Pagina 23 van 100

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:37
door Twowheeler
Arnoute schreef:kan je een expansie maken die zorgt voor meer pit onderin?
er wordt me op het flandriaforum gezegd dat expansiepijpen enkel voor hogere toeren zijn...?
je kan een expansie toch bereken en maken naar eigen zin?


Ze hebben wel deels gelijk, zie nix z'n cillinder topic ;)

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:39
door Arnoute
ik lees hier toch vaak dat met mbv homoet meer pit onderin krijgt...?

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:40
door Arnoute
Twowheeler schreef:
Arnoute schreef:kan je een expansie maken die zorgt voor meer pit onderin?
er wordt me op het flandriaforum gezegd dat expansiepijpen enkel voor hogere toeren zijn...?
je kan een expansie toch bereken en maken naar eigen zin?


Ze hebben wel deels gelijk, zie nix z'n cillinder topic ;)

waar ergens?

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:42
door Tombo
Een uitlaat bepaald grotendeels het motorkarakteristiek, je kan dus b.v. ook een uitlaat berekenen voor meer pit onderin.

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:43
door Arnoute
Tombo schreef:Een uitlaat bepaald grotendeels het motorkarakteristiek, je kan dus b.v. ook een uitlaat berekenen voor meer pit onderin.

dus heb ik toch ergens gelijk?

Geplaatst: 09 dec 2010, 17:32
door marco
Yamaha rd50m schreef:
Tombo schreef:
Yamaha rd50m schreef:
marco schreef:Wat is daar dan anders aan vergeleken bij een normaal rd blok?


cilinder met chrome wand, ander kop en zuiger ook, 20mm carb, de carters zijn ook anders voor die cilinder, hoort ook een hele andere uitlaat bij

Cilinder met chrome wand, een aluminium cilinder dus?

@Marco, zo'n DX blok is volgens mij meer de motorfiets uitvoering, net zoals je die Kreidler 6,25pk blokken had


idd, aluminium cilinder met chrome wand.


http://link.marktplaats.nl/387932105

Geplaatst: 09 dec 2010, 20:27
door the_destroyers
marco schreef:
Yamaha rd50m schreef:
Tombo schreef:
Yamaha rd50m schreef:
marco schreef:Wat is daar dan anders aan vergeleken bij een normaal rd blok?


cilinder met chrome wand, ander kop en zuiger ook, 20mm carb, de carters zijn ook anders voor die cilinder, hoort ook een hele andere uitlaat bij

Cilinder met chrome wand, een aluminium cilinder dus?

@Marco, zo'n DX blok is volgens mij meer de motorfiets uitvoering, net zoals je die Kreidler 6,25pk blokken had


idd, aluminium cilinder met chrome wand.


http://link.marktplaats.nl/387932105


Jep dat was hetgene ik me ging aanschaffen. Heb nu al een veel betere deal met maarten. :)

Geplaatst: 09 dec 2010, 20:56
door Tombo
Opzich, het blok is prijzig ja, maar z'n geld wel waard als het ook allemaal echt zo is wat in de advertentie staat. Alleen voor dat geld had hij het blok wel netjes mogen spuiten.

Geplaatst: 09 dec 2010, 21:03
door Yamaha rd50m
Tombo schreef:Opzich, het blok is prijzig ja, maar z'n geld wel waard als het ook allemaal echt zo is wat in de advertentie staat. Alleen voor dat geld had hij het blok wel netjes mogen spuiten.


idd, carters spuiten is dan wel het minste.
Die cilinder heeft dan een nieuwe wand, zal ook wel goed zijn, maar heb gehoord dat het toch net wat minder is dan de orginele chrome wand

Geplaatst: 09 dec 2010, 21:16
door Camiel
iemand hier ervaring mee?

http://www.fs1shop.nl/zijkap-inham-p-1497.html

ik kan er krijgen voor 55€ ipv 70€

Geplaatst: 09 dec 2010, 21:25
door mpro09
ori of imi?

Geplaatst: 09 dec 2010, 21:27
door Arnoute
wat is de uitlaatopening periode in graden van een langzame schijf
en wat is zowat de temperatuur van de uitlaatgassen?
:twisted:

Geplaatst: 09 dec 2010, 21:29
door Camiel
mpro09 schreef:ori of imi?

tuurlijk imi, is een replica he, van polyester...

Geplaatst: 09 dec 2010, 21:31
door mpro09
ja maar die ene die jij kan krijgen?

Geplaatst: 09 dec 2010, 21:39
door the_destroyers
Tombo schreef:Opzich, het blok is prijzig ja, maar z'n geld wel waard als het ook allemaal echt zo is wat in de advertentie staat. Alleen voor dat geld had hij het blok wel netjes mogen spuiten.


Dat is wel waar. Had al eens geïnformeerd, hij wou er 500 voor.