F(S1)rank schreef:@ Martijn ( en de rest die er verstand van heeft )
Je had het erover dat als mijn bougie nat was van de olie dat het dan geen warmloper was, wat is dan het probleem?
Waar zou ie dan nat moeten zijn?
( Ik voel me echt dom nu )
Maakt niet uit, een jaar terug wist ik ook nog helemaal niets !
Maar als je bougie nat van de olie is (of benzine) dan heb je een te grote sproeier, hierdoor krijgt hij te veel mengsel in de cilinder en verzuipt hij (tegenovergestelde van warmlopen)
Verzuipen = teveel mengsel
warmlopen = vaak te weinig mengsel + lang in hoge toeren rijden.
Weet je wat een goeie manier is om te kijken of je cilinder te heet is en je dus een warmloper hebt gehad?
Gewoon je handschoen even ertegen aan houden, als ie smelt is ie te heet anders niet
Nou ik heb vandaag even alles eraf gehaald, cilinder + kop waren helemaal zwart vanbinnen, denk omdat ie te rijk heeft gestaan.. maar inmiddels heb ik alle roet er weer af gepoetst en geschuurd ( en ja ik ben voorzichtig geweest )
Maar heb geen diepe krassen kunnen ontdekken Is dat een probleem?
Nou wat kan ik er dan aan doen om te zorgen dat ik geen warmloper meer krijg? Vind het niet écht relaxed om elke dag 2 km naar huis te lopen terwijl ik op een snelle brommer zou kunnen rijden ...