Geplaatst: 09 dec 2010, 21:40
mpro09 schreef:ja maar die ene die jij kan krijgen?
polyester

is een exacte replica kijk maar want hier heb je een echte http://link.marktplaats.nl/397183596
mpro09 schreef:ja maar die ene die jij kan krijgen?
Tombo schreef:Opzich, het blok is prijzig ja, maar z'n geld wel waard als het ook allemaal echt zo is wat in de advertentie staat. Alleen voor dat geld had hij het blok wel netjes mogen spuiten.
Yamaha rd50m schreef:Tombo schreef:Opzich, het blok is prijzig ja, maar z'n geld wel waard als het ook allemaal echt zo is wat in de advertentie staat. Alleen voor dat geld had hij het blok wel netjes mogen spuiten.
idd, carters spuiten is dan wel het minste.
Die cilinder heeft dan een nieuwe wand, zal ook wel goed zijn, maar heb gehoord dat het toch net wat minder is dan de orginele chrome wand
Jeti schreef:Kan Sam dat niet maken dan??
Jeti schreef:Kan Sam dat niet maken dan??
Tombo schreef:Jeti schreef:Kan Sam dat niet maken dan??
Als je eenmaal een goede mal hebt is het niet zoveel werk. Alleen een goede mal maken is best wat werk![]()
Het is een goed initiatief imo, alleen hoop ik wel dat ze een hars hebben gebruikt die bestand is tegen hoge temperaturen.
the_destroyers schreef:Jeti schreef:Kan Sam dat niet maken dan??
Wat maken??
Tombo schreef:Jeti schreef:Kan Sam dat niet maken dan??
Als je eenmaal een goede mal hebt is het niet zoveel werk. Alleen een goede mal maken is best wat werk![]()
Het is een goed initiatief imo, alleen hoop ik wel dat ze een hars hebben gebruikt die bestand is tegen hoge temperaturen.
Tombo schreef:Een uitlaat bepaald grotendeels het motorkarakteristiek, je kan dus b.v. ook een uitlaat berekenen voor meer pit onderin.
Jeti schreef:the_destroyers schreef:Jeti schreef:Kan Sam dat niet maken dan??
Wat maken??
Kapjes.Tombo schreef:Jeti schreef:Kan Sam dat niet maken dan??
Als je eenmaal een goede mal hebt is het niet zoveel werk. Alleen een goede mal maken is best wat werk![]()
Het is een goed initiatief imo, alleen hoop ik wel dat ze een hars hebben gebruikt die bestand is tegen hoge temperaturen.
Nou ja, aangezien hij ook tanks en hele carrosserieën kan maken, lijkt me zo een kapje ook wel mogelijk.. Maar hij moet daar wel tijd en zin voor hebben natuurlijk.
Tombo schreef:Yamaha rd50m schreef:Tombo schreef:Opzich, het blok is prijzig ja, maar z'n geld wel waard als het ook allemaal echt zo is wat in de advertentie staat. Alleen voor dat geld had hij het blok wel netjes mogen spuiten.
idd, carters spuiten is dan wel het minste.
Die cilinder heeft dan een nieuwe wand, zal ook wel goed zijn, maar heb gehoord dat het toch net wat minder is dan de orginele chrome wand
Dan heb je het verkeerd gehoord. Chrome cilinderwand is ouderwets, tegenwoordig is het bijna allemaal nicasil, of een afgeleide daarvan. De powerseal wand is zo'n afgeleide van nicasil. Nicasil is een stuk slijtvaster
Tombo schreef:Jeti schreef:the_destroyers schreef:Jeti schreef:Kan Sam dat niet maken dan??
Wat maken??
Kapjes.Tombo schreef:Jeti schreef:Kan Sam dat niet maken dan??
Als je eenmaal een goede mal hebt is het niet zoveel werk. Alleen een goede mal maken is best wat werk![]()
Het is een goed initiatief imo, alleen hoop ik wel dat ze een hars hebben gebruikt die bestand is tegen hoge temperaturen.
Nou ja, aangezien hij ook tanks en hele carrosserieën kan maken, lijkt me zo een kapje ook wel mogelijk.. Maar hij moet daar wel tijd en zin voor hebben natuurlijk.
Ik denk niet dat het dan veel goedkoper wordt als dat je ze nu kan kopen, gezien de aantallen die hij hier op het forum kwijt kan (niet veel denk ik), en het werk wat er in gaat zitten.
Ik schat dat je voor het maken van 1 zo'n kapje, dat wil zeggen, matjes knippen, mal prepareren, hars klaarmaken, matjes leggen en inpregneren een uur bezig bent per kapje. Daarna komt nog het lossen en afwerken van het product. Ook wel een dik half uur werk. Let wel, dan moet je nog een goede mal maken, daar gaat heel wat meer tijd in zitten.