Pagina 3 van 4
Geplaatst: 01 okt 2007, 00:01
door fs-ael
YamaSam schreef:Tombo schreef:De maatvoering is totaal anders

Ik heb de stationairpin uit de carburateur gehaald, niet geflowed of gepolijst.
ik ga de mijne er terug insteken denk ik,
de meeropbrengst is te verwaarlozen tenopzichte van het verlies in afsteljuistheid
de afstel juistheid veranderd echt niet
je hebt gewoon meer doorlaat
ik rij er al een paar jaar mee en echt geen problemen
Geplaatst: 01 okt 2007, 08:58
door Tombo
Precies, het enige wat je minder nauwkeurig kan afstellen is je stationair toerental. Maar of 'ie nou 500 toeren minder kan maken stationair boeit mij vrij weinig
Geplaatst: 01 okt 2007, 09:32
door YamaSam
het gaat me eerder om het afstellen van de carburator, dan verhoog ik het stationaire toerental, om de luchtschroef mooi af te kunnen stellen,
mijn ervaring is dat er dan met de kabelafstelling teveel variatie op zit als je even met het stuur draait enzo.
Het is natuurlijk wel zo, dat ik bijna elke dag setupveranderingen maak, en dus zeer veel aan het afstellen ben
Geplaatst: 01 okt 2007, 20:22
door YamaSam
ik vind het eigenlijk wel link van die homoetmannen dat ze iedereen met die lange orri bocht laten rijden,
ze mochten zo onderhand wel al es met n eigen uitlaatflens op de proppen komen vin'k
een experimentje met een drukvatje lijkt me ook nog wel es te testen..
het duurt in vergelijking met andere expansiepijpen best wel een eind eer de expansie begint naar mijn goesting
Geplaatst: 02 okt 2007, 19:10
door punkemon
niemand geintresseerd in mijn aangepaste homoet?

Geplaatst: 02 okt 2007, 19:17
door mpro09
jawel hoor!, s een prachtig ding
Geplaatst: 02 okt 2007, 19:28
door ginofs1
dat zal wel een bak met herrie maken.
gr gino
Geplaatst: 02 okt 2007, 19:32
door YamaSam
ginofs1 schreef:dat zal wel een bak met herrie maken.
gr gino
net wat ik dacht!
Geplaatst: 02 okt 2007, 19:36
door Tombo
Achjoh, tegenwoordig isoleren die helmen best goed hoor

Geplaatst: 02 okt 2007, 19:39
door YamaSam
heb op de meeting in Wellen een eind achter een fs1 gereden die ongedempt met expansie reed,
wel,.. fs1 of niet, ik had echt zin om die op zijn smoelwerk te timmeren
(en ben eerder pacifistisch aangelegd, nochtans

)
Geplaatst: 02 okt 2007, 22:35
door punkemon
ahaha,indd ik heb maar een keer rondgereden met die homoet! iedereen zag nogal kwaad

derna heb ik ze maar trug afgehaald
Geplaatst: 02 okt 2007, 22:36
door Giel_fs1
haha ja een ongedempte uitlaat klinkt altijd k*t
die 'homoet' heeft wel wat weg van een La Franconi

Geplaatst: 02 okt 2007, 22:37
door Waslijn
Ongedempte standaard uitlaat klinkt juist geweldig

met demper klinkt ie echt als zo'n standaard onopgevoerd brommertje..
Geplaatst: 02 okt 2007, 22:58
door edje
ik hou juist wel van stille maar snelle brommers, een soort wolf in schaapskleren dus

alhoewel een flinke bak lawaai soms ook wel leuk is

Geplaatst: 03 okt 2007, 09:03
door Niels
punkemon schreef:ahaha,indd ik heb maar een keer rondgereden met die homoet! iedereen zag nogal kwaad

derna heb ik ze maar trug afgehaald
Heeeee, dat klinkt bekend
