Tombo schreef:Opzich, het blok is prijzig ja, maar z'n geld wel waard als het ook allemaal echt zo is wat in de advertentie staat. Alleen voor dat geld had hij het blok wel netjes mogen spuiten.
Ja, maar maarten is iemand van het forum waar ik al dingen bij gekocht heb, en ben er zeer tevreden van. Hem kan ik ook vertrouwen, want hij is geen echte onbekende...
Maar die advertentie ziet er ook niet slecht uit...
Hopelijk kan ik alles al gaan halen in de kerstvakantie, dan kan ik al beginnen met onderdelen te verzamelen.
Tombo schreef:Opzich, het blok is prijzig ja, maar z'n geld wel waard als het ook allemaal echt zo is wat in de advertentie staat. Alleen voor dat geld had hij het blok wel netjes mogen spuiten.
idd, carters spuiten is dan wel het minste. Die cilinder heeft dan een nieuwe wand, zal ook wel goed zijn, maar heb gehoord dat het toch net wat minder is dan de orginele chrome wand
Dan heb je het verkeerd gehoord. Chrome cilinderwand is ouderwets, tegenwoordig is het bijna allemaal nicasil, of een afgeleide daarvan. De powerseal wand is zo'n afgeleide van nicasil. Nicasil is een stuk slijtvaster
Als je eenmaal een goede mal hebt is het niet zoveel werk. Alleen een goede mal maken is best wat werk Het is een goed initiatief imo, alleen hoop ik wel dat ze een hars hebben gebruikt die bestand is tegen hoge temperaturen.
Als je eenmaal een goede mal hebt is het niet zoveel werk. Alleen een goede mal maken is best wat werk Het is een goed initiatief imo, alleen hoop ik wel dat ze een hars hebben gebruikt die bestand is tegen hoge temperaturen.
Nou ja, aangezien hij ook tanks en hele carrosserieën kan maken, lijkt me zo een kapje ook wel mogelijk.. Maar hij moet daar wel tijd en zin voor hebben natuurlijk.
Nou ja, aangezien hij ook tanks en hele carrosserieën kan maken, lijkt me zo een kapje ook wel mogelijk.. Maar hij moet daar wel tijd en zin voor hebben natuurlijk.
Ik denk niet dat het dan veel goedkoper wordt als dat je ze nu kan kopen, gezien de aantallen die hij hier op het forum kwijt kan (niet veel denk ik), en het werk wat er in gaat zitten.
Ik schat dat je voor het maken van 1 zo'n kapje, dat wil zeggen, matjes knippen, mal prepareren, hars klaarmaken, matjes leggen en inpregneren een uur bezig bent per kapje. Daarna komt nog het lossen en afwerken van het product. Ook wel een dik half uur werk. Let wel, dan moet je nog een goede mal maken, daar gaat heel wat meer tijd in zitten.
idd, carters spuiten is dan wel het minste. Die cilinder heeft dan een nieuwe wand, zal ook wel goed zijn, maar heb gehoord dat het toch net wat minder is dan de orginele chrome wand
Dan heb je het verkeerd gehoord. Chrome cilinderwand is ouderwets, tegenwoordig is het bijna allemaal nicasil, of een afgeleide daarvan. De powerseal wand is zo'n afgeleide van nicasil. Nicasil is een stuk slijtvaster
mee eens.
alleen schijnt een pouwerseal beter te zijn.
nicasil laat vaak stukjes los.
slijtvaster weet ik niet, kan maar zo
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk niet dat het dan veel goedkoper wordt als dat je ze nu kan kopen, gezien de aantallen die hij hier op het forum kwijt kan (niet veel denk ik), en het werk wat er in gaat zitten. Ik schat dat je voor het maken van 1 zo'n kapje, dat wil zeggen, matjes knippen, mal prepareren, hars klaarmaken, matjes leggen en inpregneren een uur bezig bent per kapje. Daarna komt nog het lossen en afwerken van het product. Ook wel een dik half uur werk. Let wel, dan moet je nog een goede mal maken, daar gaat heel wat meer tijd in zitten.
maar zon kapje kan je dus wel gewoon goed gebruiken?
spuiten (hechten lak?) warmte?
Spuiten kan gewoon, als je de goede primers gebruikt. Verder weet ik niet welke hars ze hebben gebruikt. Als het geen hittebestendige hars is, heb je eventueel kans dat door de hitte het weer zacht begint te worden