The Big small question topic, partnumber 6
-
- 1500km gereden
-
- 5000km gereden
Arnoute schreef:honda civics zijn ook toffe karren,
zal nog wat rondneuzen, heb nog tijdalvast bedankt voor de hulp/tips
Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken naar een auto...
En geloof me we denken er hetzelfde over: IK WIL EEN OLDTIMER...
Maar na een deftig gesprek met men pa ben ik ook wel anders gaan denken.
Ze verbruiken meer, je hebt gegarandeerd wel eens kosten, niet starten in de kou, roest...
Dan kan je beter zoits kopen als je een vaste job hebt en er het geld/mogelijkheden voor hebt.
Enja...jaren 90 auto's zijn niet moeders mooiste maar die zullen al wel iets beter te onderhouden zijn.
+ de belangrijkste reden was eigenlijk dat men pa me niet financiel wil steunen bij een oudere auto...maar wel bij een nieuwe...
Dusja keuze snel gemaakt

(al blijf ik wel zagen voor een oude Honda Civic

ja je hebt deels gelijk....
maar mijn flandria start ook bij -10 hoor
denk dat je gewoon de juiste oldtimer nodig hebt en handig moet zijn zodat je zelf eens wat kan doen
dat meer verbruikern, hangt ervan af, ik ga zowiezo met de fiets naar school omdat ik 1, nog niet alleen mag rijden aan 17, en omdat mijn vrienden allen met de fiets gaan doe ik dat ook en anders wordt ik moddervet
maar als je met een nieuwe auto ergens een paaltje past en je hebt een buil in je bumper.... bij een oude kar steekt dat niet af
maar mijn flandria start ook bij -10 hoor

denk dat je gewoon de juiste oldtimer nodig hebt en handig moet zijn zodat je zelf eens wat kan doen
dat meer verbruikern, hangt ervan af, ik ga zowiezo met de fiets naar school omdat ik 1, nog niet alleen mag rijden aan 17, en omdat mijn vrienden allen met de fiets gaan doe ik dat ook en anders wordt ik moddervet

maar als je met een nieuwe auto ergens een paaltje past en je hebt een buil in je bumper.... bij een oude kar steekt dat niet af

- NIX
- 10000km gereden
Een klassieker gebruikt niet per definitie meer. Hij gebruikt net zoveel terwijl hij minder weegt. Je kunt hem alleen wel zelf repareren wat met een moderne auto die met een ecu is uitgerust in de meeste gevallen niet mogelijk is. Een klassieker heeft meestal gewoon eerst een flinke oplapbeurt nodig. Dus en investeren en een plek waar dat kan gebeuren. Voordeel is dat een klassieker dan wel wat sleutelvriendelijker is tov een moderne auto, vaak de delen op de sloop te krijgen zijn en natuurlijk een stuk cooler. Zelfs als het een ouwelullenbak 1e klas is. Een vriend van me kocht ooit het coolste dafje van een ouwe reumalijder. Ding had electrische ramen, electrische antenne en ik dacht zelfs rem- en stuurbekrachtiging.
Wie nu echt goedkoop wil rijden pakt een volvo 440 of 460. Gaat ie kaduuk, dan geef je hem aan de sloop en haal je gewoon een verse. Zijn ze mooi of stoer? nee. Zijn ze goedkoop en betrouwbaar? Ja.
Wie nu echt goedkoop wil rijden pakt een volvo 440 of 460. Gaat ie kaduuk, dan geef je hem aan de sloop en haal je gewoon een verse. Zijn ze mooi of stoer? nee. Zijn ze goedkoop en betrouwbaar? Ja.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 5000km gereden
-
- 5000km gereden
-
- 7500km gereden
the_destroyers schreef:is 500 euro te veel geld voor een gereviseerd rd dx blokje, maar zonder ontsteking en carbu?
mvg Nick
ik vind van wel.
voor 50 euro extra wil ik er dan nog wel een kader met bijpassende nummer bijdoen ofzo.
heb je al een rd?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
- marco
- Sheriff of the Posbank
-
- 7500km gereden
marco schreef:the_destroyers schreef:is 500 euro te veel geld voor een gereviseerd rd dx blokje, maar zonder ontsteking en carbu?
mvg Nick
Als het nou een gereviseerd fs1 5 bak blokje was.......
een fs1 5bak kan je wel vergelijken met een rd50dx
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 7500km gereden
marco schreef:Wat is daar dan anders aan vergeleken bij een normaal rd blok?
cilinder met chrome wand, ander kop en zuiger ook, 20mm carb, de carters zijn ook anders voor die cilinder, hoort ook een hele andere uitlaat bij