The Big small question topic, partnumber 6

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Niets, het boeit niet echt. Als het je dwarszit, kun je van een stukje PVC pijp een stukje afzagen en boven de gasschuif plaatsen, zodat de schuif niet verder opent dan de diameter van de venturi.
Kijk eerst even in de FAQ.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

NIX schreef:Niets, het boeit niet echt. Als het je dwarszit, kun je van een stukje PVC pijp een stukje afzagen en boven de gasschuif plaatsen, zodat de schuif niet verder opent dan de diameter van de venturi.

het probleem is meer,
als ik de stelschroef er niet indoe, en de schuif dus op zen laagste zit, dan blijft hij stationair draaien en kan ik gewoon gas geven, maar als ik ze er in draai en ze hoger komt
staat ze direct veel te hoog en kan ik amper starten ofzo
of bekijk ik het nu verkeerd en ligt het aan iets anders?

het aantal toeren stationair hangt bij een standaard rd toch gewoon af van de hoogte van de gasschuif?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Zit er wel een puntje aan die schroef? Of gaat de schuif wel helemaal naar beneden? Of zit er wel een schuin stukje aan de schuif waar het schroefje er tegenaan komt?
raaverok

Bericht door raaverok »

Heb ff 2 vraagies:
1. Als ik gas geef en daarna mn gas loslaat dan blijft hij doorlopen en dan pas na paar sec stopt ie met uit zichzelf gasgeven, hoe kan dit en waar licht het probleempje ergens?

2. Waar is dat soort zwarte "doosje" voor waar 1 benzinekabel ingaat en er 2 uitkomen?

~Niels
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

raaverok schreef:Heb ff 2 vraagies:
1. Als ik gas geef en daarna mn gas loslaat dan blijft hij doorlopen en dan pas na paar sec stopt ie met uit zichzelf gasgeven, hoe kan dit en waar licht het probleempje ergens?

2. Waar is dat soort zwarte "doosje" voor waar 1 benzinekabel ingaat en er 2 uitkomen?

~Niels

1 Je gaskabel blijft hangen of je trekt ergens veel valse lucht

2 Dat is voor je gaskabel de een gaat naar je carburateur en de andere kabel naar je oliepompje.
Yamaha Sheriff 1981
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

1. Valse lucht. Ik verdenk je linkerkeerring achter de ontsteking of je carb of spruitstuk hangen los.
2. Dat is de kabelsplitter. Volg de kabels en je ziet er een naar de carb gaan en een naar de pomp.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

NIX schreef:Zit er wel een puntje aan die schroef? Of gaat de schuif wel helemaal naar beneden? Of zit er wel een schuin stukje aan de schuif waar het schroefje er tegenaan komt?

probleem denk ik gevonde, combinatie van een vlakke kant die niet meer schuin is en een carb deksel dat niet 100% is, morgen vervangen en hopelijk is het dna opgelost
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

NIX schreef:Een rondel is een Belgische carosseriering.

Haha neen, zal eens wat foto's posten, want volgens mij zijn jullie echt niet mee met wat ik bedoel.
In je uitlaat heb je zo'n ring zitten die hem afsluit, dus de ring diraect na de cilinder, op de plaats waar je de uitlaat aan de cilinder schroeft. Wel onder die ring heb ik een rondel gelegd, een zeer grote die je kan kopen in de winkel, en ik heb ze wat uitgevijld, zodat mijn uitlaat 15mm is ipv 32mm! En wat die cilinder betreft, ik houdt hem, want op mn 18 gaat alle begrenzing eraf! ;) Ik houdt die fs1 bij tot ik niet meer kan!

mvg Nick
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Dat noemen wij een ring of voluit carosseriering. Echt waar. Ik snap helemaal wat je gedaan hebt, zo laat ik voor de kentekenkeuring brommers altijd netjes 45 lopen.
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

NIX schreef:Dat noemen wij een ring of voluit carosseriering. Echt waar. Ik snap helemaal wat je gedaan hebt, zo laat ik voor de kentekenkeuring brommers altijd netjes 45 lopen.

Ahn ja, bij mij rijdt hij wel 60 ongeveer. Ma dat is net niet snel genoeg om zware boetes te krijgen! :D
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Ik was zowat rond aan het kijken op het forum en zag dat veel mensen Framebeugels op hun fs1 hebben staan...
Heeft dat echt voordelen of isdat meer voor de show? :?: :)
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

jensje36 schreef:Ik was zowat rond aan het kijken op het forum en zag dat veel mensen Framebeugels op hun fs1 hebben staan...
Heeft dat echt voordelen of isdat meer voor de show? :?: :)

Is alleen voor de show en met sleutelen zitten die dingen altijd in de weg.
Ik heb met rijden nooit verschil gemerkt met of zonder framebeugels.
Yamaha Sheriff 1981
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Aah oké..ik was aan het overwegen zo'n dingen aanteschaffen omdat ze misschien meer stevigheid bieden ofzo...
Maar ik denk dat ze te hard gaan blinken tegenover de rest van de brom dan :P
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Dan moet je orginele beugels kopen die zijn zwart.

Op een 2RU zitten toch standaard al framebeugels op?
Yamaha Sheriff 1981
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

marco schreef:Dan moet je orginele beugels kopen die zijn zwart.

Op een 2RU zitten toch standaard al framebeugels op?

Nee :wink:
Gesloten