Pagina 3 van 4

Geplaatst: 01 okt 2007, 00:01
door fs-ael
YamaSam schreef:
Tombo schreef:De maatvoering is totaal anders :P
Ik heb de stationairpin uit de carburateur gehaald, niet geflowed of gepolijst.

ik ga de mijne er terug insteken denk ik,
de meeropbrengst is te verwaarlozen tenopzichte van het verlies in afsteljuistheid


de afstel juistheid veranderd echt niet

je hebt gewoon meer doorlaat

ik rij er al een paar jaar mee en echt geen problemen

Geplaatst: 01 okt 2007, 08:58
door Tombo
Precies, het enige wat je minder nauwkeurig kan afstellen is je stationair toerental. Maar of 'ie nou 500 toeren minder kan maken stationair boeit mij vrij weinig

Geplaatst: 01 okt 2007, 09:32
door YamaSam
het gaat me eerder om het afstellen van de carburator, dan verhoog ik het stationaire toerental, om de luchtschroef mooi af te kunnen stellen,

mijn ervaring is dat er dan met de kabelafstelling teveel variatie op zit als je even met het stuur draait enzo.
Het is natuurlijk wel zo, dat ik bijna elke dag setupveranderingen maak, en dus zeer veel aan het afstellen ben

Geplaatst: 01 okt 2007, 20:22
door YamaSam
ik vind het eigenlijk wel link van die homoetmannen dat ze iedereen met die lange orri bocht laten rijden,
ze mochten zo onderhand wel al es met n eigen uitlaatflens op de proppen komen vin'k

een experimentje met een drukvatje lijkt me ook nog wel es te testen..
het duurt in vergelijking met andere expansiepijpen best wel een eind eer de expansie begint naar mijn goesting

Geplaatst: 02 okt 2007, 19:10
door punkemon
niemand geintresseerd in mijn aangepaste homoet?
Afbeelding

Geplaatst: 02 okt 2007, 19:17
door mpro09
jawel hoor!, s een prachtig ding

Geplaatst: 02 okt 2007, 19:28
door ginofs1
dat zal wel een bak met herrie maken.
gr gino

Geplaatst: 02 okt 2007, 19:32
door YamaSam
ginofs1 schreef:dat zal wel een bak met herrie maken.
gr gino

net wat ik dacht!

Geplaatst: 02 okt 2007, 19:36
door Tombo
Achjoh, tegenwoordig isoleren die helmen best goed hoor :D

Geplaatst: 02 okt 2007, 19:39
door YamaSam
heb op de meeting in Wellen een eind achter een fs1 gereden die ongedempt met expansie reed,
wel,.. fs1 of niet, ik had echt zin om die op zijn smoelwerk te timmeren
(en ben eerder pacifistisch aangelegd, nochtans :P )

Geplaatst: 02 okt 2007, 22:35
door punkemon
ahaha,indd ik heb maar een keer rondgereden met die homoet! iedereen zag nogal kwaad :lol: derna heb ik ze maar trug afgehaald

Geplaatst: 02 okt 2007, 22:36
door Giel_fs1
haha ja een ongedempte uitlaat klinkt altijd k*t :P

die 'homoet' heeft wel wat weg van een La Franconi :P

Geplaatst: 02 okt 2007, 22:37
door Waslijn
Ongedempte standaard uitlaat klinkt juist geweldig 8) met demper klinkt ie echt als zo'n standaard onopgevoerd brommertje..

Geplaatst: 02 okt 2007, 22:58
door edje
ik hou juist wel van stille maar snelle brommers, een soort wolf in schaapskleren dus 8) alhoewel een flinke bak lawaai soms ook wel leuk is 8)

Geplaatst: 03 okt 2007, 09:03
door Niels
punkemon schreef:ahaha,indd ik heb maar een keer rondgereden met die homoet! iedereen zag nogal kwaad :lol: derna heb ik ze maar trug afgehaald


Heeeee, dat klinkt bekend :lol: