Pagina 4 van 6

Geplaatst: 01 apr 2007, 21:18
door F(S1)rank
nee heb 't al wel vaker gehad, moet ff nieuwe pakkingen bestellen, want deze sloten niet helemaal meer lekker af.. Dan zit ik 'm weer in elkaar en ga ik 'm weer testen..

maar wat nou als ik er meer last van krijg..?

verkeerde cilinder

Geplaatst: 02 apr 2007, 09:54
door Geart
Het is ook nog mogelijk dat je een verkeerde cillinder er op hebt zitten. Dit heb ik namelijk ook gehad het lijkt net als of de cillinder mooi past maar hij drukt dan net iets je tegen het rechtcatter gedeelt aan zodat hij iets scheef komt te staan. ja klinkt raar maar is tog zo dit is met het blote oog niet te zien. op dit probleem op te lossen heb ik een gedeelte van de koelribben er uit gezaagd. natuurlijk wel precies uit gemeten :P. 1rib en daar een 1 cm weg geslepen. En hij loopt nu weer als een snel trein gemiddeld 80 en geen problemen.

Geplaatst: 02 apr 2007, 10:07
door edje
draai je je tapeinden niet te strak aan?

Geplaatst: 28 jun 2009, 08:24
door koppel
Het is ook nog mogelijk dat je een verkeerde cillinder er op hebt zitten. Dit heb ik namelijk ook gehad het lijkt net als of de cillinder mooi past maar hij drukt dan net iets je tegen het rechtcatter gedeelt aan zodat hij iets scheef komt te staan. ja klinkt raar maar is tog zo dit is met het blote oog niet te zien. op dit probleem op te lossen heb ik een gedeelte van de koelribben er uit gezaagd. natuurlijk wel precies uit gemeten . 1rib en daar een 1 cm weg geslepen. En hij loopt nu weer als een snel trein gemiddeld 80 en geen problemen.

bovenstaand verhaal is mij bekend, die hele goedkope immi cylinders "botsen" tegen het rechtercarter (carburatiezijde) zodat ze niet 100% loodrecht worden aangedrukt op het pasvlak, beetje vijlen doet wonderen.

momenteel heb ik ook een warmloper, en wel toevallig met zo'n super goedkoop setje, passingen kloppen niet en volgens mij zet zo'n zuiger enorm uit, heeft echt met het materiaal te maken, beste ervaringen heb ik met zeta, athena/asso, parmakit nog niet geprobeerd.

ps. ik loop ff wat interessante topics af, vandaar dat deze soms gedateerd zijn.

Geplaatst: 28 jun 2009, 14:11
door paull
daarom ben ik altijd fan van orri gehoonde cylindertjes, of ouder immitaties :wink:

Geplaatst: 28 jun 2009, 14:12
door Tombo
:lol:

Geplaatst: 28 jun 2009, 15:40
door Triforce
Dat heeft hij ook maar van mij hoor :mrgreen:

Geplaatst: 28 jun 2009, 16:37
door paull
zwolle side :clap:

Geplaatst: 28 jun 2009, 17:28
door Aad
Gewoon watjes, kunne niet eens 'n wat mindere cylinder aan de praat krijgen:S

Geplaatst: 28 jun 2009, 18:21
door paull
zegt ie met z'n rijdende brommer en uitgebreide foto reportage

Geplaatst: 28 jun 2009, 18:22
door Tombo
Nee jij met je 1000'en km's en jarenlange FS1 ervaring :lol:

Geplaatst: 28 jun 2009, 18:27
door rise and shine
Tombo schreef:Nee jij met je 1000'en km's en jarenlange FS1 ervaring :lol:


en intensief speurwerk

Geplaatst: 28 jun 2009, 18:34
door paull
rise and shine schreef:
Tombo schreef:Nee jij met je 1000'en km's en jarenlange FS1 ervaring :lol:


en intensief speurwerk

sorry

Afbeelding

Geplaatst: 28 jun 2009, 18:37
door paull
Tombo schreef:Nee jij met je 1000'en km's en jarenlange FS1 ervaring :lol:


Jij denkt zeker daje naar twee jaar nog niks kan, niks mag zeggen etc. Ik koop uit verdriet dan maar een daxje ofzo

Geplaatst: 28 jun 2009, 18:58
door dewaal
Tombo schreef:Nee jij met je 1000'en km's en jarenlange FS1 ervaring :lol:


:lol: :lol: