Wat heb jij vandaag op of met je brommer gedaan?

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
edje

Bericht door edje »

eu nee, maar als die tandjes toch al verot zijn dan kan ik ze met mijn manier toch nocht gebruiken. ik doe het ook wel eens bij schakelpookjes :lol: overigens niet bij honda's...
mystic

Bericht door mystic »

wat ik vandaag met de brommer heb gedaan... nou ik reedt weg van huis na 2 km ongeveer schiet de gaskabel los bij de gasschuif :? *zucht*
toen omgedraaid en in de 4e versnelling en de stationairschroef hoog gedraaid :P en met 25 ongeveer terug naar huis getuft.

moet strax maar even nieuwe gaskabel bestellen want hij was zoiezo niet zo lekker.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

edje schreef:eu nee, maar als die tandjes toch al verot zijn dan kan ik ze met mijn manier toch nocht gebruiken. ik doe het ook wel eens bij schakelpookjes :lol: overigens niet bij honda's...

Ow haha :P Ik heb al 2 honda's gezien waar dat zo gedaan was :lol:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

alsje dan voor het stoplicht staat schreeuwde ie alles bij elkaar zeker :P
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Net 3 van de 4 oude type wielen die ik nog had uit elkaar gehaald en de velgen mooi gemaakt :D

De achtervelg die ik had gedaan kan zo gebruikt worden, die is echt nog heel mooi geworden, alleen de voorvelgen moeten verchroomd worden (wel apart dat het alleen voor is :P )

Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Beetje vaag (zijn telefoonfoto's):

Afbeelding
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door Aad »

Niels schreef:Net 3 van de 4 oude type wielen die ik nog had uit elkaar gehaald en de velgen mooi gemaakt :D

De achtervelg die ik had gedaan kan zo gebruikt worden, die is echt nog heel mooi geworden, alleen de voorvelgen moeten verchroomd worden (wel apart dat het alleen voor is :P )

Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Beetje vaag (zijn telefoonfoto's):

Afbeelding

Mijn voorvelg is ook sneller vuil, Mijn theorie was dat doordat je ook stuurt, de voorvelg meer stof en spetters op zich krijgt, maar is maar een gedacht :lol:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ja dat zou goed kunnen ja! :shock:
2RU-ori

Bericht door 2RU-ori »

Je voorwiel gaat het eerst door het vuil en je achtervelg krijgt meestal
vetspetterjes van ketting en tandwiel waardoor hij minder roest :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ok, we hebben een verklaring :P

Wel jammer, want ik denk dat t niet echt mooi is als je alleen maar je voorvelg laat verchromen :roll:
2RU-ori

Bericht door 2RU-ori »

Bij m'n vorige fs1, staat volgens mij ook in de galery, zit een nieuwe voorvelg en
spaken en een oude (gepoetste) achtervelg met nieuwe spaken.
Volgens mij zie je het verschil niet :wink

edit: ahum grmbl [mompel modus]bij nader inzien zie je toch wel verschil op die foto's[/mompel modus] :oops:
Laatst gewijzigd door 2RU-ori op 12 jun 2007, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ok dan :D Krijg je met verchromen ook bijv. beschadigingen aan het zijvlak door tegen een stoeprand rijden bijv. weg? :shock:
1 van de velgen heeft dat een beetje :shock:
2RU-ori

Bericht door 2RU-ori »

Niels schreef:Ok dan :D Krijg je met verchromen ook bijv. beschadigingen aan het zijvlak door tegen een stoeprand rijden bijv. weg? :shock:
1 van de velgen heeft dat een beetje :shock:

Als het goed is wordt het oppervlak eerst geslepen/gestraald, voor het nieuwe verchroom procedé.
Denk dat daarna krasjes in het metaal ook niet meer te zien zijn.
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Oooo! :D

Ik was namelijk bang dat dat niet meer goed te krijgen was... Ik heb ook nog nooit iets laten verchromen ofzo, dus geen flauw idee hoe dat allemaal gaat :roll: :shock:
2RU-ori

Bericht door 2RU-ori »

Volgens mij (baas van een bedrijf bij mij in de straat waar ik wel eens heb laten verchromen vertelde mij dit)
wordt het eerst in een zuurbad gedompeld daarna drogen, slijpen/stralen, meestal eerst verkoperd en daarna
verchroomd, al naar gelang het materiaal.
Als laatste wordt het gepolijst en dat schijnt het meest arbeidsintensief te zijn.
En dan blingbling :lol: :wink:
punkemon

Bericht door punkemon »

als het diepe krassen zijn kan je ze ms late bijlassen,en daarna mooi opschuren, en da verchromen,merk je niets van:)
Gesloten