Pagina 11 van 100

Geplaatst: 07 nov 2010, 21:56
door Frederik
mocht je nog kogeltjes nodig hebben, ik heb vanalles liggen in diverse maten, en nog niet eens heel ver van bij u

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:33
door the_destroyers
vraagje, kan het eigenlijk kwaad om met een te koude bougie te rijden? Gaat dat iets veranderen aan je verbranding? Ik heb een Fs1 cilinder, met 16mm carb en een rondel in uitlaat, waardoor deze ipv 32mm, iets van een 15mm is. Hij rijdt 60 met een B8HS en 50 met een B7HS mvg Nick

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:51
door NIX
Warmtegraad van de bougie zou geen verschil moeten uitmaken op de snelheid. hooguit slaat een koude bougie vet of gaat ie gewoon kaduuk. Ik ben ook geen fan van een geknepen FS1 cilinder, maar als jij er lekker mee rijdt, moet je zelf weten.

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:53
door the_destroyers
NIX schreef:Warmtegraad van de bougie zou geen verschil moeten uitmaken op de snelheid. hooguit slaat een koude bougie vet of gaat ie gewoon kaduuk. Ik ben ook geen fan van een geknepen FS1 cilinder, maar als jij er lekker mee rijdt, moet je zelf weten.


bwaa hij is niet echt geknepen, hij gaat gewoon niet meer in de echt hoge toeren.

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:55
door NIX
Geknepen, dus.

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:56
door the_destroyers
NIX schreef:Geknepen, dus.


ja eigenlijk wel, maar als ik dat niet doe ben ik binnen de 5dagen kwijt, door die stomme politie bij ons in de buurt! :evil:

Geplaatst: 07 nov 2010, 22:58
door NIX
Snap ik. Ik zou alleen een F5B of andere originele cilinder monteren in plaats van een FS1 als je niet te hard wil. Nu beperk je een cilinder die eigenlijk alleen goed kan lopen in hoge toeren. je brommer zal bij wind tegen of een passagier snel terugvallen en hij is met deze ciklinder onzuiniger dan een langzame. Maar zoals ik al zei, als jij er lekker mee rijdt, dan moet je er gewoon mee blijven rijden.

Geplaatst: 07 nov 2010, 23:20
door the_destroyers
NIX schreef:Snap ik. Ik zou alleen een F5B of andere originele cilinder monteren in plaats van een FS1 als je niet te hard wil. Nu beperk je een cilinder die eigenlijk alleen goed kan lopen in hoge toeren. je brommer zal bij wind tegen of een passagier snel terugvallen en hij is met deze ciklinder onzuiniger dan een langzame. Maar zoals ik al zei, als jij er lekker mee rijdt, dan moet je er gewoon mee blijven rijden.


Hij valt inderdaad terug, maar binnenkort ga ik toch die rondel nog wat uitvijlen, dat hij vlot 65 rijdt.
:)

Geplaatst: 09 nov 2010, 16:23
door jeroenalbers
wat is de reden dat bougies kapot petsen?

kogeltjes koppeling

Geplaatst: 09 nov 2010, 18:02
door oklim
Ik heb nog kogeltjes liggen voor de binnenkant van de koppeling kon ze alleen maar kopen per 50
dus als je interesse stuur me maar een pm

groetjes oklim

Geplaatst: 09 nov 2010, 18:28
door koppel
NIX schreef:
Snap ik. Ik zou alleen een F5B of andere originele cilinder monteren in plaats van een FS1 als je niet te hard wil. Nu beperk je een cilinder die eigenlijk alleen goed kan lopen in hoge toeren. je brommer zal bij wind tegen of een passagier snel terugvallen en hij is met deze ciklinder onzuiniger dan een langzame. Maar zoals ik al zei, als jij er lekker mee rijdt, dan moet je er gewoon mee blijven rijden.


Hij valt inderdaad terug, maar binnenkort ga ik toch die rondel nog wat uitvijlen, dat hij vlot 65 rijdt.


Nix is right, een FS1 cylinder wordt pas wakker ergens bij 8 of 9000 toeren per minuut, F5B of iets vergelijkbaars is prima als je niet harder dan 65 wil met veel trekkracht en oppakken bij lage toeren. BTW een bougie produceert een vonk, heeft geen magische krachten, is niet mogelijk dat je 10 km per uur wint met een andere bougie.
Weet niet wat een rondel is maar meestal levert het gevijl niks op, geen vijl aan mijn fs1, nooit niet.

Geplaatst: 09 nov 2010, 18:41
door NIX
Een rondel is een Belgische carosseriering.

Geplaatst: 09 nov 2010, 22:31
door Frederik
niet altijd, een grote rondel is een carroseriering, een rondel is (hier toch) eerder een sluitring, maar kan zowat alles zijn dat rond is met een gat in en niet te dik

Geplaatst: 10 nov 2010, 09:06
door mpro09
haha :lol:

Geplaatst: 12 nov 2010, 14:03
door Yamaha rd50m
wat doe je als jij bij het afstellen merkt dat de gasschuif te kort is, maar er normaal geen langere bestaat?