Pagina 21 van 100

Geplaatst: 07 dec 2010, 15:53
door koppel
inderdaad...............die kleine japanse auto's zo vanaf midden jaren 80 zijn echt top..........niet kapot te krijgen en weinig roesten.

ergste roestbakken afgelopen 20 jaar waren Opels en Ford Courier...........heb ook een vrij recente Alfa Romeo op de brug gehad, bodemplaat was overal rot.

Geplaatst: 07 dec 2010, 16:48
door Jens36
koppel schreef:inderdaad...............die kleine japanse auto's zo vanaf midden jaren 80 zijn echt top....


Honda Civic :baas:

Geplaatst: 07 dec 2010, 18:58
door Arnoute
honda civics zijn ook toffe karren,
zal nog wat rondneuzen, heb nog tijd :) alvast bedankt voor de hulp/tips

Geplaatst: 07 dec 2010, 19:05
door Jens36
Arnoute schreef:honda civics zijn ook toffe karren,
zal nog wat rondneuzen, heb nog tijd :) alvast bedankt voor de hulp/tips


Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken naar een auto...
En geloof me we denken er hetzelfde over: IK WIL EEN OLDTIMER...
Maar na een deftig gesprek met men pa ben ik ook wel anders gaan denken.
Ze verbruiken meer, je hebt gegarandeerd wel eens kosten, niet starten in de kou, roest...
Dan kan je beter zoits kopen als je een vaste job hebt en er het geld/mogelijkheden voor hebt.
Enja...jaren 90 auto's zijn niet moeders mooiste maar die zullen al wel iets beter te onderhouden zijn.

+ de belangrijkste reden was eigenlijk dat men pa me niet financiel wil steunen bij een oudere auto...maar wel bij een nieuwe...
Dusja keuze snel gemaakt :P

(al blijf ik wel zagen voor een oude Honda Civic :lol: )

Geplaatst: 07 dec 2010, 19:10
door Arnoute
ja je hebt deels gelijk....
maar mijn flandria start ook bij -10 hoor ;)
denk dat je gewoon de juiste oldtimer nodig hebt en handig moet zijn zodat je zelf eens wat kan doen
dat meer verbruikern, hangt ervan af, ik ga zowiezo met de fiets naar school omdat ik 1, nog niet alleen mag rijden aan 17, en omdat mijn vrienden allen met de fiets gaan doe ik dat ook en anders wordt ik moddervet :P
maar als je met een nieuwe auto ergens een paaltje past en je hebt een buil in je bumper.... bij een oude kar steekt dat niet af :)

Geplaatst: 07 dec 2010, 19:18
door NIX
Een klassieker gebruikt niet per definitie meer. Hij gebruikt net zoveel terwijl hij minder weegt. Je kunt hem alleen wel zelf repareren wat met een moderne auto die met een ecu is uitgerust in de meeste gevallen niet mogelijk is. Een klassieker heeft meestal gewoon eerst een flinke oplapbeurt nodig. Dus en investeren en een plek waar dat kan gebeuren. Voordeel is dat een klassieker dan wel wat sleutelvriendelijker is tov een moderne auto, vaak de delen op de sloop te krijgen zijn en natuurlijk een stuk cooler. Zelfs als het een ouwelullenbak 1e klas is. Een vriend van me kocht ooit het coolste dafje van een ouwe reumalijder. Ding had electrische ramen, electrische antenne en ik dacht zelfs rem- en stuurbekrachtiging.

Wie nu echt goedkoop wil rijden pakt een volvo 440 of 460. Gaat ie kaduuk, dan geef je hem aan de sloop en haal je gewoon een verse. Zijn ze mooi of stoer? nee. Zijn ze goedkoop en betrouwbaar? Ja.

Geplaatst: 07 dec 2010, 19:45
door Jens36
Klopt volledig nix! :wink: Ik denk dat iedereen hier op het forum wel het liefst met iets oud wilt rijden.
Maar soms is het wijzer om voor iets nieuw te gaan :wink: , al kan je daar ook problemen mee hebben.

En idd Volvo en saab zijn :baas:

Geplaatst: 07 dec 2010, 19:46
door Tombo
Ik wil ook wel een oude Celica, of een oude RX7, of een oude dikke Toyota Crown of Cressida, maarja, of ze zijn gaar/flinke opknappers, of je komt er ook een hele leuke andere auto voor

Geplaatst: 07 dec 2010, 19:53
door Arnoute
heb al aardag wat civics/ crx'en gevonden,
ga eens zoeken bij volvo 440/460, bedankt voor de tip!

Geplaatst: 07 dec 2010, 19:54
door the_destroyers
is 500 euro te veel geld voor een gereviseerd rd dx blokje, maar zonder ontsteking en carbu?

mvg Nick

Geplaatst: 07 dec 2010, 20:04
door Yamaha rd50m
the_destroyers schreef:is 500 euro te veel geld voor een gereviseerd rd dx blokje, maar zonder ontsteking en carbu?

mvg Nick


ik vind van wel.
voor 50 euro extra wil ik er dan nog wel een kader met bijpassende nummer bijdoen ofzo.
heb je al een rd?

Geplaatst: 07 dec 2010, 20:27
door marco
the_destroyers schreef:is 500 euro te veel geld voor een gereviseerd rd dx blokje, maar zonder ontsteking en carbu?

mvg Nick


Als het nou een gereviseerd fs1 5 bak blokje was.......

Geplaatst: 07 dec 2010, 20:33
door Yamaha rd50m
marco schreef:
the_destroyers schreef:is 500 euro te veel geld voor een gereviseerd rd dx blokje, maar zonder ontsteking en carbu?

mvg Nick


Als het nou een gereviseerd fs1 5 bak blokje was.......


een fs1 5bak kan je wel vergelijken met een rd50dx

Geplaatst: 07 dec 2010, 20:35
door marco
Wat is daar dan anders aan vergeleken bij een normaal rd blok?

Geplaatst: 07 dec 2010, 20:39
door Yamaha rd50m
marco schreef:Wat is daar dan anders aan vergeleken bij een normaal rd blok?


cilinder met chrome wand, ander kop en zuiger ook, 20mm carb, de carters zijn ook anders voor die cilinder, hoort ook een hele andere uitlaat bij