loopt erg slecht afstellen?

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

zowie zo word een cilinder heet, maar het zijn wel factoren waar het aan kan liggen ja
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

jep te vroege ontsteking of te weinig brandstof.
kijk maar uit hij loop zo maar vast. :cry:
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

ja hij staat nu al en poosje stil en wordt er toch wanhoppig van

ik heb de allen maar aan de schijf en aan de zuiger en clinder gezeten
dus het lijkt mij dat het daar aan moet liggen?

maar kan het aan de schijf liggen dat hij zo warm wordt?
want als dat niet kan dat hoef ik hem ook niet weer uit elkaar te halen.

gisteren ook naar de bromboer geweest en gevraagd of de spelling van de zuigerveren en de zuiger wel goed was
hij zij van wel.
dus dat valt af lijkt mij?

ook zij hij dat de zuiger aan de bovenkant grijs was dus volgens hem was het mengsel te arm?
maar voor dat ik de zuiger had verwisseld was het mengsel nog gewoon goed hoe kan dit?
edje

Bericht door edje »

dan gok ik op je voetpakking die lek is :wink:

ben je trouwens bij dijkman geweest?? die zeggen altijd dat je zuigerveerspelling prima is :wink: :?
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

koppakking heb ik nieuw en heb ook de deotest gedaan daar en was niet lek.

ja was bij dijkman geweest.

hoe kan ik dan controlleren of de zuigerverenspelling goed is?
ik vind zelf wel dat de zuiger erg stroef door de cilinder heen gaat :?

en nog de laaste vraag: kan het aan de schijf liggen dat hij te heet wordt?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Hij moet ook stroef gaan! Speling meet je door de zuigerveer los in de cilinder te doen, en dan de de ruimte tussen de uiteindes van de zuigerveer op te meten. Ik weet zo niet uit m'n hoofd wat de speling mag zijn, ik dacht iets van 0,1 of 0,2 mm
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

oke bedankt. ga ik zo opmeten :wink:

en nog de laaste vraag: kan het aan de schijf liggen dat hij te heet wordt?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

appiefs1 schreef:oke bedankt. ga ik zo opmeten :wink:

en nog de laaste vraag: kan het aan de schijf liggen dat hij te heet wordt?


nee dat denk ik niet
dijkie
100km gereden
100km gereden
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
Locatie: Werkendam

Bericht door dijkie »

Je schijf staat verkeerd, stipje moet bij het pennetje staan!!!!!!!!!!!!
speling zuiger veren 0.3mm

gr addy.
Martijn

Bericht door Martijn »

dijkie schreef:Je schijf staat verkeerd, stipje moet bij het pennetje staan!!!!!!!!!!!!
speling zuiger veren 0.3mm

gr addy.


Dit is niet altijd waar, zijn we dacht ik inmiddels al achter gekomen ! Er zijn namelijk verschillende soorten schijven !

Je moet gewoon als de zuiger op het punt staat naar beneden te gaan de schijf dicht laten gaan !
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

zuigerveer spelling net opgemeten was ongeveer 0.30 tot 0.35mm
dus goed lijkt mij?

verder even weer naar de schijf gekeken. die precies goed.
ontsteking nagekeken en als ik de merktekentjes tegen over elkaar hou dan staan ze al en beetje open?
iets te vroege ontsteking dus maar de cp staat op 0.35-0.40mm dus dit probleem kun je toch niet verhelpen?

heeft iemand nog andere iedeen van wat het zou kunnen zijn?

misschien iets in de ontsteking kapot waardoor de tijdstip van de vonk niet goed is?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

bingo daar heb je hem al, zo makelijk als je over je ontsteking praat.
als de merktekens bij elkaar staan gaan de punten open,maar dat kan je met het oog niet zien.
doe tussen de punten een vloetje, deze mag je er dan net tussen uit kunnen trekken.
als je op dit punt al kan zien dat ze open staan zit je veeeeel te vroeg.

een grijze zuiger is niet best, dit komt ook door een te vroege ontsteking.
je ontsteking moet je met regelmaat nakijken.

wat staat er in het onderhouds boekje niels?
betreft interval punten.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

oke, net dus de punten precies op 0.40mm gezet. vooronsteking is dan automatisch toch 1.8mm vooronsteking?

maar nog steeds wordt die te heet :cry:

en kan er niet iets kapot zijn aan de onsteking waardoor die te heet wordt?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

nee zo werkt dat niet .komt niet goed!!!!!!
je kan de punten van een fs1 niet afstellen met een voelemaatje.
de simpelste manier heb ik hier boven uitgelegd.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ginofs1 schreef:nee zo werkt dat niet .komt niet goed!!!!!!
je kan de punten van een fs1 niet afstellen met een voelemaatje.
de simpelste manier heb ik hier boven uitgelegd.
gr gino


waarom denk je dat, zet je punten eens op 0,3 mm en dan eens op 0,4 mm en dan heb je duidelijk verschil met de kracht die je kan halen, als je je punten op 0,3 zet heb je meer kracht onderin en op 0,4 meer boven in
Plaats reactie