?
oklim
100km gereden
100km gereden
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
Locatie: maastricht

kogeltjes koppeling

Bericht door oklim »

Ik heb nog kogeltjes liggen voor de binnenkant van de koppeling kon ze alleen maar kopen per 50
dus als je interesse stuur me maar een pm

groetjes oklim
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

NIX schreef:
Snap ik. Ik zou alleen een F5B of andere originele cilinder monteren in plaats van een FS1 als je niet te hard wil. Nu beperk je een cilinder die eigenlijk alleen goed kan lopen in hoge toeren. je brommer zal bij wind tegen of een passagier snel terugvallen en hij is met deze ciklinder onzuiniger dan een langzame. Maar zoals ik al zei, als jij er lekker mee rijdt, dan moet je er gewoon mee blijven rijden.


Hij valt inderdaad terug, maar binnenkort ga ik toch die rondel nog wat uitvijlen, dat hij vlot 65 rijdt.


Nix is right, een FS1 cylinder wordt pas wakker ergens bij 8 of 9000 toeren per minuut, F5B of iets vergelijkbaars is prima als je niet harder dan 65 wil met veel trekkracht en oppakken bij lage toeren. BTW een bougie produceert een vonk, heeft geen magische krachten, is niet mogelijk dat je 10 km per uur wint met een andere bougie.
Weet niet wat een rondel is maar meestal levert het gevijl niks op, geen vijl aan mijn fs1, nooit niet.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Een rondel is een Belgische carosseriering.
Kijk eerst even in de FAQ.
Frederik
250km gereden
250km gereden
Berichten: 365
Lid geworden op: 11 feb 2008, 18:25
Locatie: Ham

Bericht door Frederik »

niet altijd, een grote rondel is een carroseriering, een rondel is (hier toch) eerder een sluitring, maar kan zowat alles zijn dat rond is met een gat in en niet te dik
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

haha :lol:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

wat doe je als jij bij het afstellen merkt dat de gasschuif te kort is, maar er normaal geen langere bestaat?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gesloten